Tehdäänkö teillä usein kiisseliä?
Tein juuri itse eka kerran sitten nuoruusvuosien ja tällä kertaa kookoskiisseliä. Hyvää tuli, taidetaan jatkossakin siirtyä itsetehtyyn kiisseliin vanukkaiden ym sijaan. Jotain mehupohjaisia voisi kokeilla kans. Mikä on sinun lempparisi?
Kommentit (31)
Meillä tehdään. Juuri tein karviaismehuun kiisselin. Pienen kermatilkan/maitotilkan kanssa aivan superherkkua! Ei osteta valmiita koska ne on pahoja.
Ei. Tykätään syödä marjat sellaisenaan.
Teen usein. Keitän kotitekoisesta mehusta ja kaadan kuumana jäisten marjojen päälle. Mansikoita, mustikoita, pensasmustikoita tai vadelmia.
Kookoskiisseli?! En ole ikinä kuullutkaan, mutta kuulostaa kamalalta.
Vierailija kirjoitti:
Kookoskiisseli?! En ole ikinä kuullutkaan, mutta kuulostaa kamalalta.
Meillä on tätä työpaikalla (=sairaalassa) usein mansikkahillon kanssa ja siitä se ajatus sitten lähtikin. Googlasin ja eka ohjeen testasin, suosittelen! ap
Ei tehdä ikinä. Yäk. Tämä on joku vanhempien ihmisten pula-ajan juttu. Ehkä sit kun on taas pula-aika
Ehkä pari kertaa olen kahdeksan vuoden aikana tehnyt. Voisi kyllä tehdä, kiisselit on ihania kun niitä joskus saa jossain!
Mä teen marjakiisseliä. Kunnolla mustikoita ja vadelmia, mun kiisseli on hyvin marjainen., ei mikään mehukeitto.
Tuo kookoskiisseli on 70-luvun koulujälkiruokaa, jolla oli puistattava lempinimi. Se oli todella vastenmielistä kokkareista liisteriä. En ikinä söisi vapaaehtoisesti.
Ei tehdä. Itse en tykkää kiisseleistä kuin kuumana riisipuuron kanssa. Lapset syö viikottain kiisseliä päiväkodissa.
Luumukiisseliä teen jouluksi, mutta eipä paljon muuten tule tehtyä, kun asun itsekseni enkä ole mikään makean ylin ystävä. Lapsena tykkäsin kyllä.
Teen marjakiisseleitä ehkä pari kertaa kuussa. Kiehautan laimeaa itsetehtyä marjamehua johon olen vispannut pari ruokalusikallista perunajauhoja. Kun kiisseli on saostunut, lisään jäisiä marjoja: yksi meillä suosittu on punaherukka-valkoherukka-mansikka tai mustikka-vadelma-mansikka. Maustan sokerilla riittävästi, terveellistä se on silti ja niin omat lapset kuin niiden kaveritkin on tykänneet. Edullistakin kun mustikat ja vadelmat poimitaan itse ja herukoita sai sukulaisen pihalta poimia ilmaiseksi viime kesänä. Harmi vaan kun talvi on pitkä, aina niitä marjoja sais olla poimittuna enemmän...
Aprikoosikiisseliä on välillä tehnyt mieli, mutten ole tehnyt. Työskentelen vanhuspuolella ja siellä monesti jälkkärinä kiisseliä. :P
En tee koskaan, lapset ei tykkää.
Meillä tehdään mantelimaitoon suklaakiisseliä superallergiselle lapselle. Saa raasu edes joskus jotain "samaa" kuin kaverit kerhossa. Vaikkakin tupperin purkista.
Samaan mantelimaitoon tehdään myös vaniljakiisseli, jos tehdään kerroskiisseliä marjakiisselin kanssa. Pakastin täynnä marjoja, joten niitä myös tungetaan jokaiseen mahdolliseen keitokseen/paistokseen. :D
Kannattaisiko avmamman opetella tekemään itse myös kiusselinsä?!
Uusavuttomuus kukoistaa kun riisipuuronkin joku hönö ostaa valmiina.
Lapset syövät joka aamu puuronsa marjakiisselin, joskus aurinkokiisselin kanssa, 2-3 kiisseliä tulee keiteltyä joka viikko. Marjoja saa jo nyt kerätä syksyllä älyttömät määrät, kiisseli on kuitenkin riittoisampaa kuin pelkät marjat.
Minusta kiisseli on kyllä marjojen ja sokerin tuhlaamista. Mieluummin syön marjat marjoina vaikka aamupuuron tai maustamattoman jogurtin kera ja jotain oikeasti hyvää herkkua silloin, kun tekee sokeria mieli.
Ainoa, josta tykkään on äidin tekemä maitokiisseli. Sitä justiinsa vinguin viimeksi, kun oltiin vanhusten luona kyläilemässä miehen kanssa. :D (Ei tee niin paljoa mieli, että itse tekisin ja äiti on onnessaan, kun muistelen lapsuuden herkkuhetkiä.)
Tehdään, lapset tykkäävät kovasti (ylipäätään kaikesta, mihin laitetaan marjoja). Yleisin on marjakiisseli mansikoilla, mustikoilla ja vadelmilla. Joskus myös herukoita sekaan. Myös raparperikiisseli ja etenkin mansikka-raparperikiisseli on tosi hyvää. Samoin kerroskiisseli.
Meillä menee talvessa noin 100l marjoja...
Ei tehdä. Lapset saa kiisseliä vaan mummolassa. Muutaman kerran olen tehnyt eikä ole ollut jymymenestys.