Maksan oman ravintolalaskuni, entä sinä?
Jos maksattaa laskunsa miehellä jo alusta alkaen, ei voi odottaa olevansa tasa-arvoinen suhteessa.
Kommentit (31)
Jo se että tälläinen kysymys esitetään pitäisi soittaa monen kohdalla hälytyskelloja. Nykymaailmassa ei ole mitään perusteluja vaatia miestä maksamaan myös naisen puolesta. Joku puhui että se osoittaa miehen olevan valmis panostamaan suhteeseen ja luopumaan jostain naisen takia. Kiinnostaisi tietää mistä tälläiset naiset ovat valmiita luopumaan miehen takia. Miksi tämä velvollisuus koskee joidenkin mielestä vain miehiä? Miksi vain miesten pitää panostaa ensimmäisillä treffeillä? Tuohon ei ole ikinä saatu vastausta, eikä tulla saamaankaan.
Tasa-arvoisessa suhteessa molemmat panostaa suhteeseen yhtä paljon ja nimenomaan koska molemmat haluaa panostaa yhtä paljon. Onneksi suurin osa naisista tajuaa tämän, eivätkä oleta ravintolaan astuessa selviävänsä sieltä pois ilmaiseksi.
En todellakaan maksa laskua. Mies joka ei maksa, ei mene jatkoon.
Ei sillä ole tasavertaisuuden kanssa tekemistä. Kyse on symbolisesta herrasmiehen eleestä..
Välillä maksan minä, välillä mies, mutta yleensä maksetaan yhteiseltä tililtä.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa meillä aina oikeestaan kaiken, välillä toki mun kortilla kun kulkee sen lompakossa.
Kannattaa olla tarkkana kenen kortilla maksaa. Toisen kortilla maksaminen on maksuvälinepetos ja kauppiaan kuuluisi tässä tapauksessa ottaa kortti pois ja soittaa poliisit. Ei auta selitellä että on vaimon/miehen kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa meillä aina oikeestaan kaiken, välillä toki mun kortilla kun kulkee sen lompakossa.
Kannattaa olla tarkkana kenen kortilla maksaa. Toisen kortilla maksaminen on maksuvälinepetos ja kauppiaan kuuluisi tässä tapauksessa ottaa kortti pois ja soittaa poliisit. Ei auta selitellä että on vaimon/miehen kortti.
Tiedän, harvemmin myyjät kuitenkaan korttia ja henkilöllisyyttä tarkistaa nykyään :)
Minä maksan useimmiten kun haluan ravintolaan syömäänkin. Tienaan myös enemmän ja olen huono laittamaan ruokaa. Mies on erinomainen kokki ja tykkää kokkaamisesta, hän mieluummin syö kotona. Toisinaan käymme ulkona syömässä mielikseni.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksattaa laskunsa miehellä jo alusta alkaen, ei voi odottaa olevansa tasa-arvoinen suhteessa.
Meillä mies yleensä maksaa omalla kortillaan. Meillä on yhteiset rahat, mutta miehen tilillä enemmän ns. "käyttörahaa" (ravintolaan, vaateostoksiin jne...) ja minun tililläni vuokra- ja kaupparahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole tasavertaisuuden kanssa tekemistä. Kyse on symbolisesta herrasmiehen eleestä..
Myöhemmin sinä ilmeisesti osoitat naisellisuutesi, kun vastaavasti symbolisena eleenä tarjoat miehelle jalkoväliäsi? Voi onko sinulla olemassa jokin muu keino jolla näytät miehelle että olet valmis panostamaan suhteeseen? Muutenhan sinä olet se joka ei pääse jatkoon. Jos et mitään tarjoa, niin älä ihmettele kun et kelpaa miehille enää parin illan jälkeen.
Minulla ei ole mitään tarvetta maksaa APn ravintolalaskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöhemmin sinä ilmeisesti osoitat naisellisuutesi, kun vastaavasti symbolisena eleenä tarjoat miehelle jalkoväliäsi? Voi onko sinulla olemassa jokin muu keino jolla näytät miehelle että olet valmis panostamaan suhteeseen? Muutenhan sinä olet se joka ei pääse jatkoon. Jos et mitään tarjoa, niin älä ihmettele kun et kelpaa miehille enää parin illan jälkeen.
No, olen toista kertaa naimissa (ekalla kerralla 20 v), enkä ole koskaan mitään deittailuelämää viettänyt. Mutta aina aikaisemmin on mennyt niin, että minä olen ravintolaillan jälkeen tehnyt itse ruoan hänelle.
Näin aviossa mies maksaa meidän ruoat, olemme uusperhe neljän teinin kanssa, eli mies maksaa myös minun lasteni ruoat. Ja maksaa aina ravintolassa kaiken.
Minä maksan meidän kaikki laskut, vakuutukset netit yms.
Ja vanhanaikainen kun olen, niin kyllä: en koskaan kieltäydy seksistä. Ja keittiö on minun valtakuntani.