Minkäikäiselle tytölle korvakorut?
Oma tyttö kertoi kerran toivovansa korvakoruja. Jäin miettimään, minkäikäisenä niitä nykyään korviin laitetaan. Hyötyjä ja etenkin haittakokemuksia kuulisin myös.
Kommentit (4)
Oma tyttö on pian 7-vuotias. Kovasti kyselee koska saa. Saisi mennä vielä muutaman vuoden ilman.
Meillä myös 7-vuotias on nyt kysynyt kerran, toisen kerran kysyi kaveri :) Mietin pitäisikö jättää muutamaksi vuodeksi vai hankkia seuraavan synttärin aikaan. Isosiskolla ei ole vieläkään, vaikka on jo 15-vuotias. Hän ei ole koskaan kysellyt.
Tyttöni sai 12-vuotiaana. Olin hyvin varovainen.
Mulla on huonoja kokemuksia. Otin 15-vuotiaana. Olin kesätöissä 20-vuotiaana ja nostin jotain ja korvis tarttui hihaan. Tuli ihan pieni repeämä. Repeänästä tuli päiväkausia kirkasta nestettä, vaikka putsasin. Kohta siinä oli iso tulehdus. Korva oli paisunut eräänä yönä kaksinkertaiseksi hörökorvaksi.
Kaverini otti lukion ekalla. Hänen luokkakaverinsa nosti isoa kassia olalleen ja riuhtaisi niin, että kaverini korvikseen tarttui ja tuli pieni repeämä. Kaveri otti korvikset pois eikä enää koskaan laittanut takaisin. Hänellä tapaturma tuli melkein heti laiton jälkeen.
Tyttöä ei ole. Itse sain 14-vuotiaana, 8-luokalla. Ei jääneet enää mihinkään kiinni.