Onnellisen ihmisen tuntomerkit; Ei puhu muista ihmisistä pahaa...
* On kärsivällinen
* Ei kehu itseään
* Ymmärtää ,että toisen ihmisen kunnioittaminen ei ole itseltä pois
* Ei pilkkaa toisia ihmisiä
* On armollinen mieli kaikkia ihmisiä kohtaan
* Pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina
Kommentit (28)
Noin suhtautuu toisiin ihmisiin itsensä kanssa sinut oleva ja sydämeltään sivistynyt ihminen. Yleensä sellainen on myös onnellinen, ellei nyt ulkoiset olosuhteet satu olemaan päin peetä. Ainoa mikä mielestäni listassa on vähän outoa: "ei kehu itseään". Mieluummin "ei korosta itseään liikaa" tai "ei yliarvioi itseään" tms. Tarkoitan, että saahan sitä iloita vaikka omasta onnistumisestaan ja sanoa sen ääneenkin.
Ei itsensä kehumisessa ole mitään väärää, mielstäni juuri onnellisen ja itsevarman ihmisen merkki. Ylimielisyys tai sellainen itsensä jalustalle nosto on sitten eri asia. Mielestäni onnellinen ihminen osaa kehua itseään silloin, kun on tarvetta. Kyllä itsestään saa olla ylpeä ja tyytyväinen. Aika olennainen osa onnellisuutta.
Minuun pätee jokainen kohta noista, mutta en ole onnellinen. Olen vain kiltti ja hyväsydäminen.
No minä olen juuri tuollainen ja hyväksi ihmiseksi on usein sanottu. En kyllä mitenkään onnellinen ole, oma elämäni on tosi rikkinäinen. En ole koskaan ollut ilkeä, silloin kun mulla menee hyvin tai silloin kun menee huonosti.
Ei kehu itseään? Miksi Onnellinen ei kehuisi itseään? Kehuuhan onnellinen ( ainakin toivottavasti), mahdollisia lapsiaan, puolisoaan, ystäviään, vanhempiaan työkavereitaan, naapurin lapsia, naapurin aikuisia, myyjää, joka auttoi vaikeassa vaatevalinnassa jne.
Todellako onnellinen ei soita ystävälleen ja hihku riemusta, kun on saanut uuden työpaikan, ylennyksen, siivonnut vihdoin ja viimein ulkovaraston, saanut mökin rakennusurakan valmiiksi, kohdellut erittäin epämiellyttävää asiakasta ystävällisesti vaikka olisi tehnyt mieli sanoa muutama valittu sana jne.
Luonnotonta, jos onnellinen ei koskaan kehuisi itseään!
Vierailija kirjoitti:
Pyrin toimimaan noin. Silti olen onneton enkä koskaan etene elämässäni mihinkään.
Näin on. Sama täällä. Mua myös pidetään koppavana ja ärsyttävänä.
AP, olen samaa mieltä, mutta ystävät tuppaavat kaikkoamaan, sillä eivät pidä siitä, että en juorua ja puhu pahaa muista ja en myöskään kuuntele heidän juorujaan.
Onneksi pari samanhenkistä kaveria löytyy.
Onnellisuus ja asiallinen, hyvä käytös eivät ole toisistaan riippuvaisia.