Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien raju tappeleminen

Vierailija
24.01.2016 |

Olen havahtunut vähän aikaa sitten siihen, kuinka kaksi teiniäni (tyttö 15v ja poika 13v) riitelevät erittäin väkivaltaisesti. Huutavat toisilleen, heittelevät tavaroilla, potkivat ja lyövät toisiaan. Samoin ns. painivat. Tämä on päivittäistä. Tappelun jälkeen saattavat nauraa ja rojahtaa sohvalle pelaamaan pleikkarilla tai katsomaan leffaa, näin esimerkkinä.

Olen yrittänyt asiasta keskustella heidän kanssaan, mutta vastauksena saan olkien nostelua ja virnistelyä molemmilta. En tiedä pitäisikö heidän vain antaa ottaa yhteen noin rajusti vielä sen aikaa mitä jaksavat, vai pitäisikö huolestua.

Molemmilla on jatkuvasti mustelmia käsissä ja jaloissa näiden yhteenottamisten takia. Eivät ole kodin ulkopuolella väkivaltaisia, eivätkä muita kuin toisiaan kohtaan. Pikkusiskoaan (10v) kohtaan eivät tee mitään väkivaltaa. Saattavat rajusti napata jonkin oman tavaransa takaisin, mutta se siitä.

Onko kyse vain sisarusten välisestä nahistelusta vai mistä? Olen itse kasvanut ilman sisaruksia, minulla ei ole kokemusta tällaisesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat että tuo käytös loppuu kotioloissa nyt. Koska sitä on toisten inhottava katsoa. Etuuksia pois jos kohkaamista esiintyy.

Vierailija
2/4 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat että tuo käytös loppuu kotioloissa nyt. Koska sitä on toisten inhottava katsoa. Etuuksia pois jos kohkaamista esiintyy.

Eivät ole käskyille lopettaa muuta kuin nauraneet, koska "ei tehä mitään pahaa". Muista syistä on otettu pois milloin mitäkin, joskus kaikki elektroniikka laitteet kerralla pois. Ei mitään vaikutusta. Tyttö alkaa lukea ja piirtää enemmän, poika lisää urheilu harjoitteluaan. Eivät ole siis kovinkaan kiinni missään älylaitteissaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin joskus nuoruudessa-lapsuudessa kahnasin jