Mikä mua vaivaa? Olen koko ajan kipeänä
Muutama vuosi sitten alkoi oudot vatsavaivat sekä paha migreeni. Sain lääkkeet vaivoihin ja meni ohi hetkeksi. Migreeni on palannut usein ja on välillä todella pahana. Vuoden sisällä olen sairastanut monta flunssaa ja nyt päällä poskiontelontulehdus. Tänään huomasin myös, että jalkasieni on puhjennut. Ahdistaa ja itkettää tää elämä. Olen jatkuvasti kipeänä. En pääse urheilemaan ja se vain pahentaa tilaa. Muutaman viikon saatan olla terveenä ja sitten iskee uudet vaivat. Viime aikoina on ollut myös puutumista jaloissa ja käsissä ja paleltaa jatkuvasti . Lisäksi toinen silmä on välillä punertava, ehkä tulehtunut. Olo on väsynyt ja ärtyinen😒 olen normaslipainoinen ja liikun silloin kun en ole kipeänä. Auttakaa, pliis..
Kommentit (15)
Oletko syönyt antibiootteja? Kroppa voi olla hyvin kauan sekaisin niiden jälkeen. Itsellä flunssiin, vatsavaivoihin, puutumiseen ja paleluun auttoi ruokavalion muutos rajusti. Tosin ei kokonaan ja vahvasti epäilen kilpirauhasissa olevan vikaa, vaikkei perusverikokeissa näykkään.
Vierailija kirjoitti:
Oletko syönyt antibiootteja? Kroppa voi olla hyvin kauan sekaisin niiden jälkeen. Itsellä flunssiin, vatsavaivoihin, puutumiseen ja paleluun auttoi ruokavalion muutos rajusti. Tosin ei kokonaan ja vahvasti epäilen kilpirauhasissa olevan vikaa, vaikkei perusverikokeissa näykkään.
Tällä hetkellä syön antibiootteja ja tuntuu, ettei nämä edes mitään auta. Kilpparikokeet minulta otettiin vuosi sitten ja silloin olivat hyvät.
Mitä mun pitäisi sitten syödä?
Kaikki vinkit otan vastana että saisin olotilani paremmaksi.
ap
Millainen asunto sulla on? Ilmanvaihto ym?
Tupakoitko? Jos kyllä, lopeta.
Paljon mennyt antibiootteja?
En tupakoi. Asunto on 50-luvulta ja peruskorjattu.
Antibiootteja olen syönyt 5 päivää. Kuuri on 10 päivää. Tätä edellinen kuuri oli vuosi sitten.
Ap
Mulla oli samaa vaivaa jatkuvasti ja lopulta työpaikka paljastui varsinaiseksi homeloukoksi. Tähän homediagnoosiin kului kyllä muutama vuosi. Muutettiin kaikki pois sieltä ja sairastelut loppuivat siihen.
...ja tosiaan mieleläni ottaisin niitä vinkkejä vastaan hyvästä ruokavaliosta!
ap
Äärimmäisen paljon kuulostaa homeille altistumiselta, oikeastaan kaikki oireet täsmää täysin. Toinen vaihtoehto voisi olla esim. Hiivasyndrooma, mutta enemmän silti kallistun homeeseen. Peruskorjattu ei tarkoita välttämättä tervettä, tai yhtä hyvin ongelma voi olla työpaikalla, mieti ja selvitä asiaa.
Tässä pari linkkiä:
Onko ollut pitkittynyttä stressiä tai isoja elämänmuutoksia?
Tiedän että joskus ärsyttää kun heti kyseenalaistetaan henkinen puoli, mutta yllättävän monen oireen takana voi olla vanha kunnon stressi... ei välttämättä edes oireilekaan kuin nimenomaan fyysisesti. Mutta jos ei ole stressitekijöitä ollutkaan niin sitten toki ei.
Up