Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvapalsta on saanut minut vihaamaan ihmiskuntaa

Vierailija
25.01.2016 |

Miten vitun vaikeaa se voi olla ymmärtää, että ihmiset pitävät erilaisista asioista ja ihmisillä on eri mielipiteitä. Kaikki normaalipainoiset eivät ole läskidenialisteja; kaikki naiset eivät alista miehiä; kaikki mamut eivät ole terroristeja; kaikki miehet eivät ole lassukoita/playereita; kaikki miehet eivät pidä pitkistä hiuksista. Onko se niin vaikea ymmärtää? Se oma mielipide ei ole absoluuttinen totuus eikä kaikki muuta mieltä olevat ole automaattisesti tietämättömiä idiootteja tai jotain denialisteja.

Löysin vauvapalstan muutama kuukausi sitten ja aluksi minusta oli hauska lukea keskusteluja. Nyt olen huomannut, että kun avaan minkä tahansa aiheen, verenpaineeni kohoaa ja toivon, että voisin pommittaa koko ihmiskunnan pois maasta, koska kaikki ovat selkeästi idiootteja. Poikaystäväni tosin sanoo, että kaikki muut vauvan kirjoittajat ovat trolleja ja minä olen ainoa oikea henkilö täällä. Oman mielenterveyteni takia yritän uskoa sen...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hiukan epästabiili? Vai luetko vain tietynlaisia ketjuja? Täällä on joskus (aiemmin kyllä useamminkin) erittäin empaattisia ja asiallisia ketjuja milloin mistäkin aiheesta. Jos viestit alkavat ärsyttää, älä jatka lukemista. Onneksi voi valikoida!

Ja ihmiskunnan vihaaminen vauvapalstan viestien perusteella ei ole ihan järkevintä mahdollista.

Vierailija
2/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä luet just niitä aloituksia jotka pönkittää sun ajatuksiasi. Ja syyllistyt itse samaan virheeseen, mistä meitä muita syytät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä luet just niitä aloituksia jotka pönkittää sun ajatuksiasi. Ja syyllistyt itse samaan virheeseen, mistä meitä muita syytät.

Mä tiedän, että syyllistyn samaan. :D

Vierailija
4/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä! Täällä lähes jokainen ongelma laitetaan maahanmuuttajien syyksi. Jos joku tippuu vaikka jäihin ja kuolee, sekin käännetään mamujen syyksi. Totta kai kriittinen keskustelu asiasta on paikallaan, mutta täällä se on mahdotonta, koska juttelu kääntyy jo parin kommentin jälkeen hirveäksi natsimeiningiksi.

Toinen vakioaihe on lihavien mollaaminen. Joku saa orgasmeja siitä, kun pääsee mollaamaan jotain ylipainoista. Ja näitä aloituksia riitäät täällä päivittäin. Varmaan sama porukka nitä tehtailee?

Muutenkin palstalla roikkuminen aiheuttaa vain pahaa oloa ja siksi yritänkin rajoittaa sitä. Mikä kumma ihmisiä vaivaa, kun pitää kaikki oksentaa täällä ulos? Pahoinvoinnin määrä tässä maassa on saanut ihan järyttävät mittasuhteet.

Vierailija
5/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan ok näin anonyymipalstaksi. Kokeile Ylilautaa tai vielä pahempaa, Suomi24:ää. Huhheijaa.

Vierailija
6/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh mitkä ongelmat sulla! Aika itse rakkaalta paskalta vaikutat!

Vierailija
7/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta vai lisää vihaani ihmisiä kohtaan. Näen joka päivä ulosmennessäni miten ääliöitä ihmiset ovat. Suurimmalla osalla ei ole mitään käytöstapoja ja minun on vaikea ymmärtää miksi heille ei voi laittaa vain nappia otsaan.

Täpötäysissä busseissa viedään paikat kasseilla tai pidetään paskaisia kenkiä viereisellä tuolilla.  Ahtaisiin paikkoihin jumiudutaan juttelemaan kaveriporukan kanssa niin, että siitä ei pääse ohi. Ja sitten mulkoillaan, kun siitä yrittää ahtautua läpi. Ei oteta mitään vastuuta mistään.

Ehkä noi ei vielä ole sellaisia asioita, joista voisi rangaista kuolemalla, mutta kyllä niistä jotain sanktioita täytyisi saada.

