Ostatko tarjouksesta varastoon esim. pesuaineita?
Olimme tuttavan kanssa viime viikolla cittarissa. Siellä oli paljon tarjouksia mm. pyykinpesuaineet, hammastahnat, ripsivärit, konetiskiaineet esim. 4kpl 10e. jne. Ostin itse näitä kaikkia.
Tuttavani ei ostanut näistä mitään ja perusteluna oli, että hänellä on vielä vähän esim. hammastahnaa jäljellä. Eli hän ostaa samat tavarat ensi viikolla yksittäiskappaleina huomattavasti kalliimmalla.
Tuotemerkit olivat sellaisia, joita hänkin käyttää. Hän on melko pienituloinen, mutta ei niin, etteikö hänellä olisi näihin tuotteisiin ollut rahaa.
Olenko mä ainoa, joka hyödyntää tuollaisia monikkotarjouksia ja jemmaa kaappiin esim 4 pulloa pesuainetta odottelemaan?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ostan jos on oikeasti halvalla. Esim, HalpaHallin shokkipäiviltä tai Kärkkäisen sikapäiviltä ostan halvalla aina isot erät.
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.
ne dödöt yms ei sitten kestä hyvänä kuin 2 vuotta.. että kannattaako?
En ole koskaan ostanut normihinnalla esim. dödöä tai hammastahnaa. Enkä voisi elää, jos kaapissa ei olisi vähintään yhtä täyttä varatuubia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan jos on oikeasti halvalla. Esim, HalpaHallin shokkipäiviltä tai Kärkkäisen sikapäiviltä ostan halvalla aina isot erät.
En edes muista koska olisin ostanut normaalilla hinnalla shampoota, suihkusaippuaa, dödöä, hammastahnaa, hammasharjoja, siteitä, tiskiainetta, pyykinpesuainetta, kissanhiekkaa, vessapaperia.. Mulla on yksi varastohuone täynnä kotivaraa ja siellä on oma osastonsa hygieniatarvikkeille. Se huone näyttää pieneltä kaupalta. Sieltä on kätevä hakea mitä vaan ja koska vaan, niin ei tarvitse kauppaan lähteä jos on huono sää tai sairaana.
No käytetäänhän ne nyt pois siinä ajassa, hyvänen aika sentään! Ei niitä ole tarkoitus vuosi tolkulla säästää, vaan ihan käyttöön tulee.
Mä en käsitä ihmisiä jotka tulee aamulla töihin ja sanoo, että kauhea aamu, kun oli dödö/kahvi/hammastahna loppu. Ei oikein elämä hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No käytetäänhän ne nyt pois siinä ajassa, hyvänen aika sentään! Ei niitä ole tarkoitus vuosi tolkulla säästää, vaan ihan käyttöön tulee.
Niin ja lisään vielä sen, että meitä on viisi henkilöä käyttämässä näitä tuotteita. Että kyllä sitä rahaa säästyy, kun viidelle ostaa halvemmalla kuin normaalilla hinnalla.
Ostan vain niitä tuotteita, joita käytämme. En osta mitään "kokeillakseni". Sama hammastahna, sama shampoo, sama pyykkipulveri, sama tiskitablettipurkki. Paljon halvemmaksi tulee ostaa vain niitä tuotteita jemmaan, mitkä tulee käytetyksi kuin jemmata kymmentä eri shampoota kylppärissä, joista yhdeksän onkin huonoa, muttei tule pois heitetyksi. Yhden aikuisen taloudessa kun on helpompaa, että on sitä "kotivaraa" kuin laittaa lapset hakemaan lisää shampoota kaupasta kun itse jo seisoo tukka märkänä suihkussa.
Cittarin tarjouksessa kun on 5 pikkutuubia hammastahnaa viitosella niin en osta, kun vain toinen niistä paketin mauista on sellainen mitä käytämme. Maksan mieluummin yksittäiskappaleista kuin ostan kytkykaupassa sellaista mitä en käytä.
Ajattelen, että hamstraamalla säästetyillä rahoilla saa hemmotella joskus itseäään,jotain pientä kivaa ,tai pulla kahvit.Hamstraus on kuitenkin aika harmitonta ajankulua ja säästöä samalla.