Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajuaako työkkäri ollenkaan missä mennään?

Vierailija
26.01.2016 |

Suoraan sanottuna vituttaa täytellä näitä ihan turhia työnhakemuksia paikkoihin, joihin minulla ei ole minkääänlaisia mahdollisuuksia päästä. Valmistuin 6kk sitten ja töitä ei löytynyt. No aluksi ei työkkäristä tullut mitään kehoituksia, se on ymmärrettävää kun ei mitään entry-level paikkoja ole ollut lähelläni auki miesmuistiin. No viimeisen parin kuukauden aikana näitä hakukehoituksia on satanut sitten senkin edestä.

No mitä sieltä sitten tulee. Jotain projektipäällikön ja aluejohtajan paikkoja jossa jo esittelytekstissä kerrotaan, että edellytetään vähintään viiden vuoden kokemusta ja NÄYTTÖJÄ tuloksellisesta projektinjohdosta. Siis haloo... eihän mulla vastavalmistuneena ole mitään asiaa tuollaisiin töihin, mutta nyt pakotetaan nolaamaan itseni noiden firmojen silmissä. Nehän pitää mua ihan idioottina ja siitä on haittaa jos samoissa firmoissa joskus olisikin mulle sopivaa vähemmän kokemusta vaativaa duunia. Vai pitääkö nöihin avoimiin hakemuksiini alkaa laittamaan jotain vinkkejä, että haen koska te-toimisto käskee ja ymmärrän kyllä että ei mua tuollaiseen tehtävään valita.

Hermot menee.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseluottamusta kehiin vaan. Kyllä monet saavat oikeaa kokemustaan paremmat paikat. Mieluummin noinpäin kuin niin että tyrkyttäisivät aivan huonoja ammatteja joista ei olisi edes nousemismahdollisuuksia ylöspäin.

Vierailija
2/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on. Itseänikin vituttaa laittaa niitä hakemuksia paikkoihin jotka eivät vastaa kompetenssiani, siellä sitten ihmetellään etä miksi tällainen ylikoulutettu tai niihin tehtäviin täysin sopimaton tyyppi laittaa hakemuksen? Luetun ymmärtämisessä vikaa? Heh. Joskus olen toki maininnut hakemuksessa että työkkäristä tuli tällainen työtarjous, mutta se tuskin parantaa asemiani. Mutta näillä mennään jos haluaa saada ne muutamat tukieurot mitä Kelasta tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy kertoon työkkäriin minkälaisia paikkoja olet hakemassa.  Jos olet alunperin kertonut, että johtotähden pestit kelpaa, niin sellaisia osoituksia sieltä sitten tulee.  Ei niillä mitään kristallipalloa ole ja muutenkin ne toimii vaan ohjeistusten mukaan.

Vierailija
4/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä "lain" kirjain ja lähetä hakemus. Kerrot siinä, että kokemusta ja näyttöä kyvyistä ei ole, vaikka niitä vaaditaankin. Laita myös maininta työkkärin vaatimuksesta, niin et leimaudu tulevaisuutta silmälläpitäen.

Vierailija
5/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aikuisiällä kaupalliset opinnot. ( Merkonomi), kun työkkärissä mainitsin siitä. Siellä kehotettiin hakemaan johtotason paikkaa KONEELTA. ☺ Vaatimus Ekonomi, useamman vuoden työkokemus johtotason työstö ja työlainsäädännöstä. Että silleen..

😛 kuulemma työllistyminen ihan mahdollista!

Vierailija
6/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No käy kertoon työkkäriin minkälaisia paikkoja olet hakemassa.  Jos olet alunperin kertonut, että johtotähden pestit kelpaa, niin sellaisia osoituksia sieltä sitten tulee.  Ei niillä mitään kristallipalloa ole ja muutenkin ne toimii vaan ohjeistusten mukaan.

No olen kyllä kertonut ihan mitä työtä haen. Eikait nyt kukaan muutenkaan enää nykypäivänä kuvittele saavansa jotain pomon virkaa koulusta päästyään? Itse epäilen, että siellä meni joku aikaraja umpeen jonka jälkeen aletaan lähettelemään laajemmalta skaalalta näitä työnhakukehoituksia. Varmaan 6kk päästä sitten alkaa tulemaan jotain hanttihommia, kun minut on todettu toivottomaksi tapaukseksi. 

Vierailija kirjoitti:

Täytä "lain" kirjain ja lähetä hakemus. Kerrot siinä, että kokemusta ja näyttöä kyvyistä ei ole, vaikka niitä vaaditaankin. Laita myös maininta työkkärin vaatimuksesta, niin et leimaudu tulevaisuutta silmälläpitäen.

Näin kait se pitää toimia.

Vierailija
7/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Kyllä sieltä tulee aivan järjettömiä työtarjouksia vaikka kuinka olisi selväksi tehnyt mitä hakee, ts mihin kelpoisuus riittää. Joskus jopa aivan eri alan johon ei ole minkään laista pätevyyttä, ei muodollista eikä kokemuksen kautta tullutta. Kumma juttu että ko työnantaja ei koskaan ota mitään yhteyttä kun niihin paikkoihin olen hakenut.

Vierailija
8/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joku virkailija hätäpäissään laittaa tarjouksia tulemaan kun niiden pitää tietty määrä niitä "asiakkaille" tehdä.

Vierailija
9/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatpa laiskalta. Aina kannattaa hakea töitä, ja todella usein voi käydä niin että löytyy toinen työpaikka samasta firmasta tuon rekryprosessin kautta. Hyvät tyypit jää mieleen.

Vierailija
10/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanu työkkäristä lähihoitajan työtarjouksen, oma ala ja osaaminen ei liippaa lähellekään sitä. Luulin ensin, että on joku virhe tapahtunut ja otin yhteyttä työkkäriin. Sieltä soitti takaisin joku elämäänsä kyllästynyt virkailija ja sanoi että työnantaja sitten määrittelee olenko sopiva tähän työhön. Laitoin hakemuksen ja cv:n, pikkuisen pisti hymyilyttämään kun hakemuslomakkeessa kysyttiin lääkelupia ja erilaisia pistosoikeuksia ym.

Vierailija
11/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomasin ilmoituksenne suurjohtajan paikasta, ja tutustuin yritykseenne tarkemmin. Huomasin, että teillä voisi olla myös minulle sopivia paikkoja, koska olen kiinnostunut alastanne xxx ja hyvä yyy.". Loppuun "Olisin erittäin kiinnostunut teillä jatkossa avautuvista minulle sopivista paikoista, ja tulen mielelläni keskustelemaan osaamisestani tarkemmin" tms. 

Eli voit tehdä tiettäväksi että ymmärrät että et tähän paikkaan ole sovelias, mutta haet muita alemman tason / muun tyyppisiä paikkoja jos niitä tulisi vapaaksi. Teet siis hakemuksen ko. vakanssiin johon on pakko, mutta muotoilet sen avoimeksi hakemukseksi. Näin täytät työkkärin vaatimukset, et nolaa itseäsi, ja voit mahdollisesti saadakin jotain muuta hommaa jota ei vielä vaan oltu ilmoitettu avoimeksi.

Vierailija
12/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti voi päästä ekonomin koulutusta vaativaan työhön merkonomina - jos yksikään ekonomi ei siihen hae. 

Itse kirjoitan moniin hakemuksiin jotain tyyliin ' ole kiinnostunut myös muista minulle sopivista jos en tule valituksi  tähän ... '

Vierailija
13/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkäri ei edes ole ehdottanut mitään tässä 4kk'n aikana. Paskaa elämä ja paskaa on kaikki. Onpahan saanut hiuksia kasvattaa tässä sen aikana kuitenkin, kun ei muutakaan tekemistä ole.

Vierailija
14/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tyhjänpäiväiset työtarjoukset vääriin paikkoihin eivät taatusti hymyilytä työnantajia. En usko, että paljon naurattaa lukea 30 hakemusta johonkin julkiseen paikkaan, joka on käytännössä täytetty ajat sitten ja kyse on vain määräaikaisen vakinaistamisesta.

Eikä se hakemusten lukeminen mitään, mutta kun niistä pitää tehdä asianmukaiset paperit valinnasta päättävälle lautakunnalle ja pahimmassa tapauksessa haastateltava kaikki vähänkin kelpoiset.

Tämä johtaa siihen, että eivät enää laita paikkoja auki MOL:n sivulle. Vaikka olihan erääseen työpaikkailmoituksenkin lipsahtanut, että "paikka on täytetty", vaikka muodon vuoksi piti julkisessa haussa olla.

Vierailija
15/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä selvisin ilman karenssia kun selvitin työkkärille että mulla ei ole puoliakaan siitä mitä "tarjottuun" tehtävään vaadittiin vaikka en sitä em. syystä hakenut.

Kyllähän se vituttaa kun ensin joudut selvittämään virastoakalle koko elämäsi lähes veriryhmää myöten ja sitten Marjatta lähettää jotain pääkirjanpitäjän paikkoja 13 vuoden tarkan työkokemusvaatimuksen kera.

Tekisi mieli sanoa että vittu etkö osaa lukea mikä tutkinto ja työhistoria mulla on mutta sitten se varmaan tekisi kaikkensa että saisin karenssin.

Vierailija
16/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomasin ilmoituksenne suurjohtajan paikasta, ja tutustuin yritykseenne tarkemmin. Huomasin, että teillä voisi olla myös minulle sopivia paikkoja, koska olen kiinnostunut alastanne xxx ja hyvä yyy.". Loppuun "Olisin erittäin kiinnostunut teillä jatkossa avautuvista minulle sopivista paikoista, ja tulen mielelläni keskustelemaan osaamisestani tarkemmin" tms. 

Eli voit tehdä tiettäväksi että ymmärrät että et tähän paikkaan ole sovelias, mutta haet muita alemman tason / muun tyyppisiä paikkoja jos niitä tulisi vapaaksi. Teet siis hakemuksen ko. vakanssiin johon on pakko, mutta muotoilet sen avoimeksi hakemukseksi. Näin täytät työkkärin vaatimukset, et nolaa itseäsi, ja voit mahdollisesti saadakin jotain muuta hommaa jota ei vielä vaan oltu ilmoitettu avoimeksi.

Tämä on hyvä neuvo. Jos firma jonka paikkaa joudut hakemaan on muuten kiinnostava, kannattaa tosiaan kysyä mahdollisia muita töitä.

Vierailija
17/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitse hakemuksessa te-toimisto niin ei ol epelkoa et joudut duuniin

Vierailija
18/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt noloa ole :) kyllä mäkin kun töitä etsin niin laitan hakemuksia vaikka ei koulutusta tai ylempää koulutusta olekaan. Oon päässyt jopa haastatteluun :)

Vierailija
19/19 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti voi päästä ekonomin koulutusta vaativaan työhön merkonomina - jos yksikään ekonomi ei siihen hae. 

Itse kirjoitan moniin hakemuksiin jotain tyyliin ' ole kiinnostunut myös muista minulle sopivista jos en tule valituksi  tähän ... '

Mitä vuosikymmentä te oikein elätte? "... jos yksikään ekonomi ei siihen haet"

HALOO täällä Suomi 2016 kuuluuko? Jokaiseen akateemiseen avoimeen työpaikkaan tulee nykyään vähintään kymmeniä hakemuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi