Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onkohan minun mahdollista saada sektio halutessani?

24.01.2016 |

Pikkulapsena en meinannut oppia kuivaksi, kastelin sänkyni vielä 5-6 -vuotiaana. Ala-asteella useitakin kertoja pissasin housuun, kun en vaan pystynyt pidättämään. Tätä tutkittiin yliopistollisessa sairaalassa ja jossain vaiheessa jo harkittiin toisen munuaisen poistoa. Tätä ei kuitenkaan tehty.

Nämä ongelmat ovat jatkuneet aikuisikään. Minun on aina päästävä vessaan lähes heti, kun hätä tulee. Joskus on tullut housuunkin. Tämä rajoittaa elämää, koska vessan sijainti on aina oltava tiedossa, ja pitkillä automatkoilla tulee tietää etukäteen, missä huoltoasemat sijaitsevat. Rajoitan myös juomista, jonka vuoksi päätäni särkee usein.

Pelkään jo ennestään huonon pidätyskykyni huonontuvan lisää synnytyksessä. Onkohan minun mahdollista saada tämän takia suunniteltu sektio?

Kommentit (2)

1/2 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

2/2 |
16.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat neuvolasta lähetteen synnytyssairaalaan, jonne sinun pitäisi päästä synnytystapa-arvioon. Lääkäri arvioi onko suunniteltu sektio hyvä ratkaisu sinulle ja vauvalle tai sitten voi sopia, että synnytyksessä on jotain indikaatioita, joiden vuoksi mennään sektioon. 

Synnytyksen käynnistyminen normaalisti on aina toivottavaa. Silloin vauva on valmis, hänen keuhkot yms ovat valmiina ja myös sinun kehosi on valmiimpi vastaanottamaan vauvasi ja aloittaa imetys (mm. oksitosiinireseptorit kohdussa ja rinnoissa lisääntyvät raskauden lopussa ja vaikuttavat mm. imetyksen onistumiseen). Tällä voidaan pienentää sektion haittavaikutuksia. 

Hyvää synnytystä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla