Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohtakaa vaginakuulat!

Vierailija
15.02.2006 |

Tässä viesti gynekologiltani, välitänpä sen teillekin...

Olin tässä vuositarkastuksessa. Kokenut gynekologini ässähti yhtäkkiä, kun oli puhe emätinlihasten voimistelusta synnytyksen jälkeen, että monet naiset nykyään luottaa liikaa vaginakuulien tehoon ja laiminlyö perinteistä lantionpohjalihasjumppaa.

Hänen mukaansa vaginakuulista ei ole välttämättä mitään apua, koska a) niiden käyttö on usein alkuinnostuksen jälkeen satunnaista ja b) ne treenaavat vain ulointa lihaskerrosta, ei emättimen seinämiä kokonaisuutena.

Niitä voi tietysti käyttää jumpan täydentäjänä, mutta tärkeintä olisi harrastaa sitä synnärillä ja neuvolassa neuvottua emättimen supistelua. Parhaiten sen muistaa, kun sen yhdistää tiettyyn päivittäiseen tekemiseen, vaikkapa aamulehden lukuun tai kahvin jäähtymisen odotteluun.

Itsellänikin oli (tämän gyne totesi tuon keskustelun jälkeen alatutkimuksessa) lihaskunto vähän niin ja näin - vaikka olin luullut trimmanneeni emätinlihakset HYVÄÄN kuntoon, käyttämällä liki päivittäin 100 gramman painoista emätinkuulaa.

Joten älkää siskot luottako liikaa vimpaimiin ja välineisiin, vanhassa vara parempi ;=)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi emätinkuulat tuli " muotiin" muutama vuosi sitten, nyt kaikki tilailee smartballseja netistä kun vois ihan vanhanaikaisestikin jumpata.

Ps: rakastelu on parasta emätinlihasten jumppaa...

Vierailija
2/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa niitä tuli käytettyä, mutta into loppui lyhyeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lihakset on helpompi tunnistaa.

Nostapa kuulia ylös ja alas ni johan tehoo

Vierailija
4/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulilla voi toki jumpata noinkin, mutta tuollainen nostelu vaatii jo hyvät lihakset, ennen kuin voi sitä tehdä. Eikä tämä vanhanaikainen jumppa vaadi välineitä paikalle, tätä voi tehdä koska ja missä tahansa. Nytkin...

Vierailija:

Ja lihakset on helpompi tunnistaa.

Nostapa kuulia ylös ja alas ni johan tehoo

ap

Vierailija
5/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sitä (jumppaa siis) bussimatkalla duuniin. Ei unohdu!

Vierailija
6/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan synnärillä eikä neuvolassa aikanaan neuvottu enkä ite älynny kysyä ja nyt ei enää " kehtaa" ku lapsen saannista on jo muutama vuosi...

Vierailija
7/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumpan voi aloittaa koska tahansa, siitä on AINA hyötyä mm. virtsankarkailun ehkäisemisessä... seksinautinnoista puhumattakaan...

" Lantionpohjanlihaksia voi harjoittaa missä asennossa tahansa, mutta lihasten tunnistaminen voi aluksi olla helpointa makuuasennossa. Kun opit tunnistamaan lihaksesi, harjoittele ensisijaisesti istuen ja seisten.

1. Tunnistamisharjoitus

Aloita rentouttamalla pakara-, reisi-, ja vatsalihaksesi. Keskitä ajatuksesi lantioon. Jännitä ensin kevyesti peräaukon ja emättimen lihakset ja sen jälkeen virtsaputken suu, ikään kuin pidättäisit ulostetta tai virtsaa. Vedä sitten lihakset sisään, ns. ylöspäin, jolloin tunnet niiden ikään kuin nousevan sisälläsi - ja rentoudu. Jatka harjoitusta supistamalla lihaksia edelleen kahteen laskien ja sen jälkeen rentoutuen, niin kauan kunnes tunnet liikkeen onnistuvan.

2. Maksimivoimaharjoitus

Supista lantionpohjanlihakset voimakkaasti yhteen viiteen laskien ja rentoudu noin 10 sekuntia. Toista 5-6 kertaa.

3. Kestävyysharjoitus

Supista lantionpohjanlihakset kevyesti 10 sekunniksi ja rentouta 20 sekuntia. Toista 10-20 kertaa. Kun tämä onnistuu, voit pidentää supistuksia 20-30 sekuntiin ja rentoutua 40-60 sekuntia. Toista kunnes lihakset väsyvät.

4. Nopeusharjoitus

Supista lantionpohjanlihakset nopeasti ja voimakkaasti 5-10 kertaa. Lisää toistoja kun tunnet lihasten voiman kasvaneen. Muista levätä harjoitusten jälkeen."

Vierailija
8/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t:kasi

Vierailija
9/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpä tästä lähin jumpata aina kun pyörin av-palstalla. Jotain hyötyä tästäkin lorvailusta ;)

Jos lupaus pitää, niin eipä aikaakaan kun olen todella tiukassa kunnossa...

Vierailija
10/17 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yritänpä tästä lähin jumpata aina kun pyörin av-palstalla. Jotain hyötyä tästäkin lorvailusta ;)

Jos lupaus pitää, niin eipä aikaakaan kun olen todella tiukassa kunnossa...

Vierailija
11/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen myös supistuksia ilman kuuliakin.

Vierailija
12/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opetellut kuuien käytön jo 4-5 vuotta sitten ennen raskaaksi tuloa. Joten osaan pitää näin kuulat apuna lihakset kunnossa edelleenkin.

Ei tarvitse muistaa muuta kun ne vaan sisään paikoilleen, niin homma hoituu päivän aikana muita askareita tehdessäni.

Vierailija
13/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos emätin on reilusti kaareutuva, niin kuulat " jumittaa" , eikä niistä ole hyötyä juuri lainkaan. Kannattaa opetella ne normaalit toistot, vaikka kuulia käyttääkin. Näin olen havainnut jumpan tehokkaaksi.

t: terveysalaa opiskeleva

Vierailija
14/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miestä kannattaa hyödyntää oman itsensäkin takia päivittäin.

Vierailija
15/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppuna sitten saa taas sitä aitoa..

Vierailija
16/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma 15-20 min. on alussa hyvä. Sitten voi pikkuhiljaa alkaa aikaa jatkamaan jumpan edistyessä. Nykyään menee ongelmitta 2-3 tuntia ihan hyvin.

Vierailija
17/17 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin lisää painoa tai ostaa painavammat/pienemmät kuulat.

Mutta joo, mulle sanoi gyne ihan samaa kuin ap:llekin, että kuulat voi hyvin unohtaa ja keskittyä tavalliseen jumppaan, koska sitä voi tehdä koska vaan ja se on tehokkaampaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme