Tekis mieli käyttää leggareita ja mekkoa töissä, mutta...
...on epämukava olo niissä. Tuntuu kun ois kalsarit ja yöpaita jäänyt päälle. Ja sit kenkäongelma myös. Ulkona saappaat, mutta mitä sisällä? Näkyy ikävästi tuo leggarin lahkeen raja.
Kommentit (30)
Mä käytän hameita ja mekkoja töissä kesät talvet. Sukkahousujen paksuus kelin mukaan. Ostan aina yhden koon isommat, niin ei haarus kiristä. Mun mielestä sukkahousujen kokoluokitus on pahasti pielessä.
On olemassa eri paksuisia sukkahousuja, jopa samanpaksuisia kuin leggarit, joten miksi ei voi käyttää sukkiksia? Ja jos mekkosi muistuttaa yöpaitaa niin jospa pidät sellaiset mekot kotimekkoina ja ostat pari uutta mekkoa, joita voi käyttää töissäkin? Eli mikä tässä oli se ongelma? :)
Jos käyttäisin hametta, niin ehdottomasti valitsisin sukkahousut ja niiden vahvuuden säätilan mukaan. Mutta koska en käytä hametta, vaan pitkiä housuja, niin niiden alle puen legginssit, kun säät viilenevät. Jalkineista sitten riippuu, millaiset sukat valitsen. Tämä on sikäli käytännöllistä, että legginssejä voi käyttää useamman päivän peräkkäin, mutta nilkkasukat ja polvisukat voi huuhtaista joka ilta. Joo, joo, niin tietysti voi sukkahousutkin, mutta en minä polvista hikoa ja alla on alushousut, joten eivät ne yläpäästäkään päivässä likaannu. Pohjaproppu pitää vielä hyvin!
Kävin eilen apteekissa ja siellä takahuoneessa puuhaili nuori tukevatekoinen nainen pukeutuneena paksuihin mustiin legginsseihin (lahkeensuut makkaralla niloissa) ja lyhyeen, hätinä pepun peittävään työtakkiin. Aika hirveä viritys! Peppu leveä kuin seitsemän leivän uuni ja reidet ja sääret todella vankat. Minäkään en ole hernekeppi, mutta tuon neitosen rinnalla kuitenkin normaalikokoinen, ellen peräti hoikka, enkä silti ilkeäsi esiintyä työpaikalla noin pukeutuneena. Hame tai pitkät housut olisivat korjanneet asiaa paljon.
Osta paksut sukkahousut niin ei hajoa. Mä käytän leggareita ja sukkahousuja ja kummatkin näyttää yhtä hyviltä, koska pidän korkeavartisia kenkiä muutenkin ja talvella on vielä pitkät villasukat.
Vierailija kirjoitti:
Talvella voi leggareiden alle laittaa ihonväriset polvisukat, jos töissä käyttää korkokenkiä tai avokkaita.
Öööö ei?
Vierailija kirjoitti:
Legginssit ja hame on ihan kauhee asukokonaisuus. Ja mää kun kuvittelin, että suomalaiset olis vihdoinkin lakannut käyttämästä sitä. Tai yleensäkin legginsejä. Hameen kanssa laitetaan sukkahousut ja kuten joku jo mainitsikin, niitä on useita eri vahvuuksia ja materiaaleja. Äläkä yritä selittää tyylitajuttomuuttasi sillä, että sukkahousut muka hajoo helposti. Paksut sukkahousut on todella kestäviä.
Nykyään myydään myös thermosukkahousuja joilla pärjää talvisin.
Jos sä kävelet paljon niin kyllä sukkahousut nopeammin hajoo... Testattu on. Ja mä käytän jatkossakin niitä leggareitakin. Kevättä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäisin hametta, niin ehdottomasti valitsisin sukkahousut ja niiden vahvuuden säätilan mukaan. Mutta koska en käytä hametta, vaan pitkiä housuja, niin niiden alle puen legginssit, kun säät viilenevät. Jalkineista sitten riippuu, millaiset sukat valitsen. Tämä on sikäli käytännöllistä, että legginssejä voi käyttää useamman päivän peräkkäin, mutta nilkkasukat ja polvisukat voi huuhtaista joka ilta. Joo, joo, niin tietysti voi sukkahousutkin, mutta en minä polvista hikoa ja alla on alushousut, joten eivät ne yläpäästäkään päivässä likaannu. Pohjaproppu pitää vielä hyvin!
Kävin eilen apteekissa ja siellä takahuoneessa puuhaili nuori tukevatekoinen nainen pukeutuneena paksuihin mustiin legginsseihin (lahkeensuut makkaralla niloissa) ja lyhyeen, hätinä pepun peittävään työtakkiin. Aika hirveä viritys! Peppu leveä kuin seitsemän leivän uuni ja reidet ja sääret todella vankat. Minäkään en ole hernekeppi, mutta tuon neitosen rinnalla kuitenkin normaalikokoinen, ellen peräti hoikka, enkä silti ilkeäsi esiintyä työpaikalla noin pukeutuneena. Hame tai pitkät housut olisivat korjanneet asiaa paljon.
Käytät siis leggareita pesemättä monta päivää peräkkäin. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Leggarit". Hyi.
Leggingsit ja tunika/mekko on niin juntti asukokonaisuus. Sopii Suomeen. Ja suomalaisethan niitä suosivatkin.
Ja sitten ihmettelevät miksei edes oma mies halua seksiä.
Niin, siitähän tässä nyt olikin kyse.
Sukat tietysti. Itse vedän leggarin lahkeen siihen päälle
Minä kyllä käytän välillä legginsejä hameen kanssa, mutta vain jos on sellaiset kengät ettei huomaa onko ne legginsit vai sukkahousut (nilkkurit yleensä). Ja jos joku ihmettelee miksi, niin siksi, että pystyn käyttämään legginsejä pari päivää kunhan vaihtaa sukat, mutta sukkahousut täytyy pistää heti pesuun...