Tytöstä tulee Paju, mikä toiseksi nimeksi?
Annamme tytöllemme nimeksi Paju, toinen nimi kuitenkin vielä hakusessa.. voisi olla kolmetavuinen ja sellainen, että ei tule yhdyssanavaikutelmaa ekan nimen kanssa.. Ehdotuksia?
Kommentit (96)
Peppiina
Petriina
Petra Eveliina
Bettiina
Jokin sellainen jossa on u-kirjain mukana...
Paju Aurora kuulostaa ja näyttää hyvältä. Runollinen nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paju ole mikään ihmisen nimi.
Kas kun ette anna nimeksi nojatuoli tai a-tikkaat.
Niin aatteles, tunnen henkilön jonka nimi on Marja, siis MARJA, kas kun ei Hedelmä.
Niin aatteles, tunnen henkilön jonka nimi on Nojatuoli, siis NOJATUOLI, kas kun ei Baarijakkara.
Marja on kyllä ihan yleinen nimi vähän vanhemmilla naisilla. Minä tunnen myös yhden Marja-Tertun. Terttuja ilman marjaa tunnen ainakin kolme.
Mä taas tunsin nuorena Hilla-Marjan,ihme vastauksia ap on saanut :D Ehkä Paju on (muodikas) sukupuolineutraali nimi,jos niitä kerran on sekä tyttöjä että poikia.En itse miellä pojan nimeksi,voihan sitä antaa jonkun tavallisemman toiseksi nimeksi,niin lapsi voi itse ottaa isompana toisen nimen käyttöön jos kokee että Paju on poikamainen tai omituinen.Aikaisemmin ehdotettu Paju Onerva on kaunis.Tai ehkä Paju Kanerva?
Paju Tuulia
Paju Linnea
Paju Lilia
mutsi kirjoitti:
Annamme tytöllemme nimeksi Paju, toinen nimi kuitenkin vielä hakusessa.. voisi olla kolmetavuinen ja sellainen, että ei tule yhdyssanavaikutelmaa ekan nimen kanssa.. Ehdotuksia?
Paju-Pieni.
Jos ei mene läpi niin Lillan.
Lue myös se kirja.
Moi, ootko näistä löytänyt vielä mitään apua nimivalintaan? ois kiva kuulla mihin sitten lopulta päädytte.
Onko Paju käytössä oleva sukunimi, jos on, niin ei mene etunimenä läpi.
Miksi toinen nimi pitää aina väkisin keksiä jos ei ole valmiina mitään mielessä? Meidän lapsilla on edesmenneiden isovanhempien nimiä toisina niminä. Jos ei mitään erityistä ole mielessä ja haluaa toisen nimen, ne toimivat kivasti. Toista nimeä ei edes juuri käytetä, mutta esivanhempien nimistä tulee kaunis perintö.
Vierailija kirjoitti:
On myös käytössä oleva ja yleistyvä etunimi, joten mitä luultavimmin menee läpi.
Oman serkun nimi on Paju Olivia, paljon on saanut kehuja nimestään vuosien aikana :)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Paju nimeä on annettu jo monelle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Ok, onhan noita Pajuja näemmä. Sekä miehiä että naisia.
Jännä että miehilläkin (tai pojilla, kun ennen 2000-lukua annetuista ei voi tietää onko niitä oikeasti). Vaikutelma on kuitenkin sellainen siro ja hento, niin kuin Varpu, Virpi jne.
Paju Orava Käpylehmä