Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua 1 kg viikossa?

Pullukka
26.01.2016 |

Tiedän, syödä vähemmän kuin kuluttaa, mutta haluaisin kuulla niiden kokemuksia jotka ovat tässä onnistuneet.

Tavoitteena olisi laihtua 15 kg kesään mennessä 😅

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nykyinen ruokavaliosi ja liikunnat viikon ajalta tai vaihtoehtoisesti luettele kauppakassin sisältö...

Vierailija
2/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa esim. Myfitnesspal ja laita tavoitteeksi 1 kg/vko. Ala liikkua vähän enemmän, sillä pystyt myös "lisäämään" päivän syötäviä kaloreita ja tehostat aineenvaihduntaa. Suosi kasvisruokavaliota ja puhtaita raaka-aineita. Vähennä hitusen hiilareita (ei karppaamista kuitenkaan, leipää ja pastaa vaan vähän vähemmälle).

Tsemppiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä viikossa 7000 kcal vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
4/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Syöt aamulla puuroa, johon sekoitat jäisiä pakastemustikoita n. 1dl ja juot vettä.

Tai pähkinämysliä n. 150g ja mustikat.

Päälle voit syödä Kiwi-hedelmän tai mandariinin. Jos ei riitä tuo.

Jos on pakko syödä välipala ennen lounasta syö banaani.

Lounaaseen on vaikea antaa ohjetta ilman ennakkotietoja... Mitä teet työksesi? Mitkä lounasmahdollisuudet?

Lounaan ja päivällisen välissä voit syödä esimerkiksi bulgarianjogurtin.

Päivällisen jälkeen ei mitään. Ja huomaa... Ei leipää, syöt sitä kuitenkin huomaamattasi liikaa. Ei mehua. Ei limsaa.

Vierailija
5/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 jatkaa... Hommaat lounaalle ja päivälliselle lautaseksi leipälautasen. Näin myös tajuat annoskoon pienentämisen tarpeen... kaiken tulee mahtua leipälautaselle ja lisää et ota.

Vierailija
6/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. low carb  diet (carbs only at breakfast and after resistance training, rest of meals only protein+green vegetables). 

2. resistance training 3x week, 30-45 minutes. you dont necessarily need gym (look up bodyweight conditioning workout, burpees, heismans, etc). Set goals in weight/repetitions of the exercise and try to improve (e.g. this week complete 100 pushups, next week 110, etc).

3. cardio 3x week, 20-30 minutes. 

4. measure your weight and waist. compare each week and check that measurements are shrinking.

1kg per week is a lot, good luck. More realistic goal is 500g per week. It's slower but you will be able to keep the weightloss going for longer.

Vierailija
7/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin jätät kaikki turhat energiapommit pois. Ei sipsejä, leivoksia, keksejä, karkkia... Yhden kerran viikossa voit syödä pari riviä suklaata jos on pakko...

Alat tietysti liikkua myös. Jos olet tosi huonossa kunnossa, alkuun riittää uinti, reipas kävely ja vesijuoksu. Ryhmäliikuntatunnit ja sali sitten, kun aineenvaihdunta on saatu käyntiin ja peruskuntoa nostettua. Liikuntaa 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
8/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Syöt aamulla puuroa, johon sekoitat jäisiä pakastemustikoita n. 1dl ja juot vettä.

Tai pähkinämysliä n. 150g ja mustikat.

Päälle voit syödä Kiwi-hedelmän tai mandariinin. Jos ei riitä tuo.

Jos on pakko syödä välipala ennen lounasta syö banaani.

Lounaaseen on vaikea antaa ohjetta ilman ennakkotietoja... Mitä teet työksesi? Mitkä lounasmahdollisuudet?

Lounaan ja päivällisen välissä voit syödä esimerkiksi bulgarianjogurtin.

Päivällisen jälkeen ei mitään. Ja huomaa... Ei leipää, syöt sitä kuitenkin huomaamattasi liikaa. Ei mehua. Ei limsaa.

Alapeukutatte mun normaalia ruokavaliota? Mä syön tuollatavoin ja olen normaalipainoinen. Puuron ja myslin syön teekupista, joten vaikea sanoa määriä.

Vierailija
9/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kova napostelemaan karkkia. Jätin makeiset pois, niin laihduin 15kg aika nopeasti. Painoindeksisi on tällä hetkellä 20. Nykyään syön säännöllisesti ja pieniä annoksia kerrallaan, makeanhimo pysyy poissa sillä tavalla.

Vierailija
10/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt todennäköisesti sellainen vastaus, joka lytätään heti, mutta kerron kuitenkin millä olen itse onnistunut: Cambridge-tuotteiden avulla. Joo, niitä paljon parjattuja pussikeittoja ja itsekin ajattelin, etten sellaiseen koskaan ryhdy. Jostain kumman syystä sitten kuitenkin aloitin ja on ollut yksi parhaita päätöksiäni. Painonpudotuksen aikana opetellaan ateriarytmiä, lautasmallia yms. Itselläni on kyllä ylipainoa ilmeisesti paljon enemmän kuin sinulla, joten voi olla, että et tarvitse näin intensiivista tapaa :) Vajaassa neljässä kuukaudessa on lähtenyt nyt noin 30 kg. Vielä kymmenisen kiloa pudotettavaa.

Ja tiedoksi niille, jotka aikovat tulla tähän mäkättämään, että tällaiset nopeat pudotukset eivät kannata ja kilot tulevat varmasti takaisin: Kyllä! Naulan kantaan! Kilot tulevat ihan varmasti takaisin mitä pikimmiten mikäli palaan entiseen ruokavalioon. Se ei kuitenkaan ole tarkoituksena. Monien vuosien kokemuksen perusteella olen kyllä taitava lihomaan takaisin, mutta luulen nyt tietäväni mitä teen toisin.

Vierailija
11/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi kalorien ja hiilihydraattien laskenta (hiilarit 50-80g päivässä, kulutuksen mukaan laskettu 1000 kilokalorin vaje). Vaikka olen suuri herkkusuu, onnistuin olemaan repsahtamatta, koska minulla oli sellainen nyrkkisääntö, että en syö mitään, mikä ei tuo minulle mielihyvää, paitsi vapaavalintaisia kasviksia oli syötävä 500 g päivässä. Ei siis tarvinnut vetää kuivaa broileria, ankeita raasteita tai rahkaa, jos ne eivät napanneet. En kieltänyt itseltäni mitään, kunhan kalori- ja hiilarirajat eivät ylittyneet, ja vihanneksia söi tavoitemäärän. Sain syödä vaikka joka päivä pienen annoksen ihanaa kermapastaa tai pizzaa, jos siltä tuntui, mutta ei niitä loppujen lopuksi edes tehnyt kovin usein mieli, kun tiesi, että niitä saa aina halutessaan. Useimmiten tuli laitettua tavallista maukasta kotiruokaa. En nyt suosittele aivan ääripäätä, eli Super-Marjo-tyyliin kaikkien kaloreiden ottamista maitosuklaasta, mutta periaatteessa herkuttelun sallimista ja pieniä annoskokoja, jos ruoka on sinulle valtava nautinto, kuten minulle. Minulle hyvänmakuinen ruoka on todella tärkeää ja mauttoman laihdutusruoan mättäminen olisi tuntunut "turhaan" syömiseltä, kun se ei olisi kuitenkaan sitä mielihyvän tarvetta tyydyttänyt, jolloin olisi tullut helpommin repsahdettu herkkuihin muun ruoan päälle.

Vierailija
12/13 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta syöminen

Vierailija
13/13 |
27.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloitin karsimalla vaaleya viljat, sokerit, roskaruoat ym epäterveelliset. Aloin käydä kuntosalilla ja liikkua. Otin personsal trainerin tekemänä ruoka ja liikuntaohjeet. painoin viime vuoden alussa hiukan yli sata kiloa, nyt painan 67 kg. Olen jäänyt koukkuun liikuntaan ennen olin sokeriin. Opettelin myös syömään terveellisesti ja säännöllisin väliajoin. pienensin annoskoot ja aloin juoda vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan