Suomen junteimmat, rumimmat ja ankeimmat paikat
Mikä kaupunki/alue on niin nolo, että se on jo koomista. Ei tarvitse olla edes tuttu paikka, mielikuva ratkaisee. :D
Sana on vapaa. Itselläni on kammo monia k-kirjaimella alkavia kaupunkeja kohtaan. Tällaisia ovat esim. seuraavat:
- Kerava. Jotkut muistavat sellaisen sketsin kuin Rane ja Keravan kollit. Keravalla käydessä tajuaa, ettei se edes ole sketsi. Pisteitä ei nosta, että siinä kyljessä on Korso.
- Kouvola. En ole koskaan edes vissiin käynyt, mutta on kai tuo nyt aika kuppainen paikka. Lempinimikin on Kouvostoliitto.
- Kajaani.
Erikoismaininnat Seinäjoelle, Rovaniemelle ja Riihimäelle.
Kommentit (1024)
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että suomi voidaan jakaa kahtia suurin piirtein oulu-kotka akselilla. Tämän rajan eri puolilla ihmisten geenit eroavat enemmän kuin englantilaisten ja saksalaisten. Itä ja pojoispuolella ihmiset ovat epäterveempiä, siellä esiintyy enemmän työttömyyttä ja rikollisuutta, ja siellä myöskin kaupungit ovat juntteja ja ankeita kommaripaikkoija.
Mielenkiintoinen teoria, olisko ihan alkuperäistä Saksan rotuoppia. Tuo kuvailemasi itäpuoli, sopii kyllä mielikuvaani Turusta. Olen asunut Turussa muutaman vuoden, joten olen ehtinyt tarkkailla. Pohjoisesta taas ovat kotoisin, lähes kaikki menestyneet urheilijat. Ei johonkin pienelle paikkakunnalle mahtuisikaan kaikki sieltä kotoisin olevat lääkärit tai muut kouluja käyneet.
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäen rautatieasema on ainakin maailman masentavin ja harmain mesta ja olen että koko kaupunki on vähän samantyylinen.
Iisalmi on aika kamala myös.
Sanon kyl kans Pieksämäki. Ei herranjestas mikä mesta.
Isoista kaupungeista Kuopio. Toki vaikka Oulussa tai Jyväskylässäkin voi olla ankeata, mutta Kuopio on nimenomaan junttila.
Pienemmistä Seinäjoki. En ole siellä onneksi paljon käynyt, mutta eihän se näytä edes pikkukaupungilta. Ihmisiin on kuitenkin joutunut tutustumaan ympäri maata... Savolaisiin verrattuna plussaa siitä että ovat ahkeria ja kunnianhimoisia.
Vantaat, keravat yms. radanvarsihelvetit ovat metropoleja verrattuna pohojammaahan ja savvoon. Tai no Kouvola ei ole, mutta ei se ole juntti vaan wt-pääkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Viitasaari, helvetin junttia porukkaa ja missään ei pysty olemaan rauhassa kun joka paikka on täynnä juoruämmiä jotka kyylää jokaisen liikkeen ja raportoi heti eteenpäin. Nuorisolla ei ole muuta tekemistä, kun rällätä mopoilla dimexit jalassa ja kokoontua abc-jengeissä. Ei saatana.
Viitasaaren abc:llä on kiva miesmyyjä. Siitä olen saanut kiva viitasaari-kuvan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktahan on, että suomi voidaan jakaa kahtia suurin piirtein oulu-kotka akselilla. Tämän rajan eri puolilla ihmisten geenit eroavat enemmän kuin englantilaisten ja saksalaisten. Itä ja pojoispuolella ihmiset ovat epäterveempiä, siellä esiintyy enemmän työttömyyttä ja rikollisuutta, ja siellä myöskin kaupungit ovat juntteja ja ankeita kommaripaikkoija.
Mielenkiintoinen teoria, olisko ihan alkuperäistä Saksan rotuoppia. Tuo kuvailemasi itäpuoli, sopii kyllä mielikuvaani Turusta. Olen asunut Turussa muutaman vuoden, joten olen ehtinyt tarkkailla. Pohjoisesta taas ovat kotoisin, lähes kaikki menestyneet urheilijat. Ei johonkin pienelle paikkakunnalle mahtuisikaan kaikki sieltä kotoisin olevat lääkärit tai muut kouluja käyneet.
Eikö Turussa keskipituuskin ole monta senttiä enemmän kuin jossain kuopiossa?
kouvola, betonihelvetti. valehtelematta voin väittää että siellä on esimerkiksi valkealan puolella ihan nättiä kansallismaisemaa
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kaupungeista jotka ei ole rannikolla ja/tai jossa ei asu suomenruotsalaisia
Kaikki paitsi Turku, tuo puoli-Tukholma?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota Seinäjoen syyllistämistä ankeaksi paikaksi ... taitaa olla enemmän kuulopuhetta ja kollektiivista myötäilyä ja kateutta.
Seinäjoki on varmaan Suomen paikkakunnista nro 1, jossa on huippuluokan tapahtumia (Suomen mittakaavassa) eniten/asukas. Kaupungissa on monia urheiluseuroja, jotka ovat Suomen kärkeä esim. jalkapallo, salibandy jne.
Seinäjoki on erittäin aktiviteetti-rikas kaupunki.
Ylläri että sjokelainen taas ylistämässä ja alapeukuttamassa :D olen asunut siellä 15 vuotta joten tiedän kyllä mistä puhun. Ihan hirveä paikka ihmisineen
Vierailija kirjoitti:
Käykääpä Haapajärvellä!!
justimuksen pojat on sieltä joten ei kiitti..
Pispala Tampereella. Jostain syystä, kai vanhoista perinteistä johtuen, hienon paikan maineessa, mutta nykytodellisuudessa sotkuinen, slummiutunut ja ruma persläpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota Seinäjoen syyllistämistä ankeaksi paikaksi ... taitaa olla enemmän kuulopuhetta ja kollektiivista myötäilyä ja kateutta.
Seinäjoki on varmaan Suomen paikkakunnista nro 1, jossa on huippuluokan tapahtumia (Suomen mittakaavassa) eniten/asukas. Kaupungissa on monia urheiluseuroja, jotka ovat Suomen kärkeä esim. jalkapallo, salibandy jne.
Ylläri että sjokelainen taas ylistämässä ja alapeukuttamassa :D olen asunut siellä 15 vuotta joten tiedän kyllä mistä puhun. Ihan hirveä paikka ihmisineen
Ja just tuo että ollaan niin nohevaa ja ylypiää olemattomasta junttikeskittymästä. Todellakaan ole mikään paikkakuntien ykkönen jos verrataan vaikka Tamperetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kaupunki/alue on niin nolo, että se on jo koomista. Ei tarvitse olla edes tuttu paikka, mielikuva ratkaisee. :D
Mitä ihmettä sinä tällä haet? Nolo paikka, siis millälailla, ihmiset, miljöö, atmosfääri, vai mikä?
Siis miten voi muodostaa nolon mielikuvan jostain paikasta jossa ei ole koskaan edes käynyt ja kun ei edes tiedä, mitä tällä noloudella oikein haetaan.
Täytyy sanoa, että päivä päivältä minä ymmärrän yhä vähemmän teinien aivoituksia.
Mee pois jos et osaa sanoa mitään paikkaa josta sulla on nolo käsitys :D
Mutta kerro nyt rakas lapsi, että mitä sinä sillä oikein tarkoitat. Miten paikka/paikkakunta voi olla nolo?
Huoh, uskotko tosiaan, että ap pystyy ajetteluun ja asiansa perusteluun?
Ei pysty, siis Suomen junttien juntti on tämän ketjun aloittaja!
Ja kyllä, oli pakko ketju avata, että pystyin tämän tänne kirjoittamaan.
Vastauksen pitää olla paikkakunta! ap tuskin on mikään kunta/kaupunki niin yritä uudestaan. Ite sanon Pieksämäki
No, paikkakunta, missä ap asuu. Ja jos hän muuttaa toiselle paikkakunnalle, niin junttius matkustaa sitten sinne hänessä.
MOT
Musta tuntuu että tää on just sellanen keskustelu mihin kaikki tulee kertomaan oman pitkäaikaisimman asuinpaikkansa - onhan kaikki muut Suomen kaupungit ja kunnat niiiin paljon coolimpia. Ite voisin luetella tähän kaikki basic pikkukaupungit jotka on muuten peltoa ja mettää pikku taajamaa lukuun ottamatta, jossa teinit kiertää vastakkaisen sukupuolen edustajia neljättä kertaa läpi kun ois muuten loppunu petikaverit ajat sitte kesken. Muutenki kaikki tuntee noin about kaikki ja jos siellä on ykski erilaisempi tyyppi niin on satavarmaa että kaikki tietää siitä kaiken mut kukaan ei uskalla mennä kasvokkain juttelemaan vaan kuljetaan ohi hiljaa kyräillen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti näin on
Seinäjoella on hyvät palvelut, onhan se kasvukaupunki. Keskussairaala löytyy. Tapahtumia on kesällä paljon. Ihmiset vaikuttaa olevan hyvätuloisia; on isoja moderneja taloja ja nuorisolla mopoautot. Ihmiset ovat olleet ystävällisiä. Huonoja kaupunginosia ei juuri ole. Sen sijaan Vaasa on kuihtumassa. Seinäjoella on myös hyvä rautatieasema verrattuna moniin muihin tuppukyliin.
Hahahaaa, jos nyt Tangomarkkinat kännisine keski-ikäisineen on jonkun mielestä suurtakin kyldyyriä ja hirmu kiinnostava aktiviteetti, niin en lainkaan ihmettele, että pitää Seinäjokea huippupaikkana asua! :D Kaikki eivät myöskään halua hiitää tai pelata pesistä.
Enontekiö sen sijaan ei ole yhtään juntti. Suomen kauneimmat maisemat ja aika kreisiä mutta upeaa porukkaa. Lämminhenkisin työyhteisö, jossa ikinä olen ollut, Hetassa ihan mahtava kuntosali aktiiveineen, tunturiluonto vieressä. Olen ollut tuolla suunnalla pari kertaa pidemmällä työpätkällä, ja ovat olleet tosi mukavia reissuja. Pitkään asuessa tietysti nurkkakuntaisuutta ja pienen kunnan haittoja varmasti tulisi esiin, mutta minä sain onnekseni nauttia vain hyvistä puolista.