Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin perhe hankki TAOSTELUKOIRAN!

Vierailija
26.01.2016 |

Tuon rotuinen koira ei todellakaan sovi lapsiperheeseen! Se on jalostettu tappamaan! Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Voinko tehdä lasun?

Kommentit (503)

Vierailija
121/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen olemaan käymättä siellä koiran läsnäollessa. Itse olen jo niin monta kertaa ollut läheltä piti tilanteessa näiden kilttien, suloisten, perhekoirien kanssa (esim. dobermann, rottweiler, dogo argentino, shar pei, amerikanstaffi nyt nopeasti lueteltuna osa) että en kyllä näitä suloisia perhekoiria halua enää lähimaillekaan. Ongelmana on jokaisella kerralla ollut koiran aggressio ja ongelmana on ollut myös se, että koiran omistaja tai sillä hetkellä koirasta vastuussa oleva henkilö ei ole itse uskaltanut kuin seistä pelosta jäykkänä vieressä kun koira uhittelee. Vastapuolena ja uhittelua vastaanottavana on ollut lapsia (rauhallisia, eivät ole edes lähestyneet koiraa), minä, koirani joka normaalisti ei pelkää mitään, mutta kas on näissä tilanteissa tärissyt pelosta. Kyllä koirissa on niin suuria eroja ja osa roduista pitäisi kieltää erittäin vaarallisina.

Esim. dobermanni repii uhrinsa, ei siis pure, vaan repii!

Vierailija
122/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuullinen omistaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista rotu kuin "taistelukoira", jos et tiedä koirista mitään niin google autta sua. Koira on koira, omistaja on se kenen takia koiran luonne muuttu , ei koira! Pienet koirat voivat olla vaaralisempia kuin isot tai " taistelukoirat" .

Niin riemastuttava kuin tämä ketju on ollutkin niin nyt vakavasti. Minä omistan erittäin haastavaa rotua useamman kappaleen ja kyllä se haastavuus on koirassa ihan itsessään. Omistajan velvollisuus on pitää huoli, että ympäristö ei joudu kärsimään tästä. Ja nyt kun otit esille pikkukoiravertauksen, niin mainitsepa yksikin pikkukoirarotu joka on VAARALLISEMPI kuin agressiivinen iso rotu. Yhtä looginen väite kuin että kyllä se mopoauto varmemmin tappaa kuin täysperävaunurekka.

Olen nähnyt kun jackrusseli "riehaantui" lasten leikkiessä lähellä ja hyökkäsi pienen taaperon kimppuun. Se pikkukoira onnistui repimään lapselta kaulaa auki melkein valtimoon asti.. 

Tiedän, pienet koirat eivät aikuiselle ole kovinkaan vaarallisia (ellei hampaat osu oikeaan kohtaan) mutta pieniä lapsia kohtaan pienikin koira voi tehdä pahaa jälkeä. 

Ja ei, en ole tuo aiempi vastaaja, enkä kuvittele että pienet koirat olisivat isoja vaarallisempia, mutta iso osa pienistä roduista on isoja rotuja aggressiivisempia. Luulen että tuo aiempi vastaaja sekoitti vain vaarallisuuden ja aggressiivisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa sellaista rotu kuin "taistelukoira", jos et tiedä koirista mitään niin google autta sua. Koira on koira, omistaja on se kenen takia koiran luonne muuttu , ei koira! Pienet koirat voivat olla vaaralisempia kuin isot tai " taistelukoirat" .

Niin riemastuttava kuin tämä ketju on ollutkin niin nyt vakavasti. Minä omistan erittäin haastavaa rotua useamman kappaleen ja kyllä se haastavuus on koirassa ihan itsessään. Omistajan velvollisuus on pitää huoli, että ympäristö ei joudu kärsimään tästä. Ja nyt kun otit esille pikkukoiravertauksen, niin mainitsepa yksikin pikkukoirarotu joka on VAARALLISEMPI kuin agressiivinen iso rotu. Yhtä looginen väite kuin että kyllä se mopoauto varmemmin tappaa kuin täysperävaunurekka.

Mua on purrut pikkukoirat useamman kerran, ja ainostaan silloin voi pikkukoira olla vaarallisempi kuin iso, jos pääsee väärä bakteeri verenkiertoon (mutta se bakteeri voi löytyä koiralta kuin koiralta). Ei ole koskaan niin tapahtunut vaikka puremia olen pieniltä ja isoilta ottanut enemmän kuin tarpeen. (kouluttanut koiria, joilla ongelmia). Isot koirat tekee sen verta pahaa jälkeä jos esim. kultaisen noutajan kokoinen että kunnon varustukset on oltava. Tiettyjä rotuja, esim. juuri niitä taistelukoiria, en edes lähde kouluttamaan, sen verran on itsesuojeluvaistoa. Niissä kyllä työsarkaa riittäisi ja tiedän että moni on niiden kanssa ihan pulassa, mutta se on iso kynnys tehdä se viimeinen päätös koiran kanssa, vaikka on tiedossa että koira olisi hengenvaarallinen. Jonkinlainen ajokortti noihin koiriin pitäisi kyllä olla.

Vierailija
124/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt kun jackrusseli "riehaantui" lasten leikkiessä lähellä ja hyökkäsi pienen taaperon kimppuun. Se pikkukoira onnistui repimään lapselta kaulaa auki melkein valtimoon asti.. 

Tiedän, pienet koirat eivät aikuiselle ole kovinkaan vaarallisia (ellei hampaat osu oikeaan kohtaan) mutta pieniä lapsia kohtaan pienikin koira voi tehdä pahaa jälkeä. 

Ja ei, en ole tuo aiempi vastaaja, enkä kuvittele että pienet koirat olisivat isoja vaarallisempia, mutta iso osa pienistä roduista on isoja rotuja aggressiivisempia. Luulen että tuo aiempi vastaaja sekoitti vain vaarallisuuden ja aggressiivisuuden.

Hyvä esimerkki pienehköstä rodusta, joka voi olla hyvin aggressiivinen. Tietenkin jos tuon saman olisi tehnyt esim. dobermann, jälki olisi nopeammin ollut vielä kamalampi

Vierailija
125/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaistelukoRAI ei vieläkään osunut xD

Edelleenkin minkä rotuinen?

Jos tais-te-lu-koi-raa tarkoitit useammassa kirjoitusvirheellisessä sanassasi niin se ei kerro yhtään mitään minkälainen koira on kyseessä. Taistelukoira ei ole rotu! xD

Sano nyt vielä että kyseessä on chihuahuaa isompi otus ja pidät sitä taistelukoirana.

Koiran rotu ei ole lasu asia. Todellakaan.

Vierailija
126/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt esimerkkejä niistä "agressiivisista" isoista roduista? Toki on näitä orjien kiinniottoon jalostettuja rotuja mutta niitä tuskin Suomesta löytyy.

Itselläni on paperillinen pitbull joka pari kertaa on toisen uroksen kanssa saanut hihnat solmuun ja ärinä ja kuolanroiskunta ollut kaameaa, silti kumpikaan koira ei ole purrut toista. Uskallan väittää että tämä johtuu siitä ettei koirallani ole tappelukokemusta. Koirani myös ilmaisee selvästi mitä mieltä on missäkin tilanteessa eikä ole yhtään arvaamaton. Mikäli sellainen tilanne sattuisi että se jonkun kimppuun kävisi niin en epäröisi hetkeäkään ja kuristaisin koiran tajuttomaksi.

Sitten on juuri näitä rottakoiria jotka saattavat ilman mitään varoitusta käydä lapsen naamaan kiinni. Kerran lenkillä ohi kulki westie joka äkisti kävi nilkkaani kiinni ihan kunnolla. Verenmyrkytys voi viedä hautaan yhtälailla kuin isomman koiran purema, ja pienilläkin terriereillä sitä puruvoimaa riittää niin että voi lapselta henki lähteä.

Olen edelleen sitä mieltä että ei se rotu, vaan se omistaja. Kööpenhaminan yliopisto muuten teettänyt tutkimuksen siitä miten näiden "vaarallisten rotujen" kieltolaki on vaikuttanut koirahyökkäysten määrään - ei mitenkään.

Vierailija
127/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Tuen kyllä jonkinlaisen luvan tai koira-ajokortin suorittamista minkä tahansa ison puruvoiman omaavan koiran pitoon. Sen verran nähnyt näitä ongelmatapauksia Helsingissäkin.

T. 128

Vierailija
128/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on ihminenkin jalostettu tappamaan. Kyllä koulutettu koira on vaarattomampi kuin ihminen.

Vierailija
129/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-maammat taas vahdissa :D

Laspsiaiheisella pastalla ollaan mutta lasista ei välitetä tuon taivaallista. Kaikkiem pitäisi tietää että lapsen etu tulee ensin.

