Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkoa eiliselle,vauva-aika paljon helpompaa kuin pentu-aika..

Vierailija
26.01.2016 |

Meni joiltakin aivan riman alitukseksi mutta jatkan silti.
Juttelin naapurin kanssa jotka myöskin ovat ottaneet penikan vuosi sitten..kertovat samaa että ei olisi koskaan uskonut että on niin raskasta.Komppasi myös siinä minua että parisuhteessa riidellään enemmän kuin ennen koiran takia..siellä oli emäntä ottanut koiran ja isäntä vastustellut ja nyt riitelevät koiran ulkoilutuksesta ja sisävahingoista jatkuvasti!
Älkää ikinä ottako koiraa jos kumpikin ei halua 100 % koiraa talouteen ja varautukaa silti siihen että parisuhde rakoilee koiran takia!
Itse taas viimeyön koiran takia valvoneena voin sanoa että en ole koskaan näin väsynyt ollut ja näin täynnä negatiivisia tunteita vaikka kuinka yritän olla positiivinen..ja meillä sentään kolme lasta ja pieni vauva joka ei ole koskaan minua näin valvottanut.
Eilen pentu otti pöydältä puhelimeni ja puri melkoiset naarmut.
Eilen seisoin puolituntia sen kanssa pihassa että olisi pissanut ettei tulisi sisälle.Oltiin juuri käyty lenkillä joten tän piti olla vaan iltapissa mut eipä onnistunut ja yöllä oli taas sisällä pissa vaikka nukuin vain 5 tuntia.
Aamulla seisoin itse sateessa ja koira ei suostunut tulemaan portaalta pihaan pissalle..kusi sitten sisään.
Rupean olemaan melko loppu!
Älkää hyvät ihmiset ottako koiraa jos teillä ei ole aikomuksena käyttää siihen aivan kaikkea aikaa joka teiltä liikenee!
Koira sopiii vanhuksille tai työttömille jotka ovat kotona kaiken päivää tai sellaisille jotka työskentelevät kotona!
Jos olet hankkimassa koiraa mieti:
-rahaa kuluu uusiin mattoihin
-syö ja raapii ovet ja karmit
-lapset eivät voi pitää lelujaan lattialla
-koiraa ei voi jättää ensimmäiseen puoleen vuoteen hetkeksikään yksin
-täytyy ulkoilututtaa jatkuvasti (energiaa pois ja pissalle) huomioi varsinkin kerrostalossa
-talo haisee kuselle
-rahaa menne tuhottuihin huonekaluihin puhelimiin yms. rokotukset tarkastukset.
-kuljetus,voi oksennella autoon ja tekee liikkumisen mahdottomaksi
-karva ja kuola ja kusi,talosi on täynnä eritteitä.

Vauvat on tuottaneet aina meillä iloa ja onnea mutta koira on oikea energiasyöppö,en voi suositella kenellekään.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin ongelman, en ottanut koiraa enkä varsinkaan vauvaa. Otin hevosen! Elämä hymyilee ja hevosen kanssa on ihanaa :)

Mikään ei piristä paremmin kuin hento hörähdys kun heppa kuulee askeleista että omistaja tulee <3

Vierailija
62/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sekaisin voi ihminen olla :D?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ottaa koiranpennun ja kuvittelee että se on sisäsiisti? Tottakai pentu tekee tarpeensa sisälle, vai oliko ne teidän vauvat pidätyskykyisiä syntyessään?

Kun pentu on kasvanut aikuiseksi, ainoa mikä koiran osalta haisee on nappularuoka. Sen kun pakkaa ilmatiiviiseen astiaan, ei koirataloudessa haise mikään (olettaen, että peset koiran säännöllisesti).

Jos sinulla jo useita pieniä lapsia, miettisin koko koiran ottamisen lisäksi rodun hyvin tarkkaan. Koiraroduissa on valtavia eroja liikunnantarpeen ja esim. haukkumisen ja karvan lähdön osalta.

Eniten jäi tästä ihmetyttämään, että miksi ap alun perin edes otti koiran?

En kuvitellut.En ole niin sanonutkaan.

Mutta jos olen niin reipas että vien sitä jatkuvasti ulos ja illalla pissatan viimeikseksi ja se penikka herättää mut 5 tunnin yöunien jälkeen (ja nekin hyvin katkonaiset koska touhuaa koko yön) ja kusee silti lattiat niin on todella raskasta!En soisi tälläistä kelleen mutta aina saattaa käydä myös näin kun pennun ottaa.

Onneksi saan koiran ulos kesällä ja siellä tulee aikansa viettämään.

Varoitan vaan kaikkia jotka meinaa koiraa että lue tää juttu huolelisesti ja varaudu siihen että se sun pentu saattaa olla se karmea tapaus ja se pilaa sun elämän.

Älkää ottako koiraa,jätetään ne niille joilla on niille joka käyttö.

Pentu pissaa 8 viikkoisena n. kerran tunnissa. Pentu ei pysty pidättämään koko yötä ennen kuin noin puolivuotiaana. Pennut leikkivät yöaikaan, koska nukkuvat suurimman osan päivästä.

Pennuille on nykyään saatavilla ihan varta vasten tehtyjä pissa-alustoja, joihin pentu oppii helposti käymään ja näin siivoaminen vähenee huomattavasti.

En tiedä minkä rotuinen koiranne on, mutta koira on ihmisestä riippuvainen eläin ja sen täytyy saada olla mukana perheen normaalielämässä eikä yksin ulkona pitkiä aikoja.

Niin ja se koira saattaa asioida sisälle myös aikuisena, jos on esim. kipeä. Koira on elävä olento eikä mikään robotti..

Vierailija
64/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait kyllä aiemmassa ketjussa paljon hyviä vinkkejä.

Tässä muutama.

Matot pois ja se pieni matto koiralle jossa muovi alla. Nerokasta.

Sitten se että koira nukkumaan sängyn viereen ja roikotat kättä koiraan päin niin koira rauhoittuu.

Lapset siivoaa lelunsa.

Itselläni ei ole itään kokemusta koirista mutta jos itse ottaisin koiran niin ottaisin koiran keväällä.

Tai halvat matot lattialle, kun on koiranpentu talossa.

Moni ottaakin koiran silloin kun niillä on aikaa koiralle.

Koira on kuin vastasyntynyt vauva.

8 kissanpentua olen hoitanut ja sanoisin että ei sekään helppoa ollut, mutta sitä kesti vain hetken.

Vierailija
65/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin monta koiraa ja pentua kasvattanut etten kaipaa vinkkejä..tiedän kun koira ei ole normaali.Toteamus vain että näinkin voi käydä ja eniten vituttaa tämä että koko asunto on pilalla ennenkuin saan tuon ulos.

Näin voi käydä..älkää ottako koiraa jos ette ole valmiita uhraamaan sille elämäänne ja kotianne täysin.

Vierailija
66/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa toistoa joka viestissä. Vaikuttaa siltä ettei kaikki ole ihan hyvin. Olet siis itse kasvattanut koirapentueen ja nyt et silti ollut varautunut ja harkinnut tarpeeksi tätä. Kai tiesit ettei kaikki koirat ole samanlaisia?

Itselläni ei ole koiraa, enkä aijo ottaakaan koska tiedän että en jaksaisi sitä pentuaikaa. Ja jos ottaisin niin en todellakaan tulisi tänne huutelemaan kuin idiootti kun kaikki ei menisikään ihanasti.

Vierailija
67/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin monta koiraa ja pentua kasvattanut etten kaipaa vinkkejä..tiedän kun koira ei ole normaali.Toteamus vain että näinkin voi käydä ja eniten vituttaa tämä että koko asunto on pilalla ennenkuin saan tuon ulos.

Näin voi käydä..älkää ottako koiraa jos ette ole valmiita uhraamaan sille elämäänne ja kotianne täysin.

Kerro mitkä vinkit olet ottanut käyttöön? On kaiken mailman pentuaitauksia ja ym.

Etkä sä ole, kun yhden koiran kasvattanut.

Anna koira pois tai myy se niin pääset ongelmastasi.

Totuus nyt vaan on se että monet pärjää niiden pentujensa kanssa.

Selkeesti sulla napsuu jo päässä, liika stressi.

Vierailija
68/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ja sama ihminen esiintyy useampana, sama viesti jokaisessa, älkää ottako koiraa, parisuhde ja koko elämä pilalla sen takia ja kummasti kaikki tuntevat lukuisia ihmisiä (nuoria pareja) joilta on pitänyt hakea pentu pois kun eivät ole tajunneet kuinka hankalia ja mahdottomia ne ovat ja että koti muuttuu haisevaksi rikotuksi sikolätiksi.

Selvästi on jokin (mielenterveys)ongelma, ei tuo yhdestä koiraparasta johdu :(

Mikäli ap:lla tosiaan on tuollainen "ongelmatapaus" koira, johtuu sen käytös vain jaainoastaan ap:n tasapainottomuudesta ja kyvyttömyydestä hoitaa ja kasvattaa sitä.

Vierailija
69/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sellaisessa koirakodissa en ole käynyt missä ei haisisi kummalliselle,koira ja kusi ja paska.

Ja siitä ei puhuta rehellisesti kuinka paljon koirat aiheuttavat riitoja ja kiistoja,kuinka omistajat pelkäävät tulla kotiin työpäivän jälkeen kun huolettaa että mitä tänään vastassa.

Tää koira hommakin on sellainen josta koitetaan hiljaa häpeillen selvitä.

Pentu aika saattaa olla todella raskasta jos kohdalle sattuu se karmea tapaus niinkuin minulla..mikään ei auta vaikka kuinka hyvin koittaisi tehdä ja elämä on pilalla.

Kuule tunnen monta parsikuntaa joilla on koiria ja heidän kodissaan ei haise mainitsemasi eritteet. Mitään ei ole riivitty ja raadeltu, asunnot ovat kauniita ja viihtyisiä. Koiran takia pareille ei ole aviodraamoja tullut yhdellekään, joidenkin lemmikit ovat jo 15-vuotiaita eikä heidän elämänsä ole mennyt niiden takia pilalle, päinvastoin.

Ihan työssäkäyviä ihmisiä ovat kaikki olleet koko ajan (opiskelijoita osa ensin) ja silti ovat jaksaneet.

Ps koirasi vaikuttaa ihan normaalilta eikä miltään ongelmatapaukselta - toisin kuin sinä itse.

Siinä olen kanssasi samaa mieltä että ei koira kenelle tahansa sovi, olet siitä oiva esimerkki.

Vierailija
70/70 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin työhön ja tehtävään olette sen koiran ajatelleet laittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän