Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa sellaista ihmistä, ketä tulee bussissa viereiselle penkille istumaan vaikka muualla olisi täysin vapaita paikkoja?

Vierailija
28.01.2016 |

Jonkin asteinen persoonallisuushäiriö?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on yksinäinen tai jotain

Vierailija
2/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa?

Vierailija
4/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli ihastunut sinuun.

Vierailija
5/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Pariisista. Ihan yleistä siellä, oletus, että paikat tulee myöhemmin täyteen, mennään ekaan sopivaan. Eikä siihen vieruskaveriin kiinnitetä mitään huomiota. Mutta miksi pitäisi metsästää vaivalla se ainoa tyhjä paripaikka?

Vierailija
6/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko ongelma sussa, jos tollanen asia häiritsee

Vierailija
7/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisuus?

Ei, ei missään ulkomailla mennä toisen ihmisen viereen. Se on sitä suomea vihaavien vassareiden propagandaa, että jossain Pariisissa ihmiset juttelevat filosofiasta keskenään bussipysäkillä. Ennemminkin joku tällainen suomi-vihaaja tulee viereen istumaan, kun luulee, että siellä kultturellissa etelä/keski-euroopassakin niin tehdään.

Vierailija
8/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA

joka

Vierailija
9/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Olin kerran ainoa matkustaja bussissa, kunnes bussiin nousi mies, joka tunki viereeni istumaan. Ei jutellut mitään minulle, eikä katsonut päisinkään.

Vierailija
10/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä aloite näin suomalaisittain!

Vierailija
11/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa ajattelin, luulen että asia on juuri näin. Ennemminkin itse ihailen niitä joilla on pokka istua viereen vaikka vapaata olisikin.

Vierailija
12/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA

joka

Turusta päivää. KUKA?

Vierailija
13/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole koskaan huomannut tällaista, vaikka asun Helsingissä ja kuljen julkisilla päivittäin.

Vierailija
14/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa ajattelin, luulen että asia on juuri näin. Ennemminkin itse ihailen niitä joilla on pokka istua viereen vaikka vapaata olisikin.

Ei mua ainakaan häiritse. Tulkaa vaan mammat viereen istumaan.

Vierailija
15/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA

joka

Tuo Satakunnassa käytetty "ketä" joka-pronominin paikalla tuntuu minusta aina erikoiselta : )

Mutta itse asiaan sanoisin, että kyllä minäkin saatan istahtaa vapaalle penkille, vaikka viereisellä olisin jo toinen ihminen. Pystyn istumaan toisen ihmisen vieressä. Eihän sillä yhdellä lipulla saa kun sen yhden paikan käyttöön.

Vierailija
16/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saatan mennä bussissa nimenomaan toisen viereen käytäväpaikalle vaikka olisi muutama ikkunapaikkakin vapaana, jos aion matkustaa vain muutaman pysäkinvälin. Näin ainakin ruuhka-aikaan, minusta on tylsää jos istun ikkunapaikalle ja joku tulee siihen käytävän puolelle ja joudun ihan kohta pyytämään sen ylös päästäkseni poistumaan.

Seuraantuppautujat on sitten asia erikseen, niitäkin on ikävä kyllä sattunut vastaan Helsingissä ilta-aikaan liikkuessa. Yksi istui ratikassa käytäväpaikalle ja kun sitten omalla pysäkilläni sanoin "anteeksi, jäisin tässä pois" ei tehnyt elettäkään. Jouduin kiipeämään äijän yli jolloin työnsi käden pitkän takkini alle ja kouraisi jalkoväliä. Oli suomalainen. Toisen kerran yöbussissa viereen liimautui keskustelunhaluinen tummaihoinen mies joka ei millään uskonut etten jaksa jutella enkä tahdo tutustua, loukkaantui ja alkoi syytellä. Silloin ahdisti kun pelkäsin että se lähtee bussista perään, 1 km kävely pysäkiltä kotiin pimeää tietä meni juosten. Nykyään en käytä yöbusseja vaan tulen taksilla silloin harvoin kun kaupungilla käyn (ehkä 1x/vuosi).

Vierailija
17/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen empiirisiä tutkimuksia, ihmisten reaktioista

Vierailija
18/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitää ongelmaa mutta olen ihmetellyt myös jos ravintolassa (siis pikaruoka tms ) joku tulee samaan pöytään jonkun perheen kanssa esim , siis jos vieressä 5 täysin vapaata pöytää :D

Vierailija
19/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelijoiden vuoksi. Kun itse valitsee penkkinaapurin harvemmin eksyy se naapurin käsi reidelle. (Oliko tarpeeksi korrektisti ilmaistu? Kun edellinen vastaus sensuroitiin)

Vierailija
20/24 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin epäilen että syynä voi olla se että saa itse valita sen kenen vieressä istuu. Joidenkin bussireittien varrella voi myös olla ns. "epämääräisten ihmisten" paikkoja,  eli pysäkiltä voi hypätä kyytiin ns. hullua tai narkkia tai muuten vaan epämääräistä sakkia --> kun itse istuu bussiin noustessa jonkun ns. normaalin viereen, ei ole pelkoa että joku epämääräinen tyyppi istuu viereen.

Olen itse joutunut kerran hyppäämään bussista pois, koska vieressä istuva haisi niin pahalta, laitapuolen kulkija, en viitsinyt loukata häntä vaihtamalla paikkaa, jäin kokonaan välipysäkillä pois ja menin seuraavalla bussilla kotiin.