Ei niiden mammojen pidäkään välittää lasista.

Ne jotka sitä lasia rakastavat ja kuppia kittaavat eivät lapsen edusta välitä.

Vierailija
130/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taoismi on uskonto, joten uskonnonvapauden nimissä he voivat pitää taostelukoiraa jos niin haluavat. En suosittelisi laskun lähettämistä.

TAISTELUKORAI! Ymmärrättekö jo!

Siis taistelukoira. Autocorrect päällä :)

Eihän kun siinähän lukee selvästi taisteluKORAI

Vierailija
131/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.fi/search?q=boxeri&client=ms-android-samsung&prmd=iv…

Näyttää tältä jos et tiennyt

Voi tsiisus, loistava vitsi ja ketju, oon nauranu vedet silmissä! :'DD Yksi pikku juttu; "Tappelukoira" on koira, joka on koulutettu siihen hommaan... Ei naapurin muffe, joka sattuu näyttämään samalta, kuin telkkarin ja leffojen raadolliset, huonosti pidetyt koirat. Tuskimpa ystäväsi ovat siitä tappelijaa kouluttamassa.... Huomaa, että et taida tietää koirista juurikaan mitään etkä sellaista omista, joten suosittelen lopettamaan tähän - tai jatkamaan, sillä tämä on ollut päivän paras viestiketju! :'D

Vierailija
132/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ehkä ostaa Taekinan pystykorva, näillä tuppaa olemaan upeat taikinanvaivaukseen sopivat tassut ja lempeän epäitsekäs luonne. Leipoo lapsiperheen leivät aamunkoitteessa tuosta vaan, eikä vedä viimeisiä leipäsiä omaan kuonoonsa. Perheen arvojärjestyksessä menisi kirkkaasti toteemipaalun yläosiin.

Vierailija
133/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin et pitäskö itsekkin syöttää muksut koirille mut sit selviskin et noi koirat syö van japanilaisia.... dääm ei taida suomalaiset lapset kelvata... hassua kun koirat on kuiteski amerikkalaisia...

Paista ne upporasvassa ensin. Eiköhän ne sitten jenkkikoirillekkin uppoa.

Siinä auttaa paistelukoira. Olin ensin epäluuloinen, mutta nyt kun sen hankin, niin en pois vaihtaisi. Ei ole mitään mitä se ei kykenisi kypsentämään, osaa jopa pyynnöstä tehdä erikseen pihveistä mediumeja ja kypsiä komentojen mukaan,

Vierailija
134/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelu koira EI itsessään OLE ROTU. ja Se koira EI TAPA SITÄ LASTA JOTEN LASUN TEKEMINEN ON TÄYSIN TURHAA. Suomessa myös KOIRATAPPELUT ON KIELLETTY. Joten niitä ei jalosteta tappeluihin. Se on vaan niiden alkuperäinen käyttötarkoitus. Nykyään ne ON VAIN SEURAKOIRIA/HARRASTEKOIRIA.

Vierailija
135/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon rotuinen koira ei todellakaan sovi lapsiperheeseen! Se on jalostettu tappamaan! Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Voinko tehdä lasun?

Itseasiassa ne on hyviä perhekoiria. Ja ei niitä EI OLE jalostettu tappamaan ja suomalaista versiota edes TAISTELEMAAN. Joten lasun tekeminen on vain ajan hukkaa ja täysin turhaa koska asialle ei tehdä mitää. Nauraa vaan sut maankoloon.

Vierailija
136/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-maammat taas vahdissa :D

Laspsiaiheisella pastalla ollaan mutta lasista ei välitetä tuon taivaallista. Kaikkiem pitäisi tietää että lapsen etu tulee ensin.

Kyllä huolestuisin enemmän jos ne lasit menisivät etusijalle...siinä käy pian niin että lopulta pullo tulee vielä tärkeämmäksi kuin se pelkkä lasi.

Vierailija
137/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään teisrä todellakaan kiinnopsta että pieni ja savuton LAPSI on baarassa vanhenpinen taistekuloiran takia.

Ai lapsi yksin baarissa :o nyt oli paha

Vierailija
138/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että AP:n älypuhelin on vienyt voiton aloittajasta.

Vierailija
139/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAHHAHAHA! Pakkaan kamojani eron takia ja tulin välillä tänne, ja kyllä kannatti :D

Vierailija
140/503 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taostelukoira eli sepän paras ystävä? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä