Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran laillinen omistaja???

Vierailija
29.01.2016 |

Vuosi sitten annoin koiran siskolleni hoitoon hankalan elämäntilanteen vuoksi. Koira on ollut hänellä ennenkin hoidossa, ja hän sanoi silloin että voi kyllä hoitaa sitä niin pitkään kuin tarvii. Tämän vuoden ajan koira on ollut enimmäkseen siskollani mutta välillä myös minulla(noin viikko/kk). Mitään omistajavaihdoskeskusteluja ei olla käyty ja olen ollut koko ajan siinä uskossa että koira on vain väliaikaisesti hänellä. Nyt kun elämäntilanteeni on taas parempi ja haluaisin koiran takaisin, on sisko sitä mieltä ettei käy. Mitä mieltä?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut siskollasi jo niin kauan ja kiintynyt häneen. Antaisin hänen pitää koiran. Niin se vaan on jos koiran parasta ajattelet.

Vierailija
2/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koirasihan se on. Mene hakemaan se. Onko kauppasopimista tai omistaja ilmoitusta tai jotain rekisteriä tai muuta vastaava jossa olisi sun nimi omistajana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makullahan oli vastaava tapaus, omistaja vei koiran.

Vierailija
4/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on kennelliiton rekisterissä ja minä olen merkitty omistajaksi. Kyllä olin tyhmä kun menin omaan siskooni luottamaan, ei voi muuta sanoa. Ap

Vierailija
5/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut siskollasi jo niin kauan ja kiintynyt häneen. Antaisin hänen pitää koiran. Niin se vaan on jos koiran parasta ajattelet.

No meinaatko ettei minuun ole kiintynyt kun on ollut kuusi vuotta minulla ja myös tämän vuoden aikana noin kerran kuussa viikon tai kaksi, että ei ole kyllä mitenkään minua tässä välissä unohtanut... Ja olin aluksi kun tämä kiista tuli valmis myös jonkinlaiseen yhteisomistukseen mutta siskon käytöksen jälkeen tämäkään ei ole oikein mahdollista.. Ap

Vierailija
6/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siskollesi että otat yhteyden poliisiin, koira on laillisesti sinun.

Vierailija
7/48 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sisko sulla. Sun koita se kuitenkin on ja teillä selvästi oli sovittuna vaan väliaikainen järjestely eikä lopullinen omistajan muutos.

Vierailija
8/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 20 e per päivä yleensä käypä hinta koiranhoidossa? Maksat varmaan hakiessa sen 5000

Vierailija
9/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeuteen lähdette, siskosi voi vaatia sinulta korvausta hoitopäiviltä. Jos korvaus katsotaan olevan sen 15-20e päivässä, mitä hoitolakin ottaa, olet kusessa.

Vierailija
10/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitomaksun vaatiminen edellyttää, että sellaisesta on näyttää sopimus. Kuten hoitolassa. Eli pidät koiran itselläsi. Piste.

Vierailija
11/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitomaksun vaatiminen edellyttää, että sellaisesta on näyttää sopimus. Kuten hoitolassa. Eli pidät koiran itselläsi. Piste.

Niinpä, jos on suullinen sopimus ollut että hän hoitaa ilmaseksi niin tuskinpa silloin voi mitään hoitomaksuja jälkikäteen vaatimaan!

Vierailija
12/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koira ei voisi jatkossakin asustella vuorotellen molemmilla, onhan se siihen jo tottunut...

Vierailija
13/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään oikeasti kokemusta tälläisesta? Auttaako poliisi? En voi oikeasti uskoa tätä todeksi, ei tässä maailmassa voi näköjään kehenkään luottaa.

Vierailija
14/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti siskosi tuntee sinut ja taipumuksesi hankaliin elämäntilanteisiin. Hän ei halua antaa koiraa takaisin sinun haltuusi, kun tietää mitä siitä seuraa. Koira jää taas heiteille ja on jonkin ajan kuluttua joko takaisin siskosi hoidossa tai sitten teillä tietämättömillä.

Uskon että siskosi ajattelee sekä sinun että koirasi parasta. Koiran läsnäolo tekee sinulle hyvää, mutta et ehkä hänen mielestään pysty tai jaksa hoitaa sitä kovin kauaa kerrallaan hyvin. Olisit kiitollinen siskollesi, ilman häntä koirasi olisi varmaan pitänyt viedä piikille. Miksette voi jatkaa nykyiseen malliin: Koira asuu siskollasi, sinä lainaat sitä silloin tällöin.

Vierailija
15/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kenellän on omistuspaperit on koiran omistaja. Piste.

Vierailija
16/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koira ei voisi jatkossakin asustella vuorotellen molemmilla, onhan se siihen jo tottunut...

Niinkuin jo aiemmin sanoin aluksi olin valmis yhteisomistajuuteen mutta kyllä nyt tämän kiistan edetessä on välit melkolailla poikki, ja sisko ei anna enää edes nähdä koiraa.

Vierailija
17/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin jo aiemmin sanoin aluksi olin valmis yhteisomistajuuteen mutta kyllä nyt tämän kiistan edetessä on välit melkolailla poikki, ja sisko ei anna enää edes nähdä koiraa.

Siinä tapauksessa haet koiran poliisien kanssa.

Vierailija
18/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti siskosi tuntee sinut ja taipumuksesi hankaliin elämäntilanteisiin. Hän ei halua antaa koiraa takaisin sinun haltuusi, kun tietää mitä siitä seuraa. Koira jää taas heiteille ja on jonkin ajan kuluttua joko takaisin siskosi hoidossa tai sitten teillä tietämättömillä.

Uskon että siskosi ajattelee sekä sinun että koirasi parasta. Koiran läsnäolo tekee sinulle hyvää, mutta et ehkä hänen mielestään pysty tai jaksa hoitaa sitä kovin kauaa kerrallaan hyvin. Olisit kiitollinen siskollesi, ilman häntä koirasi olisi varmaan pitänyt viedä piikille. Miksette voi jatkaa nykyiseen malliin: Koira asuu siskollasi, sinä lainaat sitä silloin tällöin.

No just joo kannattako tulla tuollaista kommentoimaan kun et tiedä meidän elämäntilanteista yhtään mitään! Isoin syy miksi koiran alunperin annoin oli opiskeluni jolloin koiran olisi minun luonani pitänyt olla pitkiä päiviä yksin kotona! Mutta nyt tilanne on toinen eikä koiran enää tarvisi olla, että se niistä taipumuksista hankaliin elämäntilanteisiin..voi jeesus...

Vierailija
19/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummalla sen on parempi..ei lasten eikä edes koirien kanssa valtataisteluja eikä nokkapokkia kiitos..ei ole välikappale!

Vierailija
20/48 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa haet koiran poliisien kanssa.

Mutta auttaako poliisit tälläisessa? Mihin tämmösestä voi edes soittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi