Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielessä vikaa vai raskaana

Vierailija
29.01.2016 |

Mulla on pitkään ollut jo ongelma ja ahdistus kyseisen asian kanssa. Harrastin seksiä ekan kerran elokuun lopussa ja aivan syyskuun alussa. (kondomi käytössä). Sen jälkeen en siis ole ollut yhdynnässä. Heti melkein sen jälkeen kuukautiseni alkoivat joidenka ei olisi pitänyt alkaa vielä, mitä ihmettelin koska minulla on koko elämäni ajan ollut melko säännölliset kuukautiset. Ne oli kivuttomat ja niukat. Täysin päinvastaista mitä normaalisti. Siitä lähtien kuukautiseni ovat olleet epäsäännölliset, niukemmat, veri erilaisempaa jne. Nyt tammikuussa ne kestivät suunnilleen päivän ja sitten tiputteli. Mutta kunnon kivut oli kyllä alussa. Tein testin syyskuun lopussa ja lokakuun toisena pvnä, ja molemmat näytti negaa. Jatkoin taas normaalisti elämistä ja kaikki sujui hyvin. Nyt tämän vuoden puolella sain päähäni että jos olenkin raskaana. Ihan kuin olisin lihonnut mahasta, housuista jää jäljet mahan päälle (semmoisista mistä ennen ei ole), vihlontaa alapäässä, alaselkä kipuja, huono olo, ei tee mieli syödä (mikä johtuu kai stressistä koska stressaan asiaa suuresti), huimaa, maha ihan sekaisin suolisto pitää ääniä ja ilmavaivoja on sekä ummetusta, maha jopa alkanut "sykkimään" mikä näkyy kun makaan selälteen mitä ei ennen mielestäni ole tehnyt. Välillä tuntuu kuin vauva potkaisisi mahassa, tiedä sitten miltä se oikeasti tuntuu. Tein pari testiä uudelleen tammikuussa ja molemmat näytti negaa (apteekin raskaustesti). Testissä luki että ei saa jäätyä, ja kun ostin ne oli varmaan yli -20 pakkasta ja pelästyin että jos ne menikin "rikki" kun kävelin apteekista kotiin varmaan vähän päälle 15min... No kaiken huippu oli että kävin myös tässä kuussa yksityisellä gynellä, ja kerroin asiasta ja hän katsoi samalla ultralla eikä näkynyt mitään ja sanoi että en ole raskaana. Silti epäilen asiaa?!? olen alkanut epäillä kohdunulkoista raskautta mutta gyne sanoi että kyllä testit nekin näyttää. Tämä on ihan järjetöntä. Voiko mieli aiheuttaa kaikki nämä vaivat? tietty mahdollista että jos on muuta hormooni häikkää tai muu sairaus ja siitä osa oireista tullut. Tämä on vienyt ihan kaiken energian minusta ja pahin pelkoni olisi tulla raskaaksi tässä vaiheessa elämää. Onko muilla ollut "luulosairautta" ja saanut epäilemään asioita? faktat sanoo että en ole, mutta silti mieli sanoo toista. Ajattelin että tästä voisi mennä keskustelemaan ammattilaisen kanssa, että saisi rauhaa pääkoppaan. Eikä tarvitse tulla sanomaan että elä harrasta seksiä jos näin hulluksi tulee, sen päätöksen olen tehnyt jo aivan itse ;) kiitos hurjasti jo etukäteen jos osaatte sanoa juuta tai jaata tähän hulluuteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttikö gyne sinulle näytöltä, että kohtu on tyhjä? Kyllä siinä kohtaa pitäisi ymmärtää, että et tosiaan ole raskaana. Raskauatestit on todella luotettavia ja ultrassa viimeistään selviää kaikki, mitä kohdussa on tai ei ole. Kohdunulkoinen raskaus olisi tässä vaiheessa jo tappanut sinut, eikä se voi muutenkaan jäädä huomaamatta koska aiheuttaa valtavat kivut. Jos asia edelleen vaivaa noin paljon, voisi olla hyvä käydä juttelemassa jonkun kanssa. Mieli kehittää kyllä jos jonkinmoista oiretta, jos oikein paljon pelkää tai toivoo olevansa raskaana. Kun mielesi pääsee rauhaan asian kanssa, loppuu oireetkin heti.

Vierailija
2/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näytti näytöltä ja selitti mitä näen ja totesi etten ole raskaana, kuulemma muuten siinä olisi näkynyt "musta juttu".. sen jälkeen jäi vaivaamaan että kyllähän siinä näytössä näkyi "musta juttu" mutta mitä minä nyt ymmärrän siitä mitä näkyi, kyllähän sen gynen pitäisi tietää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on nyt ylä- eikä alapäässä.

Vierailija
4/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä siinä ruudulla olisi näkynyt alkio/sikiö ja syke, jos siellä joku olisi, ja gyneltä ei tasan varmasti olisi enää tuossa vaiheessa jäänyt sellainen huomaamatta. Et voi olla raskaana, jos yhdynnästä on jo monta kuukautta, yksikään testi ei ole näyttänyt plussaa, eikä ultrassa näy sikiötä. Piste. Nyt vaan jatkat elämääsi, jaunohdat nuo epäilykset.

Vierailija
5/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näytti näytöltä ja selitti mitä näen ja totesi etten ole raskaana, kuulemma muuten siinä olisi näkynyt "musta juttu".. sen jälkeen jäi vaivaamaan että kyllähän siinä näytössä näkyi "musta juttu" mutta mitä minä nyt ymmärrän siitä mitä näkyi, kyllähän sen gynen pitäisi tietää..

Se musta juttu, jonka näit, on se kohtu itsessään. Gynen tarkoittama musta juttu on lapsivettä, jossa sikiö olisi jos olisit raskaana. Se näkyy kyllä hyvin erottuvana siinä näytöllä. Kyllä gyne osaa katsoa, oletko raskaana vai et. Ainahan voit mennä uudestaan vielä oman mielenrauhasi vuoksi, mutta totuus on se, että et ole raskaana. Täytyy vielä lisätä että jos syyskuussa olisit tullut raskaaksi, olisit nyt jo niin pitkällä että ultran näytölle pamahtaisi näkyviin heti melko suuri ja liikuskeleva sikiö jo.

Vierailija
6/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin alle 18v ja ahistus raskaaksi tulemisesta oli suuuri ni mulla oli vähän samanlaisia tuntemuksia. Enkä siis ollut raskaana kertaakaan. Kerran puhkesi kumi poikakaverin kanssa ja äkkiä hakemaan jälkiehkäsypillerit mutta silti ahisti ihan hirveesti että jos nyt kävi vahinko eikä pillerit tehonnu. Mun menkat myöhästy, mahaa sattui, huono olo ja kuvittelin just tollasia potkujen tapasia tuntemuksia mahan sisältä. Kun tollanen asia ahistaa kamalasti niin mieli osaa yhdistää normaalejakin tuntemuksia siihen pelättyyn asiaan eli raskauteen. Ja samalla tulee tehtyä sellai virhe et kuuntelee ja tunnustele liikaa niitä vatsan alueen toimintoja mitä ei normaalisti tulis ees ajateltua. Pitää vaan rentoutua ja yrittää vakuuttaa itselleen että ei ole raskaana. 

Vierailija
7/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mieli ajatteli että jos olisi kohdunulkoinen raskaus siksi ei näkynyt ultrassa mitään ja sen takia olen vielä jatkanut epäilyjä.. Kiitos selvennyksestä! 

Vierailija
8/8 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä lisätä että mieltä häiritsee niin paljon vaan sen että miten sen yhdynnän jälkeen kuukautiset muuttuivat oudoiksi, ja tuli hirmu ajoissa ilman kipuja tms silloin ja vieläkin ovat erikoiset. Nyt ehkä ymmärrän että voivat olla oudot tällä hetkellä stressin takia, mutta silloin yhdynnän jälkeen?? silloin en vielä stressannut mitään. Gyne sanoi että saattaa olla sattumaa vaan, ja myös on ehdotettu klamydiaa?? sanoin että eihän se voi tulla kondomilla mihin sain vastauksen terveyskeskukselta että niinhän sen pitäisi olla..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme