Ystävä on vahingoniloinen raskauskiloistani
Raskauden puolivälissä minusta ei meinannut edes huomata että olin raskaana. Olin tämän ystävän kanssa syömässä ja hän hämmästeli asiaa. Mainitsin että sukumme naiset ei yleensä ole levinneet raskaudesta, että josko minullekaan ei käy niin. No raskauden loppuvaiheessa tulikin sitten 15 kiloa muutamassa kuukaudessa. (joista 11 jäi lapsen synnyttyä)
Nyt hän jatkuvasti naljailee ja virnuilee "No sähän sanoit ettei sulle voi noin käydä" ja tökkii mahaani. Levittää myös ilomielin kuvia lihoneesta minusta facebookissa. Halusi muka ottaa kuvia joissa näyn vauvan kanssa mutta on levittänyt siellä juuri niitä kuvia jotka on alaviistosta otettu niin että "kaksoisleuka" varmasti paistaa.
Hän on itse reilusti ylipainoinen ja saa kai nyt jotain tyydytystä tästä tilanteesta? En kohta jaksa, laihdutan kilot pois ja ilmoitan etten kaipaa hänen seuraansa enää?
Kommentit (6)
Käskisin heti ensimmäiseksi poistaa lapseni (ja minun) kuvat somesta. Sitten poistaa tuon tyypin koko elämästä.
Mä olin lievästi ylipainoisen kaverini kanssa samaan aikaan raskaana. Mulle kiloja pamahti 25kg, kaverille kahdeksan. Voi helvata sitä kuittailua niin kauan, kun painoin enemmän kuin kaverini. Sain kuulla kuinka "vartaloa ei kuulu uhrata äitiyden alttarille" tms. lähinnä huvittavaa settiä. Kummasti ääni on muuttunut kellossa nyt, kun oma painoni keikkuu 59kilossa(6kg alempi kuin ennen raskautta) ja kaveri painaa 75kg. Ollaan about saman mittaisia (~170cm). Oma lapseni ja kaverin esikoinen on ovat nyt 2.5v. Minä innostuin lämppäämään vanhan juoksuharrastuksen uudelleen. Kaveri innostui tekemään lapsia kolme vuoden ikäeroilla. Yhtäkkiä minä olen se pinnallinen ja hän puolijumala uhrautuvassa tosiäidin roolissaan. Blaah, eipä olla enää paljoa tekemisissä.
Tuollaisesta kavereista kannattaa hankkiutua eroon.
Jos ystävyyden motiivina on vain kilpailla paremmuudesta, niin ei voi kovin terveellä pohjalla olla suhde.
Itse heivaisin JO tuollaisen ystävän. Mieti kiloja sitten kun susta tuntuu siltä.