Sinkkumies kyselee siivouksesta
Saako mammat sellaisia käsi imureita, jotka ovat yleensä akulla johdollisina??
Sellaisen hankkisin mielelläni, mutta ongelma on se että niistä menee akut parissa vuodessa ja tässä tuhlaus yhteiskuntajärjestyksessähän uutta akkua et järkevään hintaan siihen tietenkään saa.
Kaikilla kavereilla on niistä akut ollu lopussa, vaikka olisi lataustelakka.
Siksi etsin sellaista nopeata pientä imuria keittiöön johdollisena, että se toimisi vielä 10 vuodenkin jälkeen, ja että sen voisi ripustaa seinälle. Johto saisi mielellään olla laitteen sisällä.
Sinkkumies
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitenkin jaksat nähdä sen vaivan, että laittaisit rikkaimuristakin johdon seinään, niin miksei tavallinen pieni imuri käy? Yhtä ruma se on kuin tuo rikkaimurikin. Sen kun vaan nostaa nurkkaan ja varsisuutin imuriin kiinni pystyyn. (Tiesitkö, että lähes kaikissa imureissa sille varrelle on kiinnityspaikka siellä imurin pohjassa tai perässä?)
Taisin tietää, pohdin imurille omaa kaappiakin jossa se olisi aina käyttövalmiina. Mut tää nyt ei vaan oo toiminut.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieni koira, joka imuroi tehokkaasti lattialta kaikki murut ja roiskeet.
Mulla oli iso, mut aika jätti, niin toisenlaisia ratkaisuja haetaan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/makita-bcl180z-18v-akkuimuri-ru…
Tuollainen, jos sulla on 18v Makitan akkuja ja laturi, jos ei ole niin tuohan on hyvä tekosyy hankkia Makitan akkukonesetti.
Toinen sinkkumies
Joo mä tiedän. Aina on hyvä syy hommata jotain lisää välineitä. Olen vain koittanut päästä turhista eroon, sekä niistä itse kuoleentuvista akuista.
Sinkkumies
Miksi täältä kyselet. Minä mikään siivoja ole.
SInkkumies, tunnistan todellakin tuon ongelman. Meillä on suht uusi ergorapido-rikkaimuri, ja jo nyt sen akku alkaa heiketä. Kaupoissa on minikokoisia imureita, joissa on johto. En ole rikkaimuria nähnyt, mutta voi niitäkin olla.
Vierailija kirjoitti:
SInkkumies, tunnistan todellakin tuon ongelman. Meillä on suht uusi ergorapido-rikkaimuri, ja jo nyt sen akku alkaa heiketä. Kaupoissa on minikokoisia imureita, joissa on johto. En ole rikkaimuria nähnyt, mutta voi niitäkin olla.
Tässä on yksi esimerkki noista kevyistä mini-imurista, tuossa on 6 m johto:
http://www.anttila.com/shop/fi/netanttila/Volta-UTT7920WM-polypussiton-…
Jos ap löydät MITÄÄN imuria, joka toimii vielä 10v päästä niin vinkkaa ihmeessä...
Älä imuroi, se on hankalaa ja aikaavievää. Ota matot pois lattialta ja osta sellainen mikrokuitumoppi, johon laitat kertakäyttöisen moppiliinan (sitä voi käyttää monta kertaa kuitenkin ja sitten vaihtaa toisinpäin, mulla menee melkein vain yksi pakkaus vuodessa), jonka voi likaisena heittää roskiin. Se toimii staattisesti eli pieni sähkövaraus nappaa pölyt siihen.
Todella helppo ja kätevä, aikaa säästävä ja kevyt käyttää. En ikinä palaisi imuroimaan tuon käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen, jos sulla on 18v Makitan akkuja ja laturi, jos ei ole niin tuohan on hyvä tekosyy hankkia Makitan akkukonesetti.
Toinen sinkkumies
Jos olisin itse ostamassa rikkaimuria niin tuollainen olisi minun valintani. Syynä tähän on se että yleensä noihin tuotteisiin mitkä ovat yleisien työkalujen valmistajien valmistamia tuotteita ,kuten juurikin esimerkiksi linkkaamasi makita valmistaa erilaisia laadukkaita työkaluja. Noihin on yleensä saatavilla ns tarvikeakkuja mitkä ovat yleensä halvempia, toisinaan jopa tehokkaampia kuin laitteen valmistajan alkuperäiset akut.
Nikola Tesla kehitti langattoman sähkönsiirron jo 1900-luvun alkupuolella. Miksi tätä teknologiaa ei ole saatettu ihmisten saataville?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap löydät MITÄÄN imuria, joka toimii vielä 10v päästä niin vinkkaa ihmeessä...
Mulla on ollut 2 Mielen imuria, joita en saanut rikki, vaikka imuroin sadekelillä niillä autoa ym. kun yritin hajottaa niitä, että saisin uuden ostettua. Lopulta jouduin heittämään roskiin kun eivät hajonneet millään, että saan ostettua tehokkaamman "koira"imurin. Wink ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen sinkkumiesJos olisin itse ostamassa rikkaimuria niin tuollainen olisi minun valintani. Syynä tähän on se että yleensä noihin tuotteisiin mitkä ovat yleisien työkalujen valmistajien valmistamia tuotteita ,kuten juurikin esimerkiksi linkkaamasi makita valmistaa erilaisia laadukkaita työkaluja. Noihin on yleensä saatavilla ns tarvikeakkuja mitkä ovat yleensä halvempia, toisinaan jopa tehokkaampia kuin laitteen valmistajan alkuperäiset akut.
No noi työkaluvalmistajien akut on kymmenen kertaa tehokkaampia, mutta hintavia.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Älä imuroi, se on hankalaa ja aikaavievää. Ota matot pois lattialta ja osta sellainen mikrokuitumoppi, johon laitat kertakäyttöisen moppiliinan (sitä voi käyttää monta kertaa kuitenkin ja sitten vaihtaa toisinpäin, mulla menee melkein vain yksi pakkaus vuodessa), jonka voi likaisena heittää roskiin. Se toimii staattisesti eli pieni sähkövaraus nappaa pölyt siihen.
Todella helppo ja kätevä, aikaa säästävä ja kevyt käyttää. En ikinä palaisi imuroimaan tuon käytön jälkeen.
Tätä mä olen harkinnut jo 15 vuotta ja joskus naisten kanssakin tätä on tullut harkittua, kun sellaistenkin otusten kanssa on joskus asuttu.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä sellaista oikein ole.
Ja tarkoitan sitä, että hyvä olisi jos olisi, muttei ikävä kyllä ole. Aina ne akut väsyy ja johdollisena semmoisia ei tehdä, kun se idea on juuri johdottomuudessa, siitä se käyttökätevyys tulee.
1
Johdollisestakin voi tehdä käytännöllisen, mutta sellaisia seinälle ripustettavia ei taida olla. Jos koneen akut ovat 2 vuoden jälkeen finito, niin ei sellaista viitsisi ostaa. Vähän liian kertakäyttökulttuuria.
Sinkkumies
Mulla on pieni koira, joka imuroi tehokkaasti lattialta kaikki murut ja roiskeet.