Vierailija
8/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuvitellut että tämä palsta on mielialalääkkeiden käyttäjien tukiryhmä. Höh.

Vierailija
9/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita, minkä ketjun avaa otsikon perusteella. Tai siirtyy heti pois, jos alkutekstit öklöttävät. Mä en edes tiedä, mitä mainitsemasi painokeskustelut ovat, koska en ole sellaisia sattunut avaamaan. Olen törmännyt antoisiinkin ja hyviin keskusteluihin täällä, vaikka väliin on joku jotain toopea tullut heittämään yhden kommentin verran, sellainen on helposti sivuutettu kun siihen mene mukaan.

Vierailija
10/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Internetissä käydyn keskustelun sävy on muuttunut käyttäjämäärien lisääntyessä. Tunteita herättäviä verkkokeskusteluja on käyty mediatutkija Robert Arpon mukaan jo 80-luvulla, joten aivan uusi ilmiö se ei ole. Kirjoittajien rohkeus on kuitenkin lisääntynyt.

- Keskustelijat ovat taustoiltaan hyvin erilaisia. Nimettömyys on yksi syy ja sitoutumattomuus toinen. Että voi käydä heittämässä yhden kommentin nimettömänä jollakin sivustolla ja poistua samantien.

Arpon mukaan on selvää, että kun kirjoittajilta vaaditaan oman nimen käyttöä, ovat tekstit huomattavasti siistimpiä. Mielipide muotoillaan asiallisemmaksi myös silloin, kun keskustelualue on tuttu ja sen käyttöön vaaditaan toistuvasti samaa nimimerkkiä. Tällöin keskusteluun osallistuvat alkavat muistaa toistensa nimimerkkejä ja keskustelu saa jatkuvuutta.

Oma ryhmänsä ovat henkilöt, jotka provosoivat eri keskusteluja tahallaan. Arpon mukaan muiden ärsyttäminen voi käydä jopa harrastuksesta, jolloin kokeillaan kuinka voimakkaita reaktioita saadaan aikaan. Arpo kuvailee ilmiötä myös yhteiskunnan varaventtiilinä, mikä mahdollistaa omien tunteiden purkamisen muiden ärsyttämisen kautta.

Sanattoman viestinnän puuttuessa sanat saavat vallan

Erityisen haastavaa netissä käydyt keskustelut ovat sanattoman viestinnän, kuten ilmeiden ja eleiden puuttumisen vuoksi. Tällöin kevyeksi vitsiksi tarkoitettu heitto saattaa saada aivan uudenlaista painoarvoa. Vastuu tulkinnasta on kuitenkin osin myös kirjoittajalla. Omia nettimielipiteitään pitäisi pystyä kirjoittamaan auki ja selventämään tavallista keskustelua enemmän.

Arpon mukaan arkielämän kohteliaisuussääntöjen pitäisi päteä myös internetissä. Jos kohtaa mieltään kuohuttavan viestin, olisi hyvä laskea ensin kymmeneen. Sen jälkeen voi miettiä, miten käyttäytyisi vastaavassa tilanteessa, jos mielipide pitäisi kertoa kasvotusten.

- Jokainen vetää rajan itse, Arpo kiteyttää.

http://yle.fi/uutiset/netissa_on_helppo_huudella_nimettomana/5533769

Vierailija
11/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan itse yritän elää elämääni siten, että muillakin olisi helppoa ja kivaa. Sen takia mua ärsyttää ihan hirveästi, että toiset ei vaan välitä paskan vertaa muista. Mutta ehkä mä vaan olen lapsellinen, koska haluaisin nähdä ihmiset järkevinä yksilöinä ja suutun, kun ne eivät olekaan. Enkä mä oikeasti halua ihmisiä tappaa, mutta mietin kyllä vakavasti miten me ollaan yhteiskuntana edes näin pitkälle päästy.

ap

Vierailija
12/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan itse yritän elää elämääni siten, että muillakin olisi helppoa ja kivaa. Sen takia mua ärsyttää ihan hirveästi, että toiset ei vaan välitä paskan vertaa muista. Mutta ehkä mä vaan olen lapsellinen, koska haluaisin nähdä ihmiset järkevinä yksilöinä ja suutun, kun ne eivät olekaan. Enkä mä oikeasti halua ihmisiä tappaa, mutta mietin kyllä vakavasti miten me ollaan yhteiskuntana edes näin pitkälle päästy.

ap

No niinhän kaikki haluaa nähdä järkevyyttä toisessa. Toisen järkevä vaan on toiselle hulluutta. Kevyt mielipide-erojen heittely kärjistyy nopeasti tappeluksi kun kumpikaan osapuoli ei edes halua ymmärtää toistaan.

Oma yleistämisesi oli kyllä kaiken huippu. Pari kuukautta täällä, ja niin meni luottamus koko ihmiskuntaan.

Vierailija
13/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No niinhän kaikki haluaa nähdä järkevyyttä toisessa. Toisen järkevä vaan on toiselle hulluutta. Kevyt mielipide-erojen heittely kärjistyy nopeasti tappeluksi kun kumpikaan osapuoli ei edes halua ymmärtää toistaan.

Oma yleistämisesi oli kyllä kaiken huippu. Pari kuukautta täällä, ja niin meni luottamus koko ihmiskuntaan.

No oikeastaanhan se on mennyt jo kauan aikaa sitten. Tämä on vain sitä samaa jatkumoa.

Vierailija
14/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No oikeastaanhan se on mennyt jo kauan aikaa sitten. Tämä on vain sitä samaa jatkumoa.

Eli siis hait täältä vain tukea negatiiviselle asenteellesi ihmisiä kohtaan ja oikeuden yleistää ennakko-odotuksiasi ihmisistä, "koska av:lläkin tehdään niin".

Vierailija
15/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eli siis hait täältä vain tukea negatiiviselle asenteellesi ihmisiä kohtaan ja oikeuden yleistää ennakko-odotuksiasi ihmisistä, "koska av:lläkin tehdään niin".

Mitä tarkoittaa "koska av:lläkin tehdään niin"? Täälläkin haetaan tukea negatiiviselle asenteelle? Tunnustan, että välillä luen itseäni ärsyttäviä tekstejä sen takia, että se on mielestäni viihdyttävää.

Enkä ole aina ihan negatiivinen kuin nyt. Tämä olo menee välillä ohi ja uskon taas hieman ihmisiin ja sitten tämä masennus tai mikä se sitten onkaan tulee takaisin ja uskon taas, että ihmiset ovat mulkeroita.

Vierailija
16/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap melkein kiteytti tunteeni. Lähinnä olen lueskellut pari kuukautta huvin vuoksi, mutta ihmetellyt muille sitä kuinka mustavalkoinen maailmankuva voi olla täällä. Kyllä minäkin osaan suodattaa ne pahimmat, mutta silti: ikäero pariskunnalla on yksoikosesti väärin; jos joku epäileekin miestä pettäjäksi, se on samantien ulos, ei keskustelunvaraa; ylipainoiset ei pidä terveydestään/ulkonäöstään huolta koska niin se vaan on jne.

Mutta jatkan lukemista, aina välillä kun löytyy niitäkin ketjuja joissa empaattiset ihmiset antavat neuvoja (trollien joukossa).

Vierailija
17/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi ja eka tekstisi antoivat ymmärtää että vauvapalsta on saanut sinut vihaamaan ihmiskuntaa. Kyse on nyt kuitenkin siitä että vihaat sitä joka tapauksessa, ja olet täällä vain kiihdyttämässä itseäsi yhä suurempaan vihaan. Kannattaako?

Vierailija
18/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Entä jos katsotaan elämää ja todetaan faktat.

Vierailija
19/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap melkein kiteytti tunteeni. Lähinnä olen lueskellut pari kuukautta huvin vuoksi, mutta ihmetellyt muille sitä kuinka mustavalkoinen maailmankuva voi olla täällä. Kyllä minäkin osaan suodattaa ne pahimmat, mutta silti: ikäero pariskunnalla on yksoikosesti väärin; jos joku epäileekin miestä pettäjäksi, se on samantien ulos, ei keskustelunvaraa; ylipainoiset ei pidä terveydestään/ulkonäöstään huolta koska niin se vaan on jne.

Mutta jatkan lukemista, aina välillä kun löytyy niitäkin ketjuja joissa empaattiset ihmiset antavat neuvoja (trollien joukossa).

Loppukaneettisi varmistaa minua siitä, että olet trolli.

Testaan sinua kuitenkin. Tee järkevä aloitus ja katsotaan .. 

(ilmoita ketjusi tähän ketjuun)

Vierailija
20/24 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka vanha olet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä