Näytänkö painoni mukaiselta vai lihavammalta?
Olen lihonut tosi paljon ja tuntuu, että olen tullut sokeaksi omalle ulkomuodolleni. Siksi kysynkin rehellisiä mielipiteitä, näytänkö siltä kuin mitä mittani ovat eli n. 170 cm / 107 kg? Vai näytänkö vielä läskimmältä kuin tuollaisilla mitoilla on?
http://imgur.com/a/SIx6o
Kommentit (37)
Olen 170 pitkä ja painavimmillani olen ollut n. 105kg. Minulla ei silti ole ikinä ollut noin valtavaa mahaa. Etuprofiilisi näytti tutulta, mutta sivuprofiilin maha mittoihin nähden todella suurelta.
Vaikuttaa siltä, että rasvaa on kertynyt juuri niihin vaarallisimpiin paikkoihin, eli vatsaan ja sisäelinten ympärille. Juotko runsaasti alkoholia? Se kerryttää viskeraalista rasvaa, joka on siis sitä epäterveellisintä. Turvotus voisi näyttää myös tuolta, toimiiko aineenvaihduntasi normaalisti?
Sitten hyvät uutiset!
Vatsanseudulle kertyneet kilot on helpompi karistaa kuin reisiin ja takapuoleen kertyvät. :) Muutokset näkyvät nopeasti, kun ylimääräinen turvotus laskee ja kilot sulavat pois. Kannustaisin sinua ehdottomasti tarttumaan tuumasta toimeen!
Eikö sun ole paha olla noin läskinä?
minkä ikäinen olet jos sulla on poikaystävä?
T.m181/85
Oman terveytesi vuoksi kannattaa laihduttaa ainakin siihen 80kg. Alkaa jo vaikuttamaan normaaliin elämään noilla luvuilla. Älä kuitenkaan masennu. Laihdutus on helpompaa kuin luuletkaan. Ruokavalio kuntoon ja 30min lenkille päivittäin.
Mä painoin pari vuotta sitten 116 kiloa ja mulla oli kyllä iso vatsa; mutta silti pienempi kuin tuo. Ja olen ihan saman mittainen.
Mä tuolloinkin uin kolmesti viikossa, joten ehkä se selittää sen, että mun kroppa näyyti erilaiselta.
Mä oon laihtunut nyt 25 kiloa ja matka jatkuu.
Älä aloita laihista vaan elämäntapamuutos. Pienennä annoskokoja ja vähennä leivänsyöntiä. Itse syön herkkujakin, esim tänään olen syönyt 4 palaa suklaata, mutta olen myös käynyt salilla tekemässä yli tunnin treenin. Yritä lisätä puolen tunnin kävelylenkkejä mielellään joka ikiseen päivään. Paino lähtee varmasti putoamaan.
Metabolinen oireyhtymä. Hae apua ennen kuin on myöhäistä. Tiedät kai, että omenavartalo indikoi sydän- ja verisuonitauteja (korkea verenpaine jne.) sekä diabetesta. Olet niin nuori, että diabetes voi olla jopa ykköstyyppinen, jolloin sitten alat pistellä insuliinia monta kertaa päivässä. Nivelet prakaa jo suht. nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksista! Poikaystäväni sanoi, että olen tullut todella lihavaksi. :( Täytyy yrittää elämäntapamuutosta. AP
On kyllä huutava vääryys että naiset saa miehen näyttivätpä ihan miltä tahansa, mutta kunnolliset normaalit miehet ei saa ketään.
Älä viitsi. Ihan kaikki normaalit kunnolliset miehet, jotka minä tunnen, ovat parisuhteessa.
minun silmiini näytät noin 120kg painavalta. Mulla pituutta 173cm ja painan 67kg ja mullakin liikaa läskiä alavatsassa:(. Ahkerasta salilla käynnistä huolimatta en saa sitä vaan kiinteytymään/pienenmään ja siitä saan syyttä ihan itseäni ja ruokatottumuksiani. Muu kroppa kuitenkin ihan suht timmissä kunnossa tuota vatsaa lukuunottamatta.
No näytät kyllä isommalta. Mä olen mielestäni hoikemman näköinen vaikka mitat 172/110
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun ole paha olla noin läskinä?
minkä ikäinen olet jos sulla on poikaystävä?
T.m181/85
Olen itse ollut lihavimmillani n. 95 kg ja kyllä oli todella paha olo kropassani silloin. Liikkuminen oli vaikeaa, esim. juokseminen bussille sai hengästymään niin paljon, että huohotin 10 minuuttia ja kaikki tuijotti. Onneksi sain laihdutettua normaalipainoon ja nyt on hyvä olla. Poikaystävänikin tykkää minusta nykyään!
Surullista miten joku päästää itsensä tuommoiseen kuntoon :(
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksista! Poikaystäväni sanoi, että olen tullut todella lihavaksi. :( Täytyy yrittää elämäntapamuutosta. AP
Tuloksen ja sekä fyysisen että henkisen terveytesi kannalta kannattaa yrittää päästä siihen mielentilaan, että teet elämäntapamuutoksen oman itsesi, etkä (vain) poikaystävän vuoksi. Silloin motivaatio muuttumiseen on paljon "rakastavampi" ("minä ansaitsen olla terveempi, nykyinen tila ei ole minulle hyväksi ja se saattaa jopa tappaa minut, minä en ansaitse kuolla tai sairastua"), kuin se että haluat muuttua vain siksi että toinen tykkäisi susta ("minä en ansaitse rakkautta/poikaystäväni ei rakasta ja olen arvoton näin").
Tsemppiä. Mä olen itse teini-iässä tehnyt ison elämäntaparemontin ja laihduttanut muutaman kymmenen kiloa silloin, voin kertoa että olo on paljon parempi kevyenä. Liikuntakin on tärkeää mutta lähde liikkeelle ruokatottumuksista. Terveelliseen ruokaan tottuu siten että sitä oppii lopulta kaipaamaan ja tekemään mieli, jos sitä ei saa. Lisäksi huomaa että hesemättö aiheuttaa oikeasti pahaa oloa eikä sitä enää halua syödä.
Jos tuntuu vaikealta hahmottaa että mitä pitää syödä ja kuinka paljon (ainakin itseäni yllätti todella paljon että kuinka PALJON määrällisesti sitä oikeasti laadukasta ruokaa täytyy syödä!), niin hae ravintoterapeutilta apua.
pakko sanoa, että näytät kyllä mielestäni mittojasi lihavammalta. johtunee rasvan kertymisestä vatsaan ja ehkä et ole kovinkaan lihaksikas. rasvassa on enemmän volyymia. olen itse sua vähän lyhyempi ja painan n. 95 kg ja olen erittäin kriittinen peilikuvaani ja valokuviani kohtaan. toki mullakin on ylimääräistä läskiä mahassa, mutta huomattavasti vähemmän kuin sulla. suosittelen tekemään elintapamuutoksen, josta moni onkin jo sanonut :) eikä mitään huuhaakitudieettejä tai ketooseja vaan tavallista perusruokaa ja treeniä. maltillinen painonpudotus niin pysyykin poissa. tsemppiä! :)
Ole tyytyväinen, että poikaystävä kertoi asian. Et ole vain vähän pullukka, vaan todella lihava. En ihmettele, että häntä vaivaa asia. Toinen asia, että sua itseäs pitäisi kiinnostaa sun terveys. Tota rataa et välttämättä ole pitkäikäinen. Hoikkahan ei tarvitse olla, vaan normaalin painon rajoilla, pieni ylipaino. Sulla luulis olevan jo huono olla itsesi kanssa, ihan fyysisesti.
Tässä saman pituisia ja painoisia
http://www.cockeyed.com/photos/bodies/l/507-240_Zhenya_L1.jpg
http://www.cockeyed.com/photos/bodies/l/507-240_Johanna_L1.jpg