Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

imetys uuden raskauden aikana?

15.02.2006 |

Sain juuri tietää että olen raskaana. Ensimmäinen " vauvani" on 10 kk:n ikäinen ja olin ajatellut imettää häntä vuoden ikään asti. Uusi raskaus tuli hieman yllätyksenä (tai niin yllätyksenä kuin varmoihin päiviin luottavalla voi tulla...), toki iloisena yllätyksenä! Nyt vaan mietin pitäisikö imetys lopettaa jo ennen tuota vuoden ikää. Pelkään siis että vatsassa kasvavalle ei riitä tärkeitä ravintoaineita, jos imeväinen vie ne.

Kertokaa jos teillä kokemuksia asiasta. Tai minkälaisia neuvoja olette neuvolasta saaneet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen noin vuoden ikäisenä. Yhtenä kauniina päivänä vain naureskeli äidille, että mitä olet tarjoamassa. Ehkä maidonmaku oli muuttunut. Olin silloin toisella kuulla raskana. Itse en usko, että imetys voisi masuvauvalta tärkeitä ravintoaineita varastaa. Huolehtisin vain riittävästä kalsiumin saanista ja monipuolisesta ruoasta.

Vierailija
2/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masuasukki ottaa kyllä tarvitsemansa, samoin pikkuinen rinnalla. Sinun pitää huolehtia vain itsestäsi :) Imetys raskaana vastaa ikään kuin kaksoisraskautta. Toisilla maidon maku saattaa raskauden aikana muuttua, määrässäkin voi tapahtua muutoksia ja toiset lapset lopettavat tissittelyn itse.

Oma esikoiseni lopetti tissittelyn ollessaan 1v5kk, kun olin kahdeksannella kuulla raskaana. Tämä toinen on paljon enemmän kiinni äidinmaidossa ja tällä kertaa olen varautunut tandemimetykseen, jos sinne asti mennään.

Imetä vaan rauhassa! Neuvolassa voidaan olla jyrkästikin sitä mieltä, että imetys pitää heti lopettaa, mutta ellei lääkäri sitä kiellä hyvästä syystä, ei ole mitään syytä lopettaa, ellet itse halua.

Kirjoittelin tästä myös odotuspuolella.

Porenn ja Pimpula rv 11+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on nyt 8kk:n ikäinen ja menossa rv 6. Minä aloin lopettelemaan imetystä heti kun sain tietää olevani raskaana, koska imetys aiheuttaa kohdun supistelua ja saattaa siis lisätä keskenmenon riskiä. Minulla tulikin aina imettäessä alavatsaan kipuja. Nyt ollaan toisella viikolla imetystä lopettamassa ja annan rintaa enää nukkumaan mennessä. Hyvin on kaikki mennyt ja esikoinen on oikein onnellinen pullollakin.

Vierailija
4/4 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut ihan kaikkea eilen kirjoitella, joten lisätään nyt sitten, kun tuli aiheesta puhetta.

Jos supistelut eivät ole kipeitä, eivätkä häiritse äitiä, ei niiden takia ole pakko lopettaa. Keskenmeno aiheutuu kuitenkin muista syistä kuin imetyksestä, yleensähän se tarkoittaa, että sikiössä on ollut jotain vikaa tms.

Supisteluja aiheuttaa myös esim. seksi ja jos sitä ei ole kielletty, ei imetystäkään :)

Korostan kuitenkin, että jokainen tekee päätöksen itse. On vaan mukavampi tehdä päätöksiä, kun on aiheesta enemmän tietoa.