Tytöstä tulee Paju, mikä toiseksi nimeksi?
Annamme tytöllemme nimeksi Paju, toinen nimi kuitenkin vielä hakusessa.. voisi olla kolmetavuinen ja sellainen, että ei tule yhdyssanavaikutelmaa ekan nimen kanssa.. Ehdotuksia?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kasvien nimiä on annettu tytöille maailman sivu.
Almanakasta löytyy vaikkapa Kielo, Vuokko, Ruusu. Eli ei siinä ongelmaa.
Laittakaa jokin perin tavallinen nimi toiseksi, niin on helppo ilman viranomaiskäsittelyjä ottaa se käyttöön, jos noin erikoinen ei oikein nappaa.
Elina?
Heh, aikoinaan mun koulukaverin nimi oli: Elina Paju ( etunimi, sukunimi ). Sori OT...
Samaa mieltä monen muun kanssa: pojan nimi. En tiedä johtuuko siitä, että Poju on niin samankaltainen.
Paju Onerva tuli mulle heti mieleen
Itse risti lapseni Männyksi. Seuraava on Koivu.
Paju Bettina
Paju Alma
Paju Vilma
Paju Aamutuuli
Paju Ariella
Paju Henrietta
Paju Oja
Paju Tuija Tuulikki
Paju Pihla Tuulia
Paju Urpu Unelma
Paju Anelma
Paju Piia
Paju Raita Orvokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paju ole mikään ihmisen nimi.
Kas kun ette anna nimeksi nojatuoli tai a-tikkaat.
Niin aatteles, tunnen henkilön jonka nimi on Marja, siis MARJA, kas kun ei Hedelmä.
Marja on muunnos maailman kauneimmasta naisennimestä Mariasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän kasvien nimiä on annettu tytöille maailman sivu.
Almanakasta löytyy vaikkapa Kielo, Vuokko, Ruusu. Eli ei siinä ongelmaa.
Laittakaa jokin perin tavallinen nimi toiseksi, niin on helppo ilman viranomaiskäsittelyjä ottaa se käyttöön, jos noin erikoinen ei oikein nappaa.
Elina?
Ne ovatkin kauniita nimiä, koska kauniita kukkia. Paju sen sijaan on rumaa pöpelikköä. Pajunkissa olisi parempi nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aatteles, tunnen henkilön jonka nimi on Marja, siis MARJA, kas kun ei Hedelmä.
Niin aatteles, tunnen henkilön jonka nimi on Nojatuoli, siis NOJATUOLI, kas kun ei Baarijakkara.
Marja on kyllä ihan yleinen nimi vähän vanhemmilla naisilla. Minä tunnen myös yhden Marja-Tertun. Terttuja ilman marjaa tunnen ainakin kolme.
Tiedän yhden Pajun, valitettavasti negatiivinen tuttavuus. Ei voi tietää lapsen sukupuolta nimen perusteella, mutta se kai onkin tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Vihannes
Vierailija kirjoitti:
Paju on myös sukunimi. Jos tyttäresi menisi naimisiin sen nimisen miehen kanssa, hänestä tulisi Paju Paju.
Yhteisen lapsen nimi voisi olla Pujo Paju.
En osaa ehdottaa oikein mitään tiettyä nimeä, mutta sen toisen nimen pitäisi alkaa vokaalilla, koska silloin nimiyhdistelmä olisi sointuvampi. Ja vinimessä pitäisi vielä olla kaksoiskonsonatti .
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden Pajun, valitettavasti negatiivinen tuttavuus. Ei voi tietää lapsen sukupuolta nimen perusteella, mutta se kai onkin tarkoitus.
Sellainen on luonnotonta. Kyllä pojalla pitää olla pojan nimi ja tytöllä tytön. Ja isänsä sukunimi.
Auroran kannalla olen. Emilia kävisi myös.
Neidonhiuspuu