Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kaikki joukolla verenluovutukseen!

Vierailija
24.01.2016 |

yhdellä luovutuksella voi pelastaa 3 ihmisen hengen.
Perusterve pitää olla, ei lääkitystä.
Jos ulkomaan matkoja, maininta siitä.
alle 50kg nainen ei saa luovuttaa

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sieltä seksiä vastineeksi?

Ikisinkkumies

Ei saa ja siksi lopetan luovuttamisen, kun SPR:n palvelu ei ole yhtä hyvä joka osastolla.

Eli elät täysin seksitöntä elämää. Mahtaa olla jännää.

Vierailija
42/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaisin SPR:stä huolimatta, jos Veripalvelu olisi täysi hyväntekeväisyysjärjestö, eikä esim. pomot olisi överipalkattuja tai veren hinta sairaaloille niin korkea, että voittoa tulee.

Ihmeellisiä tekosyitä... kaikissa organisaatioissa on "mätiä omenoita" ja pomot nostavat hirmuisia palkkioitta. Tämä ei kuitenkaan ole millään muotoa verta kipeästi tarvitsevien vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vituttaa Veripalvelussa just tuo rahastus tarvitsevien kustannuksella. Eniten iljettää ne täysin ylipalkatut johtajat. Verta luovutetaan muiden hyväksi, ilmaiseksi. Sitten veren vastaanottaja vetää välistä kaiken minkä kehtaa. Kyllä siinä aika monella vaakakupissa painaa se, ettei vaan halua tukea tuollaista toimintaa.

Kommunisti mussuttaa. Kyllä se veri kelpaa vielä sinullekin: ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Vierailija
44/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sieltä seksiä vastineeksi?

Ikisinkkumies

Ei saa ja siksi lopetan luovuttamisen, kun SPR:n palvelu ei ole yhtä hyvä joka osastolla.

Eli elät täysin seksitöntä elämää. Mahtaa olla jännää.

Kaikkea muuta kuin jännää, tosi masentavaa ja ankeaa, ei ollenkaan elämisen arvoista.

Vierailija
45/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi luovuttaa verta, koska olen joskus käyttänyt suonensisäisiä huumeita. Yksikin kerta on elinikäinen este verenluovutukselle, vaikka olen käynyt kaikissa tartuntatautitesteissä ja täysin terve. Harmi, muuten kyllä kävisin luovuttamassa :(

Vierailija
46/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin pari vuotta, ja jotenkin ajattelin naivisti että lahjoittamani veri oikeasti annetaan sitä tarvitseville. Sitten kuulin kuinka SPR tekee miljoonabisnestä myymällä luovutettua verta, eikä ole enää sen jälkeen huvittanut luovuttaa.

Vierailija
47/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan multa menny jotain ohi? Itse käyn säännöllisesti luovuttamassa luullen että teen jotain hyvää. Olenkohan teidän mielestä sitten jotenkin huono ihminen? Kertoisiko joku mitä pahaa olenkaan mennyt tekemään...voi minua kurjaa...

Vierailija
48/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin luovuttaa verta, mutta olen liian pienikokoinen. Siis täysin normaalipainoinen ja perusterve, mutta koska olen lyhyt, normaalipainoni on alle 50 kg.

En jaksa kuitenkaan kiukutella mistään pomojen palkoista. Jos minun verelläni voitaisiin pelastaa yhdenkin sitä tarvitsevan henki, se olisi mielestäni sen arvoista. Toivon itsekin, että jos joskus esim. onnettomuuden vuoksi tarvitsisin lisäverta, joku olisi sitä luovuttanut.

Vierailija
49/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovuttaisin SPR:stä huolimatta, jos Veripalvelu olisi täysi hyväntekeväisyysjärjestö, eikä esim. pomot olisi överipalkattuja tai veren hinta sairaaloille niin korkea, että voittoa tulee.

Ihmeellisiä tekosyitä... kaikissa organisaatioissa on "mätiä omenoita" ja pomot nostavat hirmuisia palkkioitta. Tämä ei kuitenkaan ole millään muotoa verta kipeästi tarvitsevien vika.

Miten tuo on sinusta tekosyy? Olen luovuttanut ennen, eikä silloin se vilpitön auttamisenhalu ollut mikään tekosyy luovuttaa, vaan ihan syy. Nyt en luovuta, koska en halua tukea noin räikeää bisnestä, jos haluavat minut ja muut toiminnan hyväksikäyttäjiin (överipalkkaiset pomot mm.) kyllästyneet takaisin, niin muuttavat toimintatapojaan. En tue muitakaan "mätiä omenoita" jos vaan niistä tiedän ja pystyn välttämään.

Saatan luistaa tästä päätöksestä, jos huomaan Veripalvelun sivuilla minun veriryhmän verivaraston olevan tyhjillään. Nyt siellä on aika täynnä kaikki (veripalvelu.fi näkee tilanteen).

Vierailija
50/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovunko luovuttamasta? kirjoitti:

Onkohan multa menny jotain ohi? Itse käyn säännöllisesti luovuttamassa luullen että teen jotain hyvää. Olenkohan teidän mielestä sitten jotenkin huono ihminen? Kertoisiko joku mitä pahaa olenkaan mennyt tekemään...voi minua kurjaa...

Tietenkin teet hyvää, sekä verta tarvitseville, että Veripalvelun bisnekselle.

Vierailija
51/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoin mainitaan, että Veripalvelu on SPR:stä erillinen yksikkö. Kuitenkin voitot menevät SPR:lle??

Vierailija
52/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistaako ne kaikki taudit verestä? Minulla ei pitäisi olla mitään, mutta jos sattuu olemaan, niin ilmoitetaanko siitä luovuttajalle?

Vierailija
53/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois mennä taas, ku alkaa edellisestä olla riittävästi aikaa. Harmittaa vaan, että vertani ei voi antaa kuin todella harvoille,,, :( t. Kell-positiivinen

Vierailija
54/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokko SPR-viha on Hommafoorumilaisten masinoimaa vihakampanjaa, kun joku kehtaa tehdä muutakin kuin istua peukalo perseessä. SPR ei saisi tehdä bisnestä vokeilla. SPR ei saisi tehdä bisnestä verellä. Se ei saisi tehdä mitään, kun kajahtaneet nettisoturit niin sanovat.

Uskon hommalaisten vakamumusten aitouteen kun tulee ensimmäiset veren totaalikieltäytyjät. Siihen saakka he ovat vain vapaamatkustajia.

Vierailija
55/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenluovutuksen pitäisi ehdottomasti olla yhteiskunnan käsissä koko touhun!

Vierailija
56/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksua vastaan,niin silloin ok. Kun kerran bisnestäkin tällä tehdään. Ja verestähän saadaan monta hyödykettä,kun se "separoidaan".

Vierailija
57/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokko SPR-viha on Hommafoorumilaisten masinoimaa vihakampanjaa, kun joku kehtaa tehdä muutakin kuin istua peukalo perseessä. SPR ei saisi tehdä bisnestä vokeilla. SPR ei saisi tehdä bisnestä verellä. Se ei saisi tehdä mitään, kun kajahtaneet nettisoturit niin sanovat.

Uskon hommalaisten vakamumusten aitouteen kun tulee ensimmäiset veren totaalikieltäytyjät. Siihen saakka he ovat vain vapaamatkustajia.

Onks toi Kokko SPR-viha jotain sukua juhannus kokolle? Menes ottamaan lääkkees, taas alat nähdä "hommafoorumilaisia" joka nurkan takana, ei tollaset vainoharhat mitenkään terveitä ole. Toivottavasti joku veriryhmä loppuu jossainvaiheessa kokonaan ja sen seurauksena kuolee joku suvakkisekopää...

Vierailija
58/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks toi Kokko SPR-viha jotain sukua juhannus kokolle? Menes ottamaan lääkkees, taas alat nähdä "hommafoorumilaisia" joka nurkan takana, ei tollaset vainoharhat mitenkään terveitä ole. Toivottavasti joku veriryhmä loppuu jossainvaiheessa kokonaan ja sen seurauksena kuolee joku suvakkisekopää...

Sinun kirjoitustaidolllasi en alkaisi neuvoa.

Ja puhut muiden vainoharhoista, kun itse toivot kuolemaa.

Pieleen meni kaikki. Olet niin tyypillinen hommafoorumilainen kuin voi olla. Mahtaa olla tuskallista elää sinunkaltaisena epäihmisenä.

Vierailija
59/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustaja on just oikea nimitys näille kritisoijille, ei oo varmaan miestä/naista kieltäytymään verensiirrosta jos sattuisivat itse tarvitsemaan. Noloja ovat, ei voi muuta todeta.

Vierailija
60/69 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutumassa isoon leikkaukseen ja minä varmaan saan verta sen aikana. Minulle on tehty veriryhmä määritykset sekä vasta-aine testit.

Mutta silti minä voin ja saan kritisoida sitä tapaa millä SPR keinottelee ja myy verta sairaaloille.

Onko se teistä oikein, että veri on kauppatavaraa joka myydään eniten maksavalle? Ei sille joka eniten tarvitsisi sitä?

Miksi verenluovuttajat eivät saa mitään korvausta luovuttamisesta? Miksi SPR vastustaa jyrkästi sairaanhoitopiirien veren keräämistä?