Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin mielialalääkityksen. Olen elämäni kunnossa.

Vierailija
27.01.2016 |

Luulin,että joudun syömään niitä loppuikäni. Vähän hetken mielijohteesta lopetin, vaikka masentunut jollain tapaa olenkin. Tulos: henkinen hyvinvointi parantui. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei oirehdi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, lääkityksen lopetettuani elämä alkoi taas tuntumaan normaalilta, onneksi en syönyt kauaa niitä myrkkyjä.

Vierailija
2/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla vastaavia kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maniaa pukkaa.

Vierailija
4/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo myös paljon siitä, että onko ollut sairas alun perinkään.

Vierailija
5/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kilpparin vajaatoimintaan syödä tyroksiinia, vai onko sekin mielialalääke?

Vierailija
6/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta lopettamisen jälkeen tuli romahdus. Pahempana kuin koskaan aiemmin.

Vierailija
7/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 3:lle. Psykoosinestolääkkeet ovat asia erikseen.

Vierailija
8/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut muutaman kerran ja pitänyt taas aloittaa kun masennusoireet uusiutuneet. Ei ne ihan turhia lääkkeitä ole.

Vierailija
9/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kaksi kuuria SSRI-lääkkeitä. Toivon, että loppuelämä menisi ilman. Minusta tuntuu, että ne molemmat kuurit muutenkin olivat turhia. En vaan nuorena tiennyt, että surureaktio kestää vuoden pari. Enkä edes tajunnut surevani. 

Vierailija
10/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli vuotta lopettamisen jälkeen tuli romahdus. Pahempana kuin koskaan aiemmin.

Miksi tuli romahdus? Mitä tapahtui? Olisiko näin käynyt vaikka olisit syönyt lääkkeitä?

Vierailija
11/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut bipolaarisethan tuppaavat sanomaan juuri noin, kunnes ovat jälleen kerran tilanteessa jossa tajuavat rankan kautta olleensa väärässä, eli että ne lääkkeet olisi syötävä erittäin hyvästä syystä. Youtubessa katselin jonkun ulkomaalaisen bipon videoita, ja hyvin huomasi että silloin kun hän söi lääkkeet kuten pitääkin, hän vaikutti hyvinkin tasapainoiselta, mutta sitten siinä vaiheessa kun hän postasi videon jossa mainosti lopettaneensa lääkkeet ja voivansa paremmin kuin koskaan, näki rivikatsojanakin selvästi kuinka tolkutonta menoa se oli juuri tulleine eroineen, oikeudessa riitelyineen, eksänsä solvaamisineen k a m e r a n edessä ja sitä rataa. Jep, ihan turhia ne semmoset lääkkeet...

Vierailija
12/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Suomalaiset syövät aivan liian paljon lääkkeitä. Lääkefirmat juhlii.

Vierailija
13/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lopetin muutamaksi kuukaudeksi. Vointi huononi vauhdilla ja aloitin uudelleen. Sain elämäni takaisin, mahtava tunne.

Vierailija
14/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Suomalaiset syövät aivan liian paljon lääkkeitä. Lääkefirmat juhlii.

Tämä taitaa olla niitä hokemia, joita monet hokevat eteenpäin jostain sen kuultuaan, mutta mitään pohjaa väitteelle ei varsinaisesti ole. En laajemmin oikein usko tuohon. Varmasti osa lääkkeistä on jollakin ihmisellä hetken aikaa turhan vuoksi, mutta enin osa tulee käytettyä syystä. Näkeehän sen jo kansallisesta eliniän nousemisestakin. Otetaanpa sitten lääkkeet veks, niin odote lähtisi laskuun ja lujaa. Itselläni on kaksi lääkettä fyysisiin vaivoihin, ja molemmat ihan perustellusta syystä. Heti huomaan jos en käytä, joten todellakin käytän niitä kuten olen ohjeistuksen saanut.

Vierailija
15/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei. Jos kerran aloittaa mielialalääkityksen, niin tarkoitusko on syödä sitä loppuelämä? Sen käsityksen teidän kommenteista nyt saa! Ap

Vierailija
16/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut hetken mielijohteesta vaan harkitusti ja vähitellen. Vieroitusoireiden loputtua olo oli parempi kuin lääkkeitä käyttäessä. En silti ajattele, että lääkitys olisi ollut turha, se vain oli jo tehnyt tehtävänsä. Ainakaan vielä, pian seitsemän vuotta viimeisestä pilleristä, ei ole tullut tarvetta aloittaa uudelleen, toivottavasti ei koskaan tarvitsekaan.

Vierailija
17/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuli romahdus? Mitä tapahtui? Olisiko näin käynyt vaikka olisit syönyt lääkkeitä?

Kaikki oli periaattessa hyvin. Ihan yhtä hyvin kuin silloin kun lopetin lääkkeet.

Masennus palasi rankempama ja voimakkaampana kuin aiemmin. Olin henkisesti täysin loppu

Vierailija
18/18 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei. Jos kerran aloittaa mielialalääkityksen, niin tarkoitusko on syödä sitä loppuelämä? Sen käsityksen teidän kommenteista nyt saa! Ap

Ei kai tässä kukaan aivan niin sanonut, mutta mitä siis aloituksellasi haitkaan? Ehdotonta myötäilyäkö, vaikka aloituksesi ei kerro mitään taustoista. Joojoonaiset ovat jossain muualla, en tiedä missä mutta mene etsimään. Itse ainakin toin hieman kriittisempää näkökulmaa asiaan ihan siltä pohjalta mitä elämässä olen itse nähnyt ja kokenut. Enhän minä sinua tunne, tee ihan mitä lystäät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän