Paljonko 20 tuhannen autosta pystyy tinkimään autokaupassa?
pitäisi ostaa auto ja se on vissiin sellainen kohta missä pitää tinkiä ja paljon. Paljonko voi /pystyy tinkimään n. 20 tuhannen uudehkosta autosta (2013 vuosimalli). Ei vaihtoautoa. Kertokaa myös kaikki vinkit. Pliis.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
2-3000
Oikeastiko? Onko niissä hinnoissa niin paljon ilmaa?
Romutusauton arvoa mainostettiin 1500€.
Itekin oisin sanonu et pari tonnia varmaankin. Itelläni on tosi halpa auto, mut alunperin pyynti tais olla 1500e ja lopulta maksoin 1200.
Sinulla, ostajalla on tarve jota olet lähtenyt tyydyttämään ja jostain autoliikkeestä olet ostonkohteenkin löytänyt.
Älä kuitenkaan oleta tai kuvittele, että myyjällä olisi minkäänlaista pakkoa myydä autoa juuri nyt saati juuri sinulle. Olisi nimittäin äärimmäisen harvinainen tapaus, jos olisit ainoa juuri siitä autosta kiinnostunut ostajaehdokas.
Tähän oletukseen kompastuu moni ja näin oletellen saattaa hyväkin yksilö lipsahtaa sivu suun. Tällä oletuksella varautunut ostattelijahan ei ole tosi ostaja. Myyjällä on aina, luulotteluistasi huolimatta, varaa valita asiakkaansa. Harjaantunut myyjä ei välttämättä juurikaan keskity tällaisen haihattelijan unelmien täyttämiseen, tinkimisyrityksiin saati kaupan ehdollistamisiin. Haihattelija tarjoaa kaupan vieläpä ehdollistaen "tarjoon x-euroo jos asennatte vetokoukun ja katsastatte kaupanpäälle".
Ehei. Erityisesti näin vuodenvaihteessa, monelle "palvelunkerjääjälle" ja "tinkivinkuaanille" ehkä yllätyksenä, myyjä valikoi ostajan jolle myy. Suurimmalla osalla yrityksistä tilinpäätös tehdään vuoden vaihteessa, osa jo alustavan tilinpäätöslaskelmankin tehnyt; toiset on plussalla toiset ei, mutta viimehetken myynteihin ei ole pakkoa kenelläkään ja vuoden loppupäivät myydään vain, jos kauppa on erityisen järkevä. Huonoa kauppaa kaupan ehdollistajan kanssa ei tee kukaan.
-Joni-
Luettuani täällä nimimerkki Jonin (6/6) viestin ainakin itselläni tulee mieleen jälleen kerran, miksi Suomessa verottaja kohtelee ulkomailta autonsa itse hakevaa niin ankarasti kuin mitä kohtelee. On totta, että myyjällä tuskin on pakko myydä autoa yhtään kenellekään, mutta minusta on olemassa eräänlainen kirjoittamaton sääntö, että autoa ostettaessa on lupa yrittää tinkiä. Jokainen tietänee sen, että sillä hetkellä kun auto vaihtaa omistajaa niin auton arvosta tippuu lähes poikkuksetta arviolta 3-10% ostohinnasta. Luulisin, että rahaa vastaan on yleensä helpompi tinkiä kuin se, että käyttäisi osamaksuana omaa vanhaa autoa, mutta ei tietenkään aina. Myös käytetyn auton vuosimallilla saattaa olla yllättävän iso vaikutus mielikuvaan auton "oikeastahinnasta". Jos auto on rekisteröinti on tapahtunut tammikuussa hinta saattaa olla joitain satoja euroja kalliimpi kuin, jos auton rekisteröinti olisi tapahtunut edellisen marraskuun lopulla. Niin ja en ymmärrä miksi täällä joku alapeukuttanut vinkkiä katsoa nettiautosta käytettyjen hintoja? - Minusta se on oiva tapa katsastaa, että millaisissa lähtöhinnoissa itseä kiinnostavat autot ovat. - - Kun taas esimerkikisi saksalaisen Mobile.de sivuja selatessa saattaa iskeä pieni kateus.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla, ostajalla on tarve jota olet lähtenyt tyydyttämään ja jostain autoliikkeestä olet ostonkohteenkin löytänyt.
Älä kuitenkaan oleta tai kuvittele, että myyjällä olisi minkäänlaista pakkoa myydä autoa juuri nyt saati juuri sinulle. Olisi nimittäin äärimmäisen harvinainen tapaus, jos olisit ainoa juuri siitä autosta kiinnostunut ostajaehdokas.
Tähän oletukseen kompastuu moni ja näin oletellen saattaa hyväkin yksilö lipsahtaa sivu suun. Tällä oletuksella varautunut ostattelijahan ei ole tosi ostaja. Myyjällä on aina, luulotteluistasi huolimatta, varaa valita asiakkaansa. Harjaantunut myyjä ei välttämättä juurikaan keskity tällaisen haihattelijan unelmien täyttämiseen, tinkimisyrityksiin saati kaupan ehdollistamisiin. Haihattelija tarjoaa kaupan vieläpä ehdollistaen "tarjoon x-euroo jos asennatte vetokoukun ja katsastatte kaupanpäälle".
Ehei. Erityisesti näin vuodenvaihteessa, monelle "palvelunkerjääjälle" ja "tinkivinkuaanille" ehkä yllätyksenä, myyjä valikoi ostajan jolle myy. Suurimmalla osalla yrityksistä tilinpäätös tehdään vuoden vaihteessa, osa jo alustavan tilinpäätöslaskelmankin tehnyt; toiset on plussalla toiset ei, mutta viimehetken myynteihin ei ole pakkoa kenelläkään ja vuoden loppupäivät myydään vain, jos kauppa on erityisen järkevä. Huonoa kauppaa kaupan ehdollistajan kanssa ei tee kukaan.
-Joni-
Ai sä taas. Autokaupalla menee niin huonosti ettei yhdelläkään liikkeellä ole varaa valita asiakkaitaan.
Riippuu autosta. Jos se on se suosittu ja yleinen, siis arvostettu, malli, niin vähemmän. Koska jos sinä et sitä osta, tulee jälkeesi joku joka sen ostaa. Jos taas joku muu malli, niin enemmän. Koska jälkeesi voi mennä viikkoja ennen kuin joku on edes kiinnostunut siitä, saatika haluaisi ostaa sen...
Vierailija kirjoitti:
Sinulla, ostajalla on tarve jota olet lähtenyt tyydyttämään ja jostain autoliikkeestä olet ostonkohteenkin löytänyt.
Älä kuitenkaan oleta tai kuvittele, että myyjällä olisi minkäänlaista pakkoa myydä autoa juuri nyt saati juuri sinulle. Olisi nimittäin äärimmäisen harvinainen tapaus, jos olisit ainoa juuri siitä autosta kiinnostunut ostajaehdokas.
Tähän oletukseen kompastuu moni ja näin oletellen saattaa hyväkin yksilö lipsahtaa sivu suun. Tällä oletuksella varautunut ostattelijahan ei ole tosi ostaja. Myyjällä on aina, luulotteluistasi huolimatta, varaa valita asiakkaansa. Harjaantunut myyjä ei välttämättä juurikaan keskity tällaisen haihattelijan unelmien täyttämiseen, tinkimisyrityksiin saati kaupan ehdollistamisiin. Haihattelija tarjoaa kaupan vieläpä ehdollistaen "tarjoon x-euroo jos asennatte vetokoukun ja katsastatte kaupanpäälle".
Ehei. Erityisesti näin vuodenvaihteessa, monelle "palvelunkerjääjälle" ja "tinkivinkuaanille" ehkä yllätyksenä, myyjä valikoi ostajan jolle myy. Suurimmalla osalla yrityksistä tilinpäätös tehdään vuoden vaihteessa, osa jo alustavan tilinpäätöslaskelmankin tehnyt; toiset on plussalla toiset ei, mutta viimehetken myynteihin ei ole pakkoa kenelläkään ja vuoden loppupäivät myydään vain, jos kauppa on erityisen järkevä. Huonoa kauppaa kaupan ehdollistajan kanssa ei tee kukaan.
-Joni-
Tiedätkö Joni mitä? Tässä taloustilanteessa on ostajan markkinat. Jos minä en saa mieleistäni tarjousta, sinä jäät paukuttelemaan henkseleitäsi ilman tehtyä kauppaa ja joku nöyremmin ajatteleva hoitaa sen fikkaan.
Vierailija kirjoitti:
pitäisi ostaa auto ja se on vissiin sellainen kohta missä pitää tinkiä ja paljon. Paljonko voi /pystyy tinkimään n. 20 tuhannen uudehkosta autosta (2013 vuosimalli). Ei vaihtoautoa. Kertokaa myös kaikki vinkit. Pliis.
Aivan erityisen paljon voit tinkiä tässä tapauksessa. Halvemman hinnan lisäksi tuon ikäinen auto kaipaa jo uudet renkaat mukaan jne.
Kuka ostaa vielä Suomesta auton? :o
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen luotettavaa pikkuliikettä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa!
Tämä on viimeinen paikka mistä kannattaa ostaa auto.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa vielä Suomesta auton? :o
Minä. Sinä voit hakea sen loppuun hinkatun taksin Saksasta ja brassailla sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa vielä Suomesta auton? :o
Minä. Sinä voit hakea sen loppuun hinkatun taksin Saksasta ja brassailla sillä.
Miksi kukaan toisi Saksasta vanhaa taksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa vielä Suomesta auton? :o
Minä. Sinä voit hakea sen loppuun hinkatun taksin Saksasta ja brassailla sillä.
Miksi kukaan toisi Saksasta vanhaa taksia?
Nämä "kuka vielä ostaa Suomesta auton" -tyyppit.
Naiset tinkii parhaiten. Miehet ei kehtaa tinkiä toiselta mieheltä. 5000 minä tinkisin tuosta hinnasta. Nyt on ostajan markkinat. Kellään ei ole rahaa ja ostajat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa vielä Suomesta auton? :o
Minä. Sinä voit hakea sen loppuun hinkatun taksin Saksasta ja brassailla sillä.
Miksi kukaan toisi Saksasta vanhaa taksia?
Nämä "kuka vielä ostaa Suomesta auton" -tyyppit.
Saa olla melko tyhmä, että toisi Saksasta vanhan taksin. Kaikkein halvinta autoa ei kannata tuoda ja kaikki mamujen pyörittämät liikkeet kiertää. Merkkiliikkestä ainakin tiedät minkä saat ja saat halvemmalla suomen hintoihin nähden.
"Paljonko voi /pystyy tinkimään n. 20 tuhannen uudehkosta autosta (2013 vuosimalli)."
Tiedän, että tämä keskustelu on ikivanha, mutta pakko lisätä muutama viisauden sana tähän loppuun. Kolme-neljä vuotta vanha auto ei ole uudehko vaan keski-ikäinen. Autojen keski-ikä alkaa vähän vajaasta kolmesta vuodesta ja jatkuu tuonne seitsemään-kahdeksaan ikävuoteen, jonka jälkeen ne ovat vanhoja ritsoja. Yli kymmenen vuoden ikäisenä useimmat vanhat ritsat ovatkin sitten valmiita paaluun. Tämä on absoluuttinen fakta ja kiistämätön tosiasia.
3000e alennusta suorasta kaupasta tai 1500e romutushyvitys vanhasta autostasi + 1500e alennusta tai 3000e hyvitys vanhasta autostasi vaihdossa.
2-3000