Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina puhutaan ylipainon haitoista, entäs alipainon haitat?

Vierailija
30.01.2016 |

Otsikko kertoo kysymyksen...

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP älä oo katkera, laihduttaisit!

En ole katkera, enkä laihduta. Mitat on 160cm ja 43kg... Mietin vaan, että onko syytä lihoa, kun itselläni ei mitään haittoja alipainosta ole ollut...ja syön ihan kunnolla.

Olen itse saman kokoinen ja en koe, että olisi tarvetta lihoa. Jos syö monipuolisesti ja saa kaikki ravintoaineet niin ei ole mitään järkeä ruveta syömään lisää. Ei lääkäritkään ole ikinä valitelleet painosta tai varoitelleet alipainon vaaroista. Ja jos olet tyytyväinen itseesi tuon kokoisena niin se on varmasti henkisesti parempi, kuin se että lihoisit ja et olisi niin tyytyväinen itseesi tai ulkonäköösi.

Vierailija
62/63 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alipainoisuuden  haitat on uskoakseni pikemmin seurausta alipainon syistä kuin itse alipainosta, mutta kuolleisuuden kannalta alipaino on merkittävämpi ongelma kuin lihavuus. http://www.terve.fi/aikuisten-lihavuus/75969-alipainoisuus-lihavuutta-suurempi-tappaja

Alipainoisten osuus väestöstä on nykypäivänä varsinkin länsimaissa paljon ylipainoisten osuutta pienempi.

Niin... mitä sitten...???

Alipaino ei ole Suomessa kansanterveydellinen ongelma, mutta ylipaino sitä on. Jossain nälänhädästä kärsivässä maassa aliravitsemus on tietysti kansanterveydellinen ongelma, mutta ei missään länsimaassa. Ruokaa on liian kanssa ja liikunta etupäässä sohvan ja jääkaapin välistä lyllertämistä.

Niin...? Edelleenkään en ymmärrä miten tuo liittyy alkuperäiseen vastaukseeni alipainon haitoista (yhteydestä kuolleisuuteen)?

No edelleenkin niin kuin tuolla jo joku muukin sanoi, että yksilölle haitallista kumpikin, mutta Suomessa ylipaino on massojen ongelma eikä alipaino, joten siitä puhutaan enemmän.

Siihenhän minä en ottanut kantaa kumpi on haitallisempaa ja miltäkin kannalta kerroin vain tuloksista joiden mukaan alipainoisuu on yhteydessä enemmän kuoleisuuteen kuin ylipaino.

Joo, mutta tuo vain rautalankana alkuperäiseen otsikon ihmettelyyn... :)

Mä en edes ymmärrä, mitä tässä ketjussa nyt kuuluu ihmetellä? Se miks enemmän puhutaan ylipainon kuin alipainon haitoista, lienee tosiaan itsestään selvää. Toisaalta, jos jotakuta uhkaa enemmän alipainon haitat, niin eiköhän ne sillekin terveydenhuollossa kerrota tai selviä itsekin selvittämällä ilman että siitä tarttee mitään tietoiskuja koko kansalle laatia niin kuin ylipainosta.

Menikö meidän pikku luurangolle tunteisiin? :D 

Häh, mä oon ylipainoinen! Täähän on hyvä ketju kun lainaillaan ja kommentoidaan ihan randomisti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua en halua että hiukset lähtee! 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