miksei lääkärinajan peruminen samana päivänä onnistu, vaan pitäisi perua viimeistään edellisenä päivänä?!
muuten saa "sakon" .. kuvitellaanko siellä, että ihmiset ovat selvännäkijöitä jotka tietävät että "ahaa, täytyykin perua huominen hammaslääkärini koska klo 12.00 saan migreenin " tai " pitääkin perua huominen ihotautilääkäri koska meihin iskee influenssa"
ä-r-s-y-t-t-ä-v-ä-ä !!!!!!!!
Kommentit (22)
Jotta sun aikasi voidaan antaa jollekin toiselle.
Eihän se sun sairastuminen lääkärin vika ole. Ja jos sen ajan peruu samana päivänä, ei sille ajalle saa välttämättä uutta potilasta, jolloin tämä aika jää käyttämättä. Lääkäri on siis sen ajan turhalla palkalla.
Sä saatat olla sen lääkärin päivän ainut asiakas, näin usein varsinkin yksityisellä. Olisiko itsestäsi kiva jos aamulla heräät, viet lapset hoitoon ja lähdet työmatkalle ja joku matkalta soittaa että en tulekaan asiakkaaksi, ei maksa mitään!
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kuinka paljon käyttämättömät lääkäriajat aiheuttavat turhia kustannuksia?
Kuinka paljon?
Jos sairastut lisaa niin eiko se laakari olisi ihan oikea osoite? :D
minusta on vain TODELLA epäreilua saada sakko "peruuttamattomasta poisjäännistä" kun on soittanut ja ilmoittanut että lapsi oksentaa/minulla on migreeni/ nousi aamulla neljänkymmenen-asteen kuume"...
:(
Lääkärit saa kyllä perua ilman maksua kun ovat sairaana. Potilas joutuu mahdollisesti järjestämään muut asiansa kun aika siirtyy.
minulla olisi tänään hammaslääkäri klo 12, lapset pitää hakea klo 13, hammaslääkäriin on yhteen suuntaan 3 km ja kävelen. mies pääsee töistä klo 15, mummin piti hakea lapset ja tulla meille mutta mummi onkin nyt kuumeessa eikä muita tähän hätään löydy... että näin.
kyllä suututtaa itseäkin perua aika, jonka sain marraskuussa ja joutua vielä maksamaankin ! ;(
Vierailija kirjoitti:
Sä saatat olla sen lääkärin päivän ainut asiakas, näin usein varsinkin yksityisellä. Olisiko itsestäsi kiva jos aamulla heräät, viet lapset hoitoon ja lähdet työmatkalle ja joku matkalta soittaa että en tulekaan asiakkaaksi, ei maksa mitään!
Minun on vaikea uskoa että yksityislääkärillä olisi vain yksi potilas päivässä.
Aloittajalle sanon että menettely on oikea, jos peruu tänään huomisen ajan voi kutsua peruutusajalle uuden potilaan. Käytäntöä ei ole syytä muuttaa. Migreenissäkin voi mennä lääkäriin, menee taksilla tai tuttu vie. Ja kyllä tiedän mitä migreeni on, siitä on parin vuosikymmen omakohtainen kokemus. Flunssasaisenakin käydään lääkärissä, useimmiten tarvitaan sairauslomatodistus. Pitää järjestää lastenhoito toisin.
Vierailija kirjoitti:
minusta on vain TODELLA epäreilua saada sakko "peruuttamattomasta poisjäännistä" kun on soittanut ja ilmoittanut että lapsi oksentaa/minulla on migreeni/ nousi aamulla neljänkymmenen-asteen kuume"...
Niin, sellaista tää elämä välillä on. Epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sairastut lisaa niin eiko se laakari olisi ihan oikea osoite? :D
No riippuu lääkäristä. Jos on aika silmälääkärille niin aika turha sinne on norossa lähteä oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavallahan se onnistuu kuin muuallakin. Jos et pääse lääkäriin, viet sairaudestasi lääkärintodistuksen. Vatsataudista ilmoittaminen saattaa riittää, kun soitat hoitajalle ja kysyt tarvitseeko hakea samana päivänä todistus.
Vierailija kirjoitti:
Osuiko kaikki nuo kerralla vai arveletko vaan? Lapsen oksentelusta saat luultavasti todistuksen helposti, ehkä jopa käymättä ainakaan heti. Tuollaisesta kuumeesta käyt hakemassa todistuksen, hoitaja voi kirjoittaa sen saman tien. Migreenistä en tiedä.
Ainakin lähimmässä terveyskeskuksessa 10 minuutin välein joku ilmestyy kyselemään lääkärin aikaa. Luulisin että ottajia ajoille löytyy ainakin kaupungeissa. Ehkä tässä yritetään jotain tasaa.
Ei kai terkkarissa tarvi maksaa? Nytkin soitin tänään ja ei toivoakaan ajasta tälle viikolle. Jokainen aika menee kuumille kiville, joten peruminen ei todellakaan pitäisi olla ongelma, jos sen tekee esim. 30 minuuttia ennen ajan alkamista. Ei meinaan ole pelkoa, ettei potilaita piisaisi ja kyselyjä tulisi tauotta.
Yksityisellä ymmärrän paremmin, mutta se on musta liioittelua, että pitää edellisenä päivänä kello 12 mennessä perua esimerkiksi seuraavan illan aika. Kyllähän se lääkäri ehtii sen tiedon saada vaikka klo 19 illalla, ettei se Matti tulekaan 18:30 huomenna.
Juuri tuosta syystä olen polkenut kaupungin läpi 38 asteen lämmössä ja yskässä, kun köyhänä en halunnut maksaa poisjäännistä ja halusin myös tietää mikä varpaassani on ( oli kynsivallin tulehdus). Lääkäri sitten tiuski kokoajan " älä yski !" Ikäänkuin olisin tehnyt sen kiusallani...
ja olen myös mennyt bussilla ämpärin kanssa hakemaan sairaslomatodistusta, vatsataudissa..
systeemi on perseestä, minkäs teet?
Mielestäni pätevästä syystä pitäisi saada perua ilman kustannuksia. Minulle sattui työtapaturma 30 min ennen varattua fysioterapiaa. Ilmoitin asiasta heti ja lääkärin paperit asiasta löytyi. Yrittäjä laskutti kuitenkin käynnistä eikä edes vakuutusyhtiö maksanut tuota, vaikka työtapaturman vuoksi jouduin peruuttamaan.
En ole koskaan joutunut maksamaaan sakkomaksua jos olen joutunut perumaan samana päivänä lääkärikäynnin.
Minulla on ollut perusteltu syy perua. Sakkomaksu voi tosin tulla, mutta sitä ei välttämättä tarvitse maksaa.
Kyllä muakin kerran ärsytti kun olin selän takia jonottanut 2kk lääkäriin, ja JUST sille päivälle kun oli lääkäri niin pääsin työhaastatteluun. Ei auttanut kun perua ja jonottaa uudet 1,5kk. (Onneksi sain sen työn, edes jotain lohtua toi selkäkivun rinnalle:D).
Mutta oikeesti ymmärtäähän sen, julkiselle saa muutenkin jonottaa, joten peruutusajoillle on aina joku jo tyrkyllä. Jos perun huomisen ajan, niin joku joka soittaa tänään saakin sen ajan, ja se on ihan järkeenkäypää.
Tiedätkö kuinka paljon käyttämättömät lääkäriajat aiheuttavat turhia kustannuksia?