Onko mieheltä hyvää käytöstä vaimoa kohtaan?
Mies pyysi vaimoansa mukaan koiralenkille. Lenkillä sovittiin että menevät koirapuistoon. Koirapuistoja on kaksi vierekkäin pienille ja isoille koirille, jaettu aidalla. Puistossa ei ole ketään. Mutta puiston aidalle ilmestyykin pari koiraa jotka ovat toisessa puistossa. Mies kertoo koirien nimet vaimolleen ja lähtee välittömästi puiston toiseen laitaan juttelemaan koirien omistajan kanssa. Vaimo jää portin läheisyyteen, heittelee heidän koiralle keppiä. Mies viheltää koirankin hänen luokseen "leikkimään" aidan läpi toisten koirien kanssa. Vaimo jää yksin kuuntelemaan miehen ja tämän naisen keskusteluja puiston toisella laidalla. Vaimo päättää jatkaa lenkkiä ja lähtee kävelee puistosta. Mies ei voi ymmärtää mitä hän teki väärin. Hänen mielestään on hyvätapaista jutella puistossa tuttujen koiranomistajien kanssa. Vaimon mielestä olisi ollut korrektia miehen huikkasta mennessään et mennään juttelee puiston laidalle tuon kanssa tai että mä menen juttelemaan tuon koiran omistajan kanssa, eikä kääntää selkää ja kipittää pois...
Kommentit (26)
Miksi vaimo on niin epäsosiaalinen? Ei kukaan tuollaista jaksa.
Nainen tässä tapauksessa täysi kusipää, joka haluaa hallita ja kahlita miestään. Miestä käy sääliksi.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin....
Mikä sinua esti kävelemästä sinne miehesi ja toisen koiranomistajan luokse ihan itse juttelemaan. Miksi miehesi olisi pitänyt kutsua sinut sinne?
Kaikenlaisista asioista sitä ihmiset ongelmia synnyttävätkin.
Ja nyt on sitten mykkäkoulu menossa, vai?
Olisin minäkin lähtenyt,enkä ymmärrä mitä kusipäistä siinä on. Kai se mies osaa ihan itse tulla koiran kanssa kotiin sieltä puistosta?
Mies kuulostaa jotenkin reppanalta, jos tuosta hrneet veti nenään. Tosin nainenkin, jos lähti puistosta herneet sieraimiinsa vetäisten.
Ihan normaalisti mies käyttäytyi, vaimo ei. Itse olisin mennyt myös esittäytymään ja juttelemaan, hölkännyt vaikka koiran kera jos muuten olisi ujostuttanut.
Ja ei, miehellä ja koirapuiston naisella ei varmaan ole salasuhdetta
Mies olisi tietysti voinut olla huomaavaisempi ja oikein ilmoittaa menevänsä juttelemaan (mikä on hyyyyyvin tavallista koirakavereiden ja omistajien kesken), mutta nainen olisi ihan hyvin vaan voinut kipittää perässä ja liittyä joukkoon. Jos tuosta joku riita tuli, niin ihan turhasta.
Siis mitä väärää kummankaan toiminnassa on?
Miksi kaikesta pitää tehdä niin helvetin suuri numero?
Siis oletko ap tuo nainen? Jos olet niin mitä väärää miehesi teki?
Eikö olisi saanut jäädä juttelemaan toisen naisen kanssa?
On ihan ok, jos ei itseä kiinnosta mennä sekaan juttelemaan ja on ihan ok poistuakin. On myös ihan ok jäädä toisen ihmisen kanssa juttelemaan ja viheltää koirakin leikkimään muita koiria moikkaamaan.
Mutta riidelkää toki tyhjästä. Vapaita ihmisiähän me kaikki olemme tekemään mitä tahdomme.
.
Koirapuistot on synnin pesiä. Voi jestas, mistä ihme aiheista ihmiset riitelee.
Täällä on aika puusilmäisiä kommentoijia. Puolison huomioiminen on se mikä pitää liiton koossa tai hajoittaa liiton. Mies pyytää vaimonsa mukaan juttelemaan eikä jätä vaimoa yksin. Mies siis esittelee vaimonsa tutuille. Mutta moni mies on niin "sosiaalinen" että leuhottaa aina esittämään hurmaavaa herraa ja jättää oman vaimonsa kuin nallin kalliolle.
Jos vaimo on ylpeä niin ottaa ritolat. Moni mies näyttää vielä närkästyneelle jos vaimo tulee juttelemaan kun hänellä on juttu kesken. En minäkään jäisi siihen kahta kättä yksin heiluttelemaan. Olisin varmaan huutanut että Raimo, tänne, paikka!!! Ja sitten koiralle, kulta rakas tule mamin luo. Ihan vittuillakseni.
Jätä se koira, tai ainakin hauku.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on aika puusilmäisiä kommentoijia. Puolison huomioiminen on se mikä pitää liiton koossa tai hajoittaa liiton. Mies pyytää vaimonsa mukaan juttelemaan eikä jätä vaimoa yksin. Mies siis esittelee vaimonsa tutuille. Mutta moni mies on niin "sosiaalinen" että leuhottaa aina esittämään hurmaavaa herraa ja jättää oman vaimonsa kuin nallin kalliolle.
Jos vaimo on ylpeä niin ottaa ritolat. Moni mies näyttää vielä närkästyneelle jos vaimo tulee juttelemaan kun hänellä on juttu kesken. En minäkään jäisi siihen kahta kättä yksin heiluttelemaan. Olisin varmaan huutanut että Raimo, tänne, paikka!!! Ja sitten koiralle, kulta rakas tule mamin luo. Ihan vittuillakseni.
No nimen omaan just näin.
Ei ole hyvää käytöstä. Pitäisi ymmärtää huomioida vaimoakin tuossa(kin) tilanteessa. Kuulostaa lapselliselta ja sosiaalisilta taidoiltaan tyhmältä mieheltä. Sori vaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloitit hyvin, kasvatuksen saaneet käyttäytyvät juuri noin, eivät tietenkään jätä kumppania yksin tuommoisessa tilanteessa. Mutta tuo viimeinen lause oli aika mauton.
Naiset on tuollaisia.
Oltiin kattomassa pojan peliä vaimon kanssa ja pelin jälkeen juttelin vaimon kanssa 10 minuuttia. Vaimo ei ole niitä sosiaalisimpia ja vastaa yleensä vain joo ja ei. Meinin sitten parin minuutin hiljaisuuden jälkeen juttelemaan muiden vanhempien kanssa ja vaimo jäi seisomaan 3 metrin päähän.
Autossa tuo nainen sai kauhean raivarin kun olin niin törkeästi häntä kohdellut.
Oli melko hankala ymmärtää.
m40
Ymmärrän sinua ap.
Tuli mieleen kun olin mieheni kanssa hänen sukulaisensa häissä. Minä en tuntenut silloin vielä juuri ketään muita kuin miehen vanhemmat ja sisarukset. Saavuttuamme kirkolle mies säntäsi sukulaistensa luo ja minä jäin oikeasti kuin nalli kalliolle. Mies ja sukulaisensa asettuivat oikein kutsuvasti rinkiin ja mies jäi selin minuun.
Astelin lähemmäs ja tervehdin niitä, jotka minua katsoivat. Kukaan ei kuitenkaan esittäytynyt eikä mies esitellyt minua. Jälkeenpäin kyllä läksytti kuinka minä olin ollut epäkohtelias.
Periaatteessa tiedän että tuosta ei olisi ollut kummallakaan mitään järkyttävän suurta syytä loukkaantua, mutta ymmärrän silti täysin miltä ap:sta on tuntunut kun mies mitään sanomatta häippäsee juttelemaan jonkun muun kanssa. Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että itsekin olisin kyllä närkästynyt ja varmasti olisi juteltu myöhemmin siitä miten toisia ihmisiä (omaa puolisoa) huomioidaan.
Ehkä tässä taustalla miehen kolmen vuoden kaksoiselämä joka jo puitu ja niin anteeksi annettu kuin mahdollista niin painaa vähän. Vaimo odottaa ehkä turhankin paljon hänen huomioimistaan. Ja toivoo että mies toimisi korrektisti häntä kohtaan.
Ap
Et ole tainnut päästä yli pettämisestä?
Voi taivaan vallat. Suuriin sieraimiin eksyy herne kuin herne...