Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikkaaminen on turha työ

Vierailija
30.01.2016 |

Itse käytän henkareita.

Sinkkumies

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää Sinkkumies on se tyyppi jolla on kämpän seinät täys henkarikaappeja joissa on patteri, kun on niiiin paljon kätsympää kuivattaa vaatteet tuollain.

Sinkkumieshän ei todellakaan hanki mitään sellaisia vaatteita joita EI voi kuivata henkarilla, hällä ei ole villapaitoja yms. Ja sen takia hällä ei myöskään ole pyykinkuivaustelinettä tms.

Sinkkumies säästää tuolla lailla aikaa ainakin 2min/ päivä... Mitäköhän varten?????

On mulla villapaitoja, mutta niillä pärjää pitkälle tuulettamalla. Mä olen pohtinut laittaisiko kengän kuivaimen siihen kaapin yhteyteen, jonka rakentaminen on mielessä. Puutavarat olen jo hankkinut. 

Luulen, että jos sen hurauttaisi säilytyskaapissa tunniksikin päälle niin avot. Lisäksi olen tilannut ulkomailta nopeasti kuivuvia t-paitoja, jotka toimivat hikilenkeillä. Kotona sitten mukavampaa päälle.

Niin ja miten ajattelit hoitaa kosteuden poistumisen noissa henkarikaapeissa?

Joku pikku puhallin, että ilma kiertää. 

Se ilmam kierto EI hävitä sitä kosteutta, se puhallin vain LIIKUTTAA sitä ilmas siellä kaapissa. Kosteus ei katoa mihinkään...

Enköhän minä tiedä miten ilma saadaan kiertämään autossa, tietokoneessa ja kuivurissakin, että eiköhän se nyt yhteen kaappiinkin saada ulos tulemaan ;)

Älä huoli pikkuinen.

Sinkkumies

Kauankohan kestää ennen kuin alat vedota ns. "esimiesasemaasi" töissä. Jos yrittää halventaa muita keskustelijoita "pikkuinen"-nimityksillä, silloin voi yhtä hyvin myöntää hävinneensä väittelyn.

Vierailija
62/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama aloittaja kuin se rikkaimurivänkääjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä nyt herranjumala ne vaatekaapit missä ne vaatteet nytkin ovat. En käsitä tuota -> mitään tilaa ei ole. Onhan se tila, jos nytkin on. Sinne pitää laittaa vähintään 2 tankoa siihen kaappiin ja katsoa saako lisäpaikkoja johonkin. 

Sinkkumies

Rakas sinkkumies, ymmärrätkö, että henkaritangot vie todella paljon tilaa? Paljon enemmän kuin hyllyt. Ei normaalilla perheellä ole varaa niin suureen asuntoon, että kaikki vaatteet saisi tangoille. Koitapa nyt herätä tuosta kuplastasi.

Monella perheellä on esim. vaatekaappi joten olet sikäli väärässä. Minullakin on ollut 2 asunnossa. Muutama hyllypaikka riittää esim. villavaatteiden säilytykseen. Loput voivat olla roikkumassa ja se kyllä säästää huomattavalta määrältä ongelmia ja tuskailua.

Kuinkahan monessa perheessä sekin lapselle sanotaan: NYT KYLLÄ VIIKKAAT NE VAATTEESI KAAPPIIN TAI ÄITI SUUTTUU.

Meillä ainakin tuli lapsena heti noottia jos oli vain tunkenut tavarat kaappiin, vaikka itse sitä kaappia joutui käyttämään.

Sinkkumies

Miksi et suostu ymmärtämään, että vaatteita on niin paljon, että NE EI MAHDU! NE EI MAHDU. TANGOILLE. HENKAREILLE. Eivät vain mahdu! Mulla on esim. 12-vuotiaan huoneessa vaatekaappi (isoin, joka pieneen huoneeseen mahtuu). Siellä on tanko, jolla on kauluspaidat ja takit. Tangolla roikkuu myös sellainen pussukkajuttu, jonne poika saa sukat ja alushousut. Alahyllyllä on treenikamat. Toisen oven takana ovat hyllyt, joille VIIKATAAN t-paidat, farkut, collarit, trikoopaidat, neuleet. Samat vaatteet EI MILLÄÄN MAHTUISI kaappiin, jos tuon toisenkin oven takana olisi tangot. Saati märkänä kuivumaan! Oletko a) yksinkertainen vai b)tyhmä, kun et tajua?

Lisäksi on 2 muuta lasta ja ne aikuiset, haluatko, että kerrpn kerron kaikkien vaatesäilytyksestä ja tankojen mahdottomuudesta?

Ahaa.. mutta ei ole tankoja kahdessa kerroksessa. Ja sen lisäksi jää aina tilaa myös hyllyille. Joko ala tai yläpuolelle.

Vänkkäät nyt vastaan vain periaatteesta, etkä myönnä että ne olisivat kyllä järjesteltävissä ilman viikkaamistakin. 

En ole vielä koskaan nähnyt sellaista huonetta johon ei vaatteet fiksusti mahtuisi, jos käyttäisi älyään ideointiin miten ne järjestetään.

Sinkkumies

Ei sinne vaatekaappiin mahdu tankoja kahdessa kerroksessa. Nyt esimerkiksi sinne tankopuolelle mahtuu JUURI JA JUURI ne tankovaatteet vieriviereen ja alahyllylle ne treenikamat. Kun niitä treenikamoja ON PALJON. Vaikka sinne toisen oven taa laittaisi kaksi tankoa (2*55cm) niin ne pojan vaatteet ei millään mahtuisi. Miksi et voi uskoa? Pojalla on noin 15 t-paitaa, 5 neuletta, neljät farkut (jotka tarvisi korkean tilan kuivuakseen, samoin collarit), collareita kuudet jne. NE EI MAHTUISI. Ei vaikka me sinkkumiehen kanssa yhdessä laitettais.

Vierailija
64/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on. Olisi mukava saada tänne taas yksi omituinen hahmo lisää. Se on hyvää viihdettä.

Vierailija
65/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on. Olisi mukava saada tänne taas yksi omituinen hahmo lisää. Se on hyvää viihdettä.

Totta! Sinkkumiehellä olisi varmasti paljon annettavaa meille perheellisille mitä tulee kodinhoitoon ja muihin askareisiin.

Vierailija
66/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehen vaatteet mahtaa tuoksua raikkaalle kun ne on kuivuu kaapissa... Not....

Olen muuten parin sinkkumiehen kohdalla ihmetellyt pientä homeen hajua paksummissa neuleissa. Huomaa selvästi halatessa. Nyt taidan tietää syyn.

No mikä se syy on? 

Mä olen tarkkana kuin porkkana näissä asioissa ja mulla ei neuleet haise. Olen jopa naisille joutunut huomauttamaan, kun kuivaavat kosteassa tilassa haisevia rytkyjään esim. suihkun jälkeen, eivätkä järjestä sinne mitään ilmankiertoa. Ovat kieltäneet koko asian.

Mutta sinkkumies tuntee rehellisyyden.

Sinkkumies

Aioin vastata tähän, mutta tuo viimeinen lause alkoi niin naurattaa että antaapa olla. Puhutko usein itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Vastaileppa vaan. Joskus puhun leikilläni, vaikka olihan siinä hitunen tottakin ;)

Sinkkumies

Enpä usko. Silloin kun ei oikein pärjää väittelyssä, aika moni alkaa vääntää vitsiä, "en ollu tosissani, eksä leikkiä ymmärrä hei". Lapsellista.

Ensin tuli asia ja sitten huumoria, mutta asiaan et tietenkään vastannut mitään, koska se ei vaikuttanut sinua kohtaan hyvältä asialta, eikö niin?

Sinkkumies

Väität siis tosissasi, että tuo tarkkana kuin porkkana-lässytys ja muutenkin lapsellinen ilmaisu ei ollut puolustusreaktio? Tarkoituksesi ei ollut saada koko keskustelua näyttämään typerältä? Ei ole niin paha juttu jäädä alakynteen, jos keskustelu näyttää lapselliselta. Se tuossa oli tarkoituksena ja siksi en ala vastailla.

Ai niin. Viikkaaminen ei ole turha työ, kuten täällä on todistettu. Turha pilkata niitä, jotka sen haluavat tehdä.

Unohdat edelleenkin keskustella asiasta, en minä porvoiluusi lähde mukaan. 

Viikkaaminen on turha työ, jos sen pystyy välttämään.

Sinkkumies

Vierailija
67/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää Sinkkumies on se tyyppi jolla on kämpän seinät täys henkarikaappeja joissa on patteri, kun on niiiin paljon kätsympää kuivattaa vaatteet tuollain.

Sinkkumieshän ei todellakaan hanki mitään sellaisia vaatteita joita EI voi kuivata henkarilla, hällä ei ole villapaitoja yms. Ja sen takia hällä ei myöskään ole pyykinkuivaustelinettä tms.

Sinkkumies säästää tuolla lailla aikaa ainakin 2min/ päivä... Mitäköhän varten?????

On mulla villapaitoja, mutta niillä pärjää pitkälle tuulettamalla. Mä olen pohtinut laittaisiko kengän kuivaimen siihen kaapin yhteyteen, jonka rakentaminen on mielessä. Puutavarat olen jo hankkinut. 

Luulen, että jos sen hurauttaisi säilytyskaapissa tunniksikin päälle niin avot. Lisäksi olen tilannut ulkomailta nopeasti kuivuvia t-paitoja, jotka toimivat hikilenkeillä. Kotona sitten mukavampaa päälle.

Niin ja miten ajattelit hoitaa kosteuden poistumisen noissa henkarikaapeissa?

Joku pikku puhallin, että ilma kiertää. 

Se ilmam kierto EI hävitä sitä kosteutta, se puhallin vain LIIKUTTAA sitä ilmas siellä kaapissa. Kosteus ei katoa mihinkään...

Enköhän minä tiedä miten ilma saadaan kiertämään autossa, tietokoneessa ja kuivurissakin, että eiköhän se nyt yhteen kaappiinkin saada ulos tulemaan ;)

Älä huoli pikkuinen.

Sinkkumies

Kauankohan kestää ennen kuin alat vedota ns. "esimiesasemaasi" töissä. Jos yrittää halventaa muita keskustelijoita "pikkuinen"-nimityksillä, silloin voi yhtä hyvin myöntää hävinneensä väittelyn.

Hih ;) Selkeältä voitoltahan tämä näyttää, kun yrität käydä henkilööni kiinni, kun ei hermo enää alakynnessä pidä.

Sinkkumies

Vierailija
68/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan teillä nyt herranjumala ne vaatekaapit missä ne vaatteet nytkin ovat. En käsitä tuota -> mitään tilaa ei ole. Onhan se tila, jos nytkin on. Sinne pitää laittaa vähintään 2 tankoa siihen kaappiin ja katsoa saako lisäpaikkoja johonkin. 

Sinkkumies

Rakas sinkkumies, ymmärrätkö, että henkaritangot vie todella paljon tilaa? Paljon enemmän kuin hyllyt. Ei normaalilla perheellä ole varaa niin suureen asuntoon, että kaikki vaatteet saisi tangoille. Koitapa nyt herätä tuosta kuplastasi.

Monella perheellä on esim. vaatekaappi joten olet sikäli väärässä. Minullakin on ollut 2 asunnossa. Muutama hyllypaikka riittää esim. villavaatteiden säilytykseen. Loput voivat olla roikkumassa ja se kyllä säästää huomattavalta määrältä ongelmia ja tuskailua.

