Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukunimi

Vierailija
30.01.2016 |

Olemme kihloissa ja häät ovat tulleet puheeksi, luonnollisesti. Miehelläni on erikoinen sukunimi (ulkomaalainen) ja ex vaimo, jolla yhä on mieheni sukunimi. Olen sen verran vanhanaikainen, että jos naimisiin mennään haluaisin miehen sukunimen. Outoa on se että mieheni ei haluaisi minun ottavan hänen sukunimeään.
Olenko lapsellinen kun ajattelen että joku muu saa pitää hänen nimeään (ex), mutta en minä? Ja tästä olen aika loukkaantunut..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haluaisin ehdottomasti pitää oman nimeni.

Vierailija
2/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laisinkaan. Aika outoo et exällä hänen entinen nimi, jos ovat eronneet... Yleensä naiset vaihtaa omaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehelläsi ja ex-vaimolla yhteisiä lapsia. Ehkä ex-vaimo haluaa pitää lasten kanssa yhteisen nimen (ainakin toistaiseksi).

Vierailija
4/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä yhteinen lapsi. Meillä ei ole eikä tule. Ehkä se on syy että pitää ex miehen nimen, mutta silti tuntuu väärältä että mieheni ei halua MINULLE hänen sukunimeään.. Miksihän niin??? ap

Vierailija
5/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laisinkaan. Aika outoo et exällä hänen entinen nimi, jos ovat eronneet... Yleensä naiset vaihtaa omaansa.

Outoa on, jos mies on sitä mieltä ettei uusivaimo saisi ottaa hänen nimeään. Ex-vaimon nimi taas on hänen oma asiansa, sille voi olla vaikka mitä syitä ettei halua omaa tyttönimeään takaisin.

Vierailija
6/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdestä tulee viikonloppuisin tsekattua ne kihloissa ja naimisiin menneet- palstat. On tullu huomattua, että jos miehellä on ulkomainen sukunimi ja naisella suomalainen, niin. 100% nainen ottaa uuden ulkomaalaisen nimen. Ja usein ei eron jälkeenkään luovu siitä, esim. tapaus Gullichsen/Heikkinen.

Jos taas nainella on esim ruotsinkielinen nimi ja miehellä suomalainen sukunimi, niin tuskin koskaan nainen luopuu nimestään. Ja oikeestaan aika harvoin on sellasta tilannetta ylipäätään, että joku annasofiavictoriagripenberg menee perusmattimöttösen kanssa kimppaan..  Mikähän siinä on?

Vierailija
7/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan tuleva miehesi ajattelee että elämäsi hankaloituu, jos otat ulkomaisen nimen. jos olet työtön, niin ulkomainen sukunimi hankaloittaa töitten saantia. toinen syy voi olla että hän on kotoisin afrikasta tai lähi-itän alueelta. jos haluat matkustella, niin saatat joutua lentokentillä helpommin pistotarkastuksiin jos sinulla on miehesi sukunimi. kolmas vaihtoehto on, että tuleva miehesi varautuu siihen että myös te eroatte ja hänellä olisi sitten kaksi exsää joilla olisi hänen sukunimensä.

Vierailija
8/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aiemmin naimisissa ja, kyllä, otin miehen sukunimen vaikka olikin todella suomalainen nimi, tyyliin " Möttönen". En välitä onko ulkomaalainen vai suomalainen nimi, ajatuksena on vaan olla yhteinen sukunimi. Ja edelleen vanhanaikaisena ajattelen sen olevan miehen sukunimi 😊

Vierailija
9/9 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin meinaan pitää ex-mieheni nimen eron jälkeenkin. Ihan siitä syystä että se nyt vaan sattuu olemaan niin paljon paremman kuuloinen kuin oma vanha nimeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme