Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisnaisten elämä Dubaissa

Vierailija
30.01.2016 |

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/unelmien_perassa…

Lähtisitkö itse? Minä lähtisin jos vain pääsisin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekka-aavikolle pusattu öljyrahakohde. Kangastus erämaassa. Mikäs siellä on ollessa jos joku driftaava saudiprinssi kustantaa. En kyllä ymmärrä että mitä töitä joku suomalainen nainen voisi siellä tehdä.

Siitä linkin jutusta voit lukea, oli arkkitehtiä ja oli jossain kylpylässä töissä oleva nainen. Ja siellä on ollut (en tiedä onko tällä hetkellä) suomalaisia naisia lennonjohtajina.

Onhan siellä suomalaisia naisia monenlaisissa tehtävissä. Muutama tuttuni esimerkiksi opettajina ja sairaanhoitajina.

Vierailija
22/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/unelmien_perassa…

Lähtisitkö itse? Minä lähtisin jos vain pääsisin.

Olipa artikkeli. Tyhjäpäiden tyhjänpäiväinen paikka. Kellään haastatelluista ei ollut mitään omatuntoa, tuskin edes ajattelevat asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kohta vararikossa kun öljynhinta jatkaa laskuaan. Öljynaika on ohi lopulisesti.

Nuo rikkaudet on rakennettu 100 dollarin barrelihintaan, nyt hihkuttiin onnesta kun öljyn hinta nousi 35 dollariin. Epäillään ettei hinta enää ikinä nouse sinne samaan. Nämä öljy maat ovat hätää kärsimässä.

Niiltä miljooneilta "prinsseiltä" loppuu kohta rahat ja omaisuus pitää myydä. Ehkä kiinalaiset ostavat tuon Dubain. Silloin tuosta voisi tullakin mielenkiintoinen kohde. Aasialaisilla on parempi maku kuin arabeilla.

Tiiätkö paljonko ulkomaista rahaa virtaa ko. maahan? Verotus nolla. Emiraateilta on öljy jo loppunut, mutta rahaa kyllä virtaa maahan kokoajan.  

Pääasiassa arabirahaa. Turvallisempia veroparatiiseja löytyy muualta päin maailmaa.

Vierailija
24/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat kohta vararikossa kun öljynhinta jatkaa laskuaan. Öljynaika on ohi lopulisesti.

Nuo rikkaudet on rakennettu 100 dollarin barrelihintaan, nyt hihkuttiin onnesta kun öljyn hinta nousi 35 dollariin. Epäillään ettei hinta enää ikinä nouse sinne samaan. Nämä öljy maat ovat hätää kärsimässä.

Niiltä miljooneilta "prinsseiltä" loppuu kohta rahat ja omaisuus pitää myydä. Ehkä kiinalaiset ostavat tuon Dubain. Silloin tuosta voisi tullakin mielenkiintoinen kohde. Aasialaisilla on parempi maku kuin arabeilla.

Kyllä se kateus paistaa tästäkin tekstistä. Niin se elämä on rikkailla arabeilla vähän erilaista kuin tavallisella suomalaisella. 

Vierailija
25/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä Dubaissa ja kommentoida vasta sitten. Voisin muuttaa sinne ja olla pois sieltä kesän ja alkusyksyn kuumat kuukaudet. Positiivinen yllätys todellakin. Suosittelen.

Ai ettei orjuutta voi kommentoida käymättä paikan päällä?

Vierailija
26/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyl kiinnosta ollenkaan. Kuukausi pari voisi mennä.

Ei mitään harrastuksia. Löhöilyä rannalla, joka ei ole koskaan jaksanut 15 minuuttia kauempaa kiinnostaa.

Lisäksi olen lukenut, että kaupunki olisi rakennettu velkarahalla. Saas nähdä miten käy.

Sinkkumies

Vierailija
27/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekka-aavikolle pusattu öljyrahakohde. Kangastus erämaassa. Mikäs siellä on ollessa jos joku driftaava saudiprinssi kustantaa. En kyllä ymmärrä että mitä töitä joku suomalainen nainen voisi siellä tehdä.

Lentoemäntä, tarjoilija, napatanssija.

Vierailija
28/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kateus paistaa tästäkin tekstistä. Niin se elämä on rikkailla arabeilla vähän erilaista kuin tavallisella suomalaisella. 

Se on todella erilaista. Naiset ovat ostettavaa tavaraa, sheikit ovat lain yläpuolella.

Vierailija
29/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole ihmisoikeudet kunnossa ei Suomen presidentti muuten matkustaisi

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016012821029391_vi.shtml

Vierailija
30/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä lähtisi. Oksettava paikka ihmisoikeusrikkomuksineen (orjatyöläiset ja sharia-laki) ja niin feikki kuin olla ja voi. Ei kiinnosta kantaa penniäkään rahoistani sinne, tuskinpa se niitä rikkaita arabeja hetkauttaa mutta säilyypä itsellä puhdas omatunto.

Vierailija
31/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan rikkaita ja menestyjiä, mutta ihmisellä pitää olla arvot. Ihailen ihmisiä, kuten Musk tai Bransson. He saavat maailman menemään eteenpäin.

En pysty arvostamaan tuollaista konservatiivista ja ihmisoikeuksia rankasti polkevaa maata. Eivät huolehdi köyhistä ja nyt nämä apua tarvitsevat ovat täällä.

Mutta onneksi öljyn aika on ohi ja se rankaisee heitä.

Vierailija
32/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi arvostaa ihmistä joka tukee turismillaan orjuutta ja ihmisoikeuksien polkemista. Näin vain näyttää raha merkitsevän kaikkea suurimmalle osalle ihmisistä ja silmät voidaan sulkea vääryyksiltä hyvin mielin.

Vierailija
33/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika selvää miksi naisia sinne viedään. Huoralle kelpaa raha ja tällä hetkellä siellä päin on paljon miehiä joilla on rahaa ja jotka käyttävät huoria.

Vierailija
34/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks nää niitä muslimimaita joilla ei riitä rahaa köyhille muslimimaille? Miksi ei nämä elintasopakolaiset Irakista muuta sinne? Olisi sama kulttuuri ja samaa pedaria palvoisivat siellä.

Vierailija
35/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksessa todella ihmetytti kohta "vaikka väkeä on kaikkialta maailmasta, kaupunki on erittäin turvallinen, sillä kuri on tiukka. Julkiset hellyydenosoitukset on kielletty, poliiseja on paljon, mietojenkin huumeiden hallussapidosta saa vankeutta, julkisilla paikoilla ei saa olla humalassa, ja rangaistukset pohjautuvat islamilaiseen sharia-lakiin.". Mielestäni tämä ei ole turvallisuutta vaan turvattomuutta: kun ihmiset eivät saa osoittaa hellyyttä julkisesti tai olla humalassa, niin kuka tämänkin määrittelee? Tasan naamakertoimella menee, paikallinen sheikki saa tehdä mitä haluaa, turisteja tuskin kädestä pitämisestä tai halauksesta rangaistaan, ja orjat eivät saa edes liikkua kaupungilla. Mikä tahansa voidaan tulkita "humalaiseksi" käytökseksi tai liialliseksi hellyydenosoitukseksi. Rangaistukset ovat päätähuimaavaa ja epäoikeudenmukaisia.

Olen itse käynyt Dubaissa kerran, olin 17 ja perheeni kanssa hotellissa. Illalla jäin kaverini kanssa (joka oli samanikäisen kuin minä ja oman perheensä kanssa myöskin) hotellin olotilaan vielä juttelemaan ja höpöttelemään. Kun lähdin hotellihuoneeseen, menin ensin väärällä hissillä tms ja minun piti palata aulaan ja mennä toisella hissillä, että pääsen huoneeseeni. No tämä oli tietysti hotellin määritelmien mukaan todella epäilyttävää ja minut tuli aulassa vartija hakemaan ja minun piti mennä näyttämään että hotellihuoneen korttini toimii. Onneksi se oli minulla mukana (eikä esim veljelleni joka oli jo huoneessamme) ja toimi. Mietin vieläkin kauhulla, mitä olisi tapahtunut jos siinä olisi ollut joku vika. Koko tilanne oli pelottava minulle, olin siis alaikäinen ja yksin ja se tunnelma oli oikeasti sellainen että nyt Olisi parempi olla toimiva huonekortti. Olin peloissani ja sanoin että minun vanhempani ovat siinä ja siinä huoneessa mutta hotellin vartija oli "ei kiinnosta" mentaliteetilla. En olisi saanut mitenkään yhteyttä vanhempiini. Ja tiedoksenne, että minulla oli päälläni pitkähihainen, ei avonainen tai edes erityisen tiukka, tavallinen musta paita, normaali "golfhame" ja matalat kengät. Olin aivan tavallinen tyttö.

Tietysti tästä on jo lähemmäs 10- vuotta aikaa, että ehkä siellä nykyään on vähän helpompaa turistinaisilla? Mutta en tosiaankaan lähtisi naisena sinne enkä varmasti liikkuisi aidosti turvallisin mielin ilman miestä.

Omasta mielestäni Dubai ja Arabiemiraatit yleensä ovat typerä kohde. Se, että monien mielestä siellä on turvallista, puhdasta ja mukavaa on mielestäni sääli. Nämä ihmiset ovat varmasti keskiluokkaisia, eivät välttämättä osaa arvostaa syvällisesti länsimaisia ihmisoikeuksia (tai ainakin sulkevat silmät tällä hetkellä pahimmalta massaorjuutukselta "länsimaisessa" valtiossa) eivätkä välttämättä ymmärrä täysin arabimaiden kulttuuria, politiikkaa ja historiaa. Sitten käydään iloisesti laskettelemassa aavikon ostoskeskuksessa ja vuokrataan pingviini tunniksi (kyllä!) jotta sitä saa halia, pussailla, ottaa kuvia ja syöttää kalaa.

Olen tavannut jopa arabimaiden prinssejä (e-Euroopan luksus kohteissa) ja vaikka käytöstavat tavallaan löytyykin, on ehkä käyty hyviä kouluja länsimaissa (Amerikassa tai englannissa), niin silti se on äärimmäisen epämiellyttävää, kun kuitenkin puheessa ja toimintatavoissa näkyy se, että naiset ovat ostettavissa ja tyhmempiä kuin miehet. Pahinta on, jos naisena ei suostu tekemään mitä mies haluaa (ja en siis todellakaan puhu mistään sänkyjutuista vaan ihan tavallisista asioista), sitä on arabikulttuurissa tulevan vaikea ymmärtää ja käsitellä. Mies saa kaiken mitä haluaa ja se on oikein heidän kulttuuriperimässään, ja kulttuuriperimästään kukaan ei pääse eroon. Vaimon voi "ottaa", rakkaudesta kyllä, mutta jos se alkaa kyllästyttää, ei ajatuksena ole ensisijaisesti ero vaan se että otetaankin toinen vaimo!

Hyhhyh! Iso ei arabiemiraateille ja muka modernille dubaille.

(Toivottavasti kirjoitukseni ei ole liian sekava, en pääse kelaamaan tätä taaksepäin ja tarkistamaan tekstiä)

Vierailija
36/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarja nauttii myös siitä, että Dubaissa oppii avarakatseiseksi kuin huomaamatta: Lapset kasvavat maailmassa, jossa ihonvärillä ei ole aidosti mitään merkitystä. "

- Dubaissa ihonvärillä ei mitään väliä? Siellähän sitä vasta oppiikin että valkoset hallitsee ja kirjavat tekee työt

Tämä kommentti tosiaan osoittaa, kuinka pihalla todellisuudesta tämä henkilö on. Se koko mestahan on pakistanilaisella ja intialaisella orjatyövoimalla rakennettu. Kun tulevat maahan, passi takavarikoidaan ja arabi-isäntä antaa sen takaisin jos sattuu huvittamaan. Noissa maissa on lukuisia tapauksia, joissa on ostettu joku nuori tyttö isältään kotiorjaksi. Paikallisten mielestä vierastyövoimaa saa kohdella ihan miten huvittaa, koska ne eivät ole arabeja. Valkoisia toki kunnioittavat, koska meillä on rahaa.

Vierailija
37/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olen hippi ja mulla on korkea moraali. Työskentelen ihmisoikeusjärjestössä. Unelmani on parantaa maailmaa, ei loikoilla kylpylöissä tissuttelemassa, vaikka sekin on kivaa silloin tällöin. Koko elämän sisällöksi siitä ei mulle olisi.

Vierailija
38/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini kommentti paikasta: "Rasistisin maa missä olen ikinä käynyt"

Vierailija
39/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siellä ole ihmisoikeudet kunnossa ei Suomen presidentti muuten matkustaisi

Joo, eiköhän Qatarissakin ole kaikki kunnossa kun FIFA myönsi sinne jalkapallon mm-kisat 2022. Stadionien rakennustöissä on tosin jo kuollut tuhansia työntekijöitä, mutta onneksi ne ei ole ihmisiä vaan pakistanilaista ja intialaista orjatyövoimaa.

Vierailija
40/46 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh heh, käviväthän suomalaiset presidentit ja poliitikot kumartamassa vankileirien saaristossa - ei kun ihmisoikeuksien kultamaassa Neuvostoliitossakin ja Itä-Saksan kanssa kaveerattiin huolella. :) Kiinakin on nykyään vapaa ja ihana maa kaikin tavoin. :) Suomikin on viaton maa ja myy aseteknologiaa sotaakäyviin maihin.