Nyt kaikki joukolla verenluovutukseen!
yhdellä luovutuksella voi pelastaa 3 ihmisen hengen.
Perusterve pitää olla, ei lääkitystä.
Jos ulkomaan matkoja, maininta siitä.
alle 50kg nainen ei saa luovuttaa
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Olen joutumassa isoon leikkaukseen ja minä varmaan saan verta sen aikana. Minulle on tehty veriryhmä määritykset sekä vasta-aine testit.
Mutta silti minä voin ja saan kritisoida sitä tapaa millä SPR keinottelee ja myy verta sairaaloille.
Onko se teistä oikein, että veri on kauppatavaraa joka myydään eniten maksavalle? Ei sille joka eniten tarvitsisi sitä?
Miksi verenluovuttajat eivät saa mitään korvausta luovuttamisesta? Miksi SPR vastustaa jyrkästi sairaanhoitopiirien veren keräämistä?
Mikäli et luovuta, olet vapaamatkustaja. Näin yksinkertaista se on.
Haluaisitko Amerikan mallin tänne, missä pummit ja narkit käyvät luovuttamassa verta, josta ei lopulta ole mihinkään?
spr:lle en luovuta mitään, muille kyllä.
Vierailija kirjoitti:
spr:lle en luovuta mitään, muille kyllä.
Eli kenelle?
En saa ku en ole niin iso ja painava
siitä sivustolta tutkimaan, mitä kaikkea spr tekee, minkä vuoksi verta pitää "myydä". Se nyt on "vähän" muutakin kuin veren imemistä pulloon ja pumpaamista toiseen:
https://www.veripalvelu.fi/tutkimus/soluterapiat
SPR on yksi tämän yhteiskunnan tukipilareista. Veritilanne vaikuttaa olevan hyvä. Oikein, suurin osa suomalaisista ei ole hörhöjä, jotka eivät tajua realiteeteista mitään, toisin kuin muutamat täällä kommentoineet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutumassa isoon leikkaukseen ja minä varmaan saan verta sen aikana. Minulle on tehty veriryhmä määritykset sekä vasta-aine testit.
Mutta silti minä voin ja saan kritisoida sitä tapaa millä SPR keinottelee ja myy verta sairaaloille.
Onko se teistä oikein, että veri on kauppatavaraa joka myydään eniten maksavalle? Ei sille joka eniten tarvitsisi sitä?
Miksi verenluovuttajat eivät saa mitään korvausta luovuttamisesta? Miksi SPR vastustaa jyrkästi sairaanhoitopiirien veren keräämistä?
Mikäli et luovuta, olet vapaamatkustaja. Näin yksinkertaista se on.
Haluaisitko Amerikan mallin tänne, missä pummit ja narkit käyvät luovuttamassa verta, josta ei lopulta ole mihinkään?
Minä en voi lääkitykseni takia luovuttaa. Ja mistä ihmeestä sinä vetäisit "pummit & narkit" kortin? Miten ihmisistä tulisi näitä edellä mainittuja jos sairaanhoitopiirit vastaisivat veripalvelusta? Eli kun SPR rahas eikun hoitaa homman ei ole pummeja tai narkkeja. Jos joku muu hoitaa asian niin sitten niitä on?
OK!
Ja miksi ihmeessä SPR rahastaa siis rahastaa sillä verellä? Aatellaan näin Suomessa sairaanhoitopiiri A tarvitsee verta ja SPRllä on sitä. Mutta sitten ulkomailta tulee pyyntö verestä ja mukana shekki... No sinne menee veri.
Vierailija kirjoitti:
siitä sivustolta tutkimaan, mitä kaikkea spr tekee, minkä vuoksi verta pitää "myydä". Se nyt on "vähän" muutakin kuin veren imemistä pulloon ja pumpaamista toiseen:
https://www.veripalvelu.fi/tutkimus/soluterapiat
SPR on yksi tämän yhteiskunnan tukipilareista. Veritilanne vaikuttaa olevan hyvä. Oikein, suurin osa suomalaisista ei ole hörhöjä, jotka eivät tajua realiteeteista mitään, toisin kuin muutamat täällä kommentoineet...
Jos SPR on yksi yhteiskunnan tukipilareista...
Olemme menetetty.
Ei voi, Suomen ParitusRinki on boikotissa.
Kyllä! Sairaanhoitopiirit olisivat vastuussa ja hoitaisivat keräyksen.