Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettaja tekee selväksi, ettei lapseni osaa piirtää

Vierailija
28.01.2016 |

Lapsi ala-asteella. Luokalla samanniminen oppilas, jolla sukunimessä kaksi samaa alkukirjainta. Tyyliin Matti Laine ja Matti Laakso. Lapset käyttävät pelkkiä etunimiään ja muut päättelevät asiayhteydestä ja työn jäljestä, kenestä on kyse. Kuvaamataidon tunneilla välillä ripustavat seinille ja käytävään teoksiaan. Kun niitä kerätään pois, opettaja automaattisesti antaa hienot työt toiselle "Matille" ja minun lapseni saa ne huonot. Nyt lapseni oli tehnyt eräällä tekniikalla hienon työn ja jaossa opettaja sekoitti ne, toinen lapsi sai minun lapseni työn koska se työ sattui olemaan hienompi. Kaikki olivat luokassa nauraneet kun väärinkäsitystä selvitettiin, lapsi on nyt ollut pari tuntia haikeana kotona miettimässä sitä ettei osaa piirtää.
Itsekin tunnustan, ettei lapseni ole koulussa lahjakas eikä ole lahjakas piirtäjäkään, mutta kehun tietenkin aina häntä. Enkä halua hänelle pahaa mieltä, voinko sanoa opettajalle että haluan, että lapsia aletaan kutsua sukunimillä? Sitten lasten työt erottaisi muutenkin kuin sillä perusteella, että hienompi on paremman piirtäjän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan maailman isoin ongelma!

Vierailija
2/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei opettaja tunnista lasten käsialan perusteella töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettei opettaja tunnista lasten käsialan perusteella töitä?

Miksi lapseni valehtelisi minulle? Kun työt vaihdettiin oikeille tekijöilleen, koko luokka oli nauranut ja sitä parempaa piirtäjää oli nolottanut, kun hän oli tehnyt niin huonon kuvataidetyön. Ilmeisesti kukaan ei tajunnut miltä minun lapsestani tuntuu, kun hän on aina se huonompi... Ap

Vierailija
4/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen nimen alkukirjain käyttöön.

Vierailija
5/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä me lapsen äiti ja isä surkeita piirtäjiä. Siksi lapsi sai kynän käteen jo taaperona, vesivärejä, tusseja, liituja, puuvärejä, piirustustaulun, piirustuspaperia ym. ym. niitä on meillä aina ja paljon, suorastaan naurettavan paljon. Ihan siksi, että lapsi saa harjoitella, harjoitella ja vielä vähän lisää harjoitella. Ollaan kehuttu ja kannustettu, ja kappas, ekaluokkalainen on aika taiteellinen, piirtää hienommin kuin kumpikaan meistä vanhemmista. Käyttää värejä, mielikuvitusta ja on rohkea! Ja ylpeä töistään!

Nyt vaan tuhlaamaan paperia ja harjoittelemaan, tuo on taito jossa kehittyy jos harjoittelee!! Vaikka työ olisi aivan paska, kehu ja kannusta! Toivottavasti ei ole liian myöhäistä!

Vierailija
6/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ällistyttävältä, mutta meillä onkin fiksut opettajat. Ovat tarkkoja siitä, ettei kellekään naureta, välttävät vertailua ym. Jommalle kummalle pojalle lempinimi, keksi vaikka omallesi, ja tätä opet voivat käyttää koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helkkarin väliä sillä on jos ei pärjää peruskoulukuviksessa jos ei aio hankkiutua alalla pitemmälle? Itse menin kuviksessa aina siitä missä aita oli matalin, lukiossa onneksi ei tarvinnut kuvista käydä kuin yksi pakollinen kurssi jos otti sitten useamman musiikkikurssin. M22

Vierailija
8/8 |
28.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kertoo totuuden. Mulle ei kukaan kertonut että piirsin värisokeana ruskeita puita ja nurmikkoa jne. Vuosia myöhemmin vasta selvisi värinäkötestissä.