Kuinkahan monessa perheessä sekin lapselle sanotaan: NYT KYLLÄ VIIKKAAT NE VAATTEESI KAAPPIIN TAI ÄITI SUUTTUU.

Meillä ainakin tuli lapsena heti noottia jos oli vain tunkenut tavarat kaappiin, vaikka itse sitä kaappia joutui käyttämään.

Sinkkumies

Miksi et suostu ymmärtämään, että vaatteita on niin paljon, että NE EI MAHDU! NE EI MAHDU. TANGOILLE. HENKAREILLE. Eivät vain mahdu! Mulla on esim. 12-vuotiaan huoneessa vaatekaappi (isoin, joka pieneen huoneeseen mahtuu). Siellä on tanko, jolla on kauluspaidat ja takit. Tangolla roikkuu myös sellainen pussukkajuttu, jonne poika saa sukat ja alushousut. Alahyllyllä on treenikamat. Toisen oven takana ovat hyllyt, joille VIIKATAAN t-paidat, farkut, collarit, trikoopaidat, neuleet. Samat vaatteet EI MILLÄÄN MAHTUISI kaappiin, jos tuon toisenkin oven takana olisi tangot. Saati märkänä kuivumaan! Oletko a) yksinkertainen vai b)tyhmä, kun et tajua?

Lisäksi on 2 muuta lasta ja ne aikuiset, haluatko, että kerrpn kerron kaikkien vaatesäilytyksestä ja tankojen mahdottomuudesta?

Ahaa.. mutta ei ole tankoja kahdessa kerroksessa. Ja sen lisäksi jää aina tilaa myös hyllyille. Joko ala tai yläpuolelle.

Vänkkäät nyt vastaan vain periaatteesta, etkä myönnä että ne olisivat kyllä järjesteltävissä ilman viikkaamistakin. 

En ole vielä koskaan nähnyt sellaista huonetta johon ei vaatteet fiksusti mahtuisi, jos käyttäisi älyään ideointiin miten ne järjestetään.

Sinkkumies

Ei sinne vaatekaappiin mahdu tankoja kahdessa kerroksessa. Nyt esimerkiksi sinne tankopuolelle mahtuu JUURI JA JUURI ne tankovaatteet vieriviereen ja alahyllylle ne treenikamat. Kun niitä treenikamoja ON PALJON. Vaikka sinne toisen oven taa laittaisi kaksi tankoa (2*55cm) niin ne pojan vaatteet ei millään mahtuisi. Miksi et voi uskoa? Pojalla on noin 15 t-paitaa, 5 neuletta, neljät farkut (jotka tarvisi korkean tilan kuivuakseen, samoin collarit), collareita kuudet jne. NE EI MAHTUISI. Ei vaikka me sinkkumiehen kanssa yhdessä laitettais.

Tankoja olisi silloin 4. 2 kaappia 2 tankoa päällekkäin. Lisäksi muutamia hyllyjä mahtuu vielä ala tai yläpuolelle. 

Luulen, että mahtuisivat, mutta jos eivät mahtuisi, niin aina voi järjestää lisää paikkoja muualta.

Sinkkumies

Vierailija
69/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkkumiehen kanssa samoilla linjoilla, vaikka kahden lapsen äiti olenkin. Olen aina säilyttänyt vaatteeni henkareilla, paitsi tietty alusvaatteet ja sukat. Lasten vaatteet on viikattuina, mutta he viikkaavat ne itse. Jos olisi kolmella kaikki henkareilla niin tankoja pitäisi olla lisää. kuivausrumpu kuivattaa vaatteet. Ja tämä systeemi johtuu myös siitä, että menen ihan tukkoon vaatepölystä, joten kuivausrummusta-henkarille -taktiikka minimoi pölyn.

Vierailija
70/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista mitään vänkäämistä rikkaimuri aloituksessa.

Mielestäni siinä oli kirjoituksia joissa oltiin samaa mieltä, eri mieltä ja ehdoteltiin vanhojakin ratkaisuja kuten rikkalapiota.

Rikkuimureista lueskelin sen verta, että kaikissa ei teho riitä edes pikkukivien imuroimiseen. Sellainen ei kyllä ole riittävä. 

Siksi pohdinkin, että ehkäpä jossain autoimurissa tehotkin riittäisivät, niissä taas koko ei ole yhtä kompakti. Pohdintaanhan tämä jää.

Sinkkumies

Vierailija
71/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkaaminen ei ole turha työ. Sillä pelastaa ryppyiset vaatteet suht sileiksi (eikä tarvitse silittää) ja kamat mahtuu paremmin kaappeihin.  Silittäminen sen sijaan on aika lailla turhaa, vain siistit vaatteet, paidat ja muut tarvitsee sitä. Kuivausrumpu on ihan ehdoton. Ne joilla on paitahöyrytyssysteemi, on muuten sitä mieltä että se vasta kätevä, aikaa säästävä ja hyödyllinen peli onkin.

Vierailija
72/72 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehen vaatteet mahtaa tuoksua raikkaalle kun ne on kuivuu kaapissa... Not....

Olen muuten parin sinkkumiehen kohdalla ihmetellyt pientä homeen hajua paksummissa neuleissa. Huomaa selvästi halatessa. Nyt taidan tietää syyn.

No mikä se syy on? 

Mä olen tarkkana kuin porkkana näissä asioissa ja mulla ei neuleet haise. Olen jopa naisille joutunut huomauttamaan, kun kuivaavat kosteassa tilassa haisevia rytkyjään esim. suihkun jälkeen, eivätkä järjestä sinne mitään ilmankiertoa. Ovat kieltäneet koko asian.

Mutta sinkkumies tuntee rehellisyyden.

Sinkkumies

Aioin vastata tähän, mutta tuo viimeinen lause alkoi niin naurattaa että antaapa olla. Puhutko usein itsestäsi kolmannessa persoonassa?

Vastaileppa vaan. Joskus puhun leikilläni, vaikka olihan siinä hitunen tottakin ;)

Sinkkumies

Enpä usko. Silloin kun ei oikein pärjää väittelyssä, aika moni alkaa vääntää vitsiä, "en ollu tosissani, eksä leikkiä ymmärrä hei". Lapsellista.

Ensin tuli asia ja sitten huumoria, mutta asiaan et tietenkään vastannut mitään, koska se ei vaikuttanut sinua kohtaan hyvältä asialta, eikö niin?

Sinkkumies

Väität siis tosissasi, että tuo tarkkana kuin porkkana-lässytys ja muutenkin lapsellinen ilmaisu ei ollut puolustusreaktio? Tarkoituksesi ei ollut saada koko keskustelua näyttämään typerältä? Ei ole niin paha juttu jäädä alakynteen, jos keskustelu näyttää lapselliselta. Se tuossa oli tarkoituksena ja siksi en ala vastailla.

Ai niin. Viikkaaminen ei ole turha työ, kuten täällä on todistettu. Turha pilkata niitä, jotka sen haluavat tehdä.

Unohdat edelleenkin keskustella asiasta, en minä porvoiluusi lähde mukaan. 

Viikkaaminen on turha työ, jos sen pystyy välttämään.

Sinkkumies

Mun miehen mielestä kans viikkaaminen oli ihan turha homma, kun pyysin häntä joskus vuorollaan laittamaan vaatteet kaappiin. No, sovimme, että mä laitan omat ja lasten, hän saa hoitaa omansa. Niinhän se sitten aina nyrkin kanssa paineli kopallisen menemään. Sitten ihmeissään kyseli, miks mä en ole sen vaatteita silittänyt vaikka muiden olen. Kysyin, milloin muka olet mua nähnyt silittämässä yhtään mitään, saati t-paitoja. Ei osannut sanoa.

Vähin äänin on näemmä alkanut viikata ne paitansa ja farkkunsa sinne kaappiin. Ei ole tullut kyseltyä, miksi...