Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko laitonta viedä alaikäinen baariin

Vierailija
24.01.2016 |

Teini-ikäinen alaikäinen vapaaehtoisesti baarissa täysi-ikäisen sisaruksen (ja tämän kavereiden) kanssa.
.
Ei mitään tajuttomana viemistä, vaikka ehkä olisikon kotona otettu pohjia? Entä jos baarissa alaikäinen juo baarissakin ja on kännissä, mutta hänestä pidetään huolta ettei mitään pahaa tapahdu?
.
Täysi-ikäinen olisi lähinnä seuralaisena eikä baarin ovella kysytä papereita.
.
Tiedän tällaisen tapauksen tältä viikonlopulta...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarilta menee luvat jos tarkastaja sattuis näkemään.

Vierailija
2/5 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko täysi-ikäinen syyllistynyt rikokseen? Mihin? Keksikää vaikka väkisin, olen niin vihainen täysi-ikäiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarin tiloissa oleminen ei ole laitonta. Alkoholijuomien anniskelu on kielletty alle 18-vuotiaille ja ravitsemisliikkeen on pystyttävä varmistamaan ettei näin käy, joten siksi lähes poikkeuksetta vähintään 18-vuoden ikäraja. Ravitsemisliikkeet saavat valita asiakkaansa, näin ikärajojen asettamisen voi tehdä.

Alaikäisen alkoholijuomien hallussapito baarissa vie esille tullessaan anniskeluluvat ravintolalta(määräaikaisesti tai pysyvästi), sillä silloin he eivät ole hoitaneet asianmukaisesti anniskelun valvontaa. Vastuu on siis ravintolalla.

Vierailija
4/5 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko täysi-ikäinen syyllistynyt rikokseen? Mihin? Keksikää vaikka väkisin, olen niin vihainen täysi-ikäiselle.

Jos sinut on viety baariin vasten omaa tahtoasi, toisin sanoen fyysistä väkivaltaa käyttäen, ja mikäli sekä viejä että sinä olette täydessä ymmärryksessä niin silloin ehkä. Jos olet omin jaloin sinne kävellyt niin ei.

Vierailija
5/5 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen alaikäinen vapaaehtoisesti baarissa täysi-ikäisen sisaruksen (ja tämän kavereiden) kanssa.

.

Määrittele baari ensin.

Mun ikäpolvi eli 5-kymppiset kutsuvat baariksi sellaiset paikat joissa ei ole portsaria eikä narikkaa jonne on pakko jättää ulkovaatteet. Sellaisessa baarissa saa kyllä alaikäinen oleskella mutta alkoholijuomia hänelle ei myydä.

Sellaisiin roikeisiin ravintoloihin oissa on portsari, narikka ja jossa soitetaan tansisimusiikkia ei alaikäisillä yleensä ole asiaa, elleivät tule varta vasten syömään, koska ravintolanpitäjä ei voi kieltäytyä palvelemasta  asiakkaista jotka tulevat aidosti syömään, jos keittiö on auki ja salissa on pöytiä vapaana. Olen itse aikoinaan nuorena poikana käynyt sellaisissa ja sillä verukkeella,mutta sittne jäänyt vähän pidemppään istumaan.