Kuinka monta käytössä olevaa talvitakkia omistat?
Tuli mieleen tuosta tavarakaaos ketjusta että onko mulla jotenkin liian paljon talvitakkeja kun eteinen tursuaa 3 hengen perheessäkin aivan yli.. Montaa talvitakkia sinä käytät?
Kommentit (39)
Viisi niitä näyttää olevan;
puolipitkä untuvatakki (tyylikkäin), sporttisempi untuvatakki, pitkähkö toppatakki (ei niin siisti), kevyt toppis ja villakangastakki.
Kymmenen vuotta sitten olisin vastannut että omistan ainakin 20 talvitakkia.
Nyt minulla on kaksi. Lämmin ja laadukas ruskea parka. Toinen on laadukas puolipitkä musta villakangastakki.
Toppatakki, pitkä villakangastakki, 2 lyhyempää villakangastakkia. Mulle sopivasti, koska kaikki vastaa eri tarpeisiin ja kaikkia tulee käytettyä.
Apua, mulla on ihan liikaa...
- parkatakki
- muhkeampi toppatakki
- 2 kevytuntuvatakkia
- laskettelutakki
- untuvalaskettelutakki
- 2 villakangastakkia
- 2 softshelltakkia
- kasa hiihto-, juoksu- yms kuoritakkeja
Lisäksi löytyy vielä yksi siistimpi untuvatakki, jota en ole tänä talvena edes kaivanut esiin...
Tällä hetkellä on käytössä 1-2 takkia. Kylmemmällä ilmalla parka ja lauhemmalla kirpparilta parin euron, mikähän tuo nyt on, kevyttoppatakki tai jokin. Joka tapauksessa erittäin miellyttävä ja käytännöllinen 0-kelin takki :)
Lisäksi käytän tupakalla käydessäni erästä vanhaa toppatakkia, mutta sitä ei kait lasketa :P Vois muutenkin lopettaa tuon typerän tupakoinnin.
2 ulkoilu takkia
3 toppatakkia
3 pitkää villakangastakkia
3 lyhyttä villakangastakkia
5 feikkiä turkkia (oon allerginen ;) )
2 parkaa, 1 lyhyt toppatakki ja 1 villakangastakki
Mulla on 3 toppatakkia, 1 parka, 4 villakangastakkia, bleisereitä 5 ja ohuempi kevättakki. Kiitos aloituksesta taidan käydä kaappini läpi ja pistää kiertoon ne jotka eivät ole viimeisen parin vuoden aikana eksyneet päälle.
Pitkä untuvatakki, pitkä villakangastakki sekä lyhyt kevyttoppatakki. Näillä pärjää hyvin. Ei pursua paikat, kun kaksin miehen kanssa eletään, ja miehellä kaiken kaikkiaan 4 takkia kaikille vuodenajoille.
7 eri talvitakkia, jotka ovat käytössä.
Pitkä toppatakki
Lyhyt sininen toppatakki
Lyhyt musta toppatakki
Pitkä musta villakangastakki
Lyhyt musta villakangastakki
Pitkä sininen villakangastakki
Lyhyt sininen villakangastakki
Lisäksi pari harvemmin käytettyä takkia ja yksi toppaliivi.
3 villakangastakkia
2 pitkää untuvatakkia
1 kevyt toppis
1 ulkoiluun sopiva
1 toppatakki
Sekä varastossa on yksi, joka joutaa joskus kirpparille. Myös yksi villakangastakeista joutaisi pois.
Mulla on naulakossa tällä hetkellä:
-villakangastakki kaupunki- & kyläilykäyttöön pikkupakkasilla
-pitkähkö talvitakki (osittain untuvaa) ihan yleiskäyttöön
-pitkä paksu toppatakki tosi kylmille ilmoille
-ohut (=ohentunut) toppatakki pikkupakkasille pihakäyttöön
-paksu toppatakki pihalle
-softshelltakki plussakeleille esim. kauppamatkoille (menen kävellen)
Kaikkia noita takkeja olen käyttänyt tämänkin talven aikana. Vanhin takki yli 10 vuotta sitten ostettu ja uusin ostettu pari vuotta sitten.
Varsinaisia talvitakkeja on 4 eli untuvatakki pakkaskeliin, polvipituinen villakangastakki, lyhyt untuvatakki ja ns. koirankusetustakki (takki, joka on käytännöllinen ja mukava koiranilmalla eli hupullinen, kestää vettä ja tuulta.... ei kauneusarvoja).
Sitten on ulkoilu- ja urheiluvaatteita, mutta niitä pidän kesälläkin kylmällä ja sateella. Talvella laitan vaan enemmän ja lämpimämpiä vaatekerroksia alle.
Takkihamsteri täälläkin... Nolo tunnustaa, että osaa edes sanoa, montako. Tänään on ollut päällä tummanharmaa villakangastakki. Oikeastaan haluaisin vielä pitkän ohuen untuvatakin, sitten on kiintiö hetkeksi täynnä.
Eteisessä on kolme. Lisäksi löytyy vanha takki, joka joutaa pois. Ja laskettelutakki.
Miehellä on pari.
Lapsilla on vain yksi.
Kaksi toppatakkia omistan, toinen on normaalisti käytössä ja toista taas käytän lähinnä vaan tupakalla käydessä. Eniten tosin tulee käytettyä talvellakin nahkatakkia.
3 talvi takkia. Lyhyt ja pitkä untuvatakki ja villakangastakki. Syys-/kevättakkeja samaten 3.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta tavarakaaos ketjusta että onko mulla jotenkin liian paljon talvitakkeja kun eteinen tursuaa 3 hengen perheessäkin aivan yli.. Montaa talvitakkia sinä käytät?
Kodinhoitohuoneessa roikkuu pihatakki. Eteisen naulakossa on kaupunkitakki ja kaapissa villakangastakki ja untuvatakki jota olen viimeksi käyttänyt muutama vuosi sitten. Siinä mun talvitakit.
Onneksi mä en ole ainoa 😄 Mutta kaikki on niin kivoja niin en raatsi luopuakaan ja lisää löytyisi kaupoista mutta nyt olen malttanut olla ostamatta....