Teen osa-aikatyötä - voinko ilmoittautua työkkäriin?
Olen tehnyt osa-aikatyötä jo viisi vuotta. Voinko tässä vaiheessa ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ja saada soviteltua päivärahaa? Olen kohta 30 eikä ammatillista koulutusta. Olen lopettanut amk:n aikoinaan, tuleekohan siitä karenssi?
Kommentit (8)
Tottakai voit ilmoittautua työkkäriin, kokopäivätyössä käyväkin voi. Päiväraha-asia selviää sitten kun ilmoittaudut. Ilmoittautuminen tehdään verkossa.
Laskin siis tuolla Kelan laskurilla, että saisin soviteltua päivärahaa osa-aikaisena. Myös yksi tuttavani saa, häneltä sain idean itsekin hakea. Mutta vaikuttaakohan tuo pari vuotta sitten kesken jätetty amk asiaan? En ole koskaan työkkärissä asioinut, joten antavatko karenssia?
Ap
Ikä yhdessä ammattitutkinnon puutteen kanssa = ei päivärahaa ?
Miksei? Tuttavani on 30 ja lukion vain käynyt, saa soviteltua päivärahaa ja käy osa-aikatöissä, on työtön työnhakija työkkärissä ja hakee kokoaikatyötä. Itselläni sama tilanne, mutta täytän työssäoloehdon. Miksen saisi soviteltua päivärahaa?
Ap
Olen yli 40 ja tein viime vuonna osa-aikaista työtä ja sain soviteltua päivärahaa. Totta ihmeessä sinun kannattaa mennä virkailijan juttusille tai ilmoittautua netissä.
Kiitos! Otan heti maanantaina yhteyttä työkkäriin. Nyt vaan jännittää tuo lopetettu amk, että tuoko se 5 kk karenssin. Tietääkö kukaan? Jätin kesken 2013, mutta töissä olen ollut keskeytyksettä 5,5 vuotta.
Ap
Et voi ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi koska käyt töissä. Työssäkäyv työnhakija on se nimike jolla ilmoittaudut. Siinäkin on muistaakseni joku tunti/palkka raja antaako työkkäri puoltavan lausunnon tuen maksajalle.