Nyt kaikki joukolla verenluovutukseen!
yhdellä luovutuksella voi pelastaa 3 ihmisen hengen.
Perusterve pitää olla, ei lääkitystä.
Jos ulkomaan matkoja, maininta siitä.
alle 50kg nainen ei saa luovuttaa
Kommentit (69)
Ei pysty, olen harrastanut homoseksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sit rasistit ettei teille anneta verensiirtoa! Senkun vuodatte kuiviin, se voi olla spr:n verta.
Itse olen luovuttanut yli kolmekymmentä kertaa eli ehkä olen muutaman pussin tienannut, jos joskus verta tarvitsen.
T:rasistiSulla ei ole tainnut naisia olla.
Parisuhde.
Eikö palstalla ole mainostaminen, kaupustelu ja kerjääminen kielletty? =)
En ota osaa mihinkään missä mainitaan SPR. Ei enää Ikinä!
Haluaisin kovasti, mutta en pysty, koska minulla on aina uusi seksikumppani 3kk välein. Harmillista.
Nyt raskaana, mutta en muutenkaan kelpaa :( Luovuttaisin muuten mielelläni, koska olen itsekin saanut verta, ja olen siitä kiitollinen.
Saako sieltä seksiä vastineeksi?
Ikisinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ja spr myy kovaan hintaan suomalaisten veret ulkomaille. Ei kiitos.
Viemäriinkö se veresi sitten pitäisi kaataa kun käyttöaika lähestyy loppuaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sit rasistit ettei teille anneta verensiirtoa! Senkun vuodatte kuiviin, se voi olla spr:n verta.
Rasistikortti käytetty. En tue hyväntekeväisyyteen verhottua härskiä rahastusta muutenkaan.
Miksi Spr olisi poikkeus? Voisin kyllä pyytää, etten saisi suvakkiverta jos verensiirtoon joskus tulisi tarvetta.
Nettisoturi uhoaa. :) Voi kuinka hupaisia nämä netin kovanaamat ovat. :)
Tosi kivaa kirjoittaa tähän pitkä, asiallinen vastaus, joka on nyt "jonoutettu moderointia varten".. niin kuinkahan kauan?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kovasti, mutta en pysty, koska minulla on aina uusi seksikumppani 3kk välein. Harmillista.
Horo
Hyvä keino ohentaa liian paksua verta, ei tarvitse käyttää Marevan -lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Horo
Joka kolmas kuukausi saa säästettyä huoraan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keino ohentaa liian paksua verta, ei tarvitse käyttää Marevan -lääkettä.
Verenluovutus ei kyllä mitenkään korvaa Marevania. :D
Luovuttaisin SPR:stä huolimatta, jos Veripalvelu olisi täysi hyväntekeväisyysjärjestö, eikä esim. pomot olisi överipalkattuja tai veren hinta sairaaloille niin korkea, että voittoa tulee.
Enpä tiennytkään, että verenluovutukseen suhtaudutaan näin kriittisesti. Tosi harmillista, että ihmiset sekoittaa verenluovutuksen ja pakolaiset. Itselläni on vakava sairaus, jonka vuoksi tarvitsen usein luovutettua verta. Toivottavasti verta riittää minulle ja monelle muulle tarvitsevalle tulevaisuudessakin. Vertahan tarvitsevat esim. syöpäsairaat, keskoset ja onnettomuuksiin joutuneet.
Veripalvelu on käsittääkseni aika erillinen osa SPR:stä?
Vierailija kirjoitti:
Saako sieltä seksiä vastineeksi?
Ikisinkkumies
Ei saa ja siksi lopetan luovuttamisen, kun SPR:n palvelu ei ole yhtä hyvä joka osastolla.
Minua vituttaa Veripalvelussa just tuo rahastus tarvitsevien kustannuksella. Eniten iljettää ne täysin ylipalkatut johtajat. Verta luovutetaan muiden hyväksi, ilmaiseksi. Sitten veren vastaanottaja vetää välistä kaiken minkä kehtaa. Kyllä siinä aika monella vaakakupissa painaa se, ettei vaan halua tukea tuollaista toimintaa.
En luovuta enää. Luovutin yli 20 kertaa, mutta jatkossa pidän sen itselläni, kunnes verenluovutusta organisoi joku muu taho, kuin mamubisnestä pyörittävä SPR...