Pelottaa, että puhkeaa kohta syömishäiriö ja masennus
Olen ollut nyt viimeisen puolen vuoden ajan jatkuvasti kipeä. Aina kun olen vähänkin alkanut parantua ja päässyt vihdoin kiinni normaaliin arkeen, liikuntaan ja ruokailurutiineihin, iskee uusi tauti jälleen, joka vie monta viikkoa, pahimmillaan oli 3 kuukautta putkeen. Työt ja opinnot kärsii. Rahat tiukilla. Itsetuntoni karisee, kun painoa kertyy. Ihmiset epäilevät, että liioittelen ja huijaan, esim.saikun toivossa. Ei minulla mitään vakavaa ole, ihan "normaalia" influenssaa ja hengitystiesairauksia. Tuntuu, että mulla ei ole oikeutta valittaa pahaa oloani. Pelkään, että mulle tulee tästä joku sairas syömishäiriökierre, kun yritän aina kompensoida liikkumattomuuteni ja syömiseni heti parannuttua kyseenalaisin keinoin. En pysty puhumaan tästä kenellekään, koska kukaan ei tunnu ottavan mua tosissaan ja vähättelee mun ahdistusta. Tuskin tästä syystä pääsee mihinkään psykologillekaan juttelemaan? Miten saan mun psyykeen pysyyn kasassa? Ja tärkein kysymys: eikö tää sairastelu s*atana jo lopu?!
Kommentit (7)
Paino kertyy kun olet kipeä? Eikö silloin kuuluisi laihtua? :D Sulla taitaa olla jo joku pikkunen syömishäiriö? Kasva aikuiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Oksensin juuri 5kk raskauteni takia. Pää kii, teini.
Oma valinta. Kukaan ei hankkiudu tarkoituksella kipeäksi.
Mulle tuli mieleen, että nuo kyseenalaiset keinot painonhallintaan on syy, miksi sairastut taas uudelleen. Esimerkiksi jos et sellaisena toipilaana syö kunnolla, ja samalla liikut hulluna, vastustuskykysi on niin heikko että kaikki pöpöt iskee. Tai sitten sulla on jotain tulehdusta siellä kropassa, sinuna menisin lääkäriin ja pyytäisin päästä tutkimuksiin, ei tuo nyt ihan normaalilta kuulosta kaikenkaikkiaan. Syöthän terveellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta minä valitsin? :DDDD Juurihan tuossa teinin tekstissä luki että kun olo oli hyvä niin teki jotain kyseenalaista... Minä en!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin tulla raskaaksi, en kipeäksi. 5kk nesteytyksessä. Vituttaa tollaset teinit kun itse aiheuttaa ton! Ja poraa täällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsin tulla raskaaksi, en kipeäksi. 5kk nesteytyksessä. Vituttaa tollaset teinit kun itse aiheuttaa ton! Ja poraa täällä!
Outo logiikka sinulla. Ensin vertaat hengitystiesairauksia ja raskaana oloa. Sitten et vertaakaan. Toinen on joutunut sairastelukierteeseen. Mistä tiedät onko itseaiheutettu vai ei? Ja miksi annat ymmärtää, että sinun raskautesi vuoksi kukaan muu ei ole oikeutettu kokemaan pahaa oloa muiden sairauksien takia? Vertailisitko myös tupakoivan ystäväsi syöpää raskausoireisiisi (saattaahan se syöpäkib olla itseaiheutettu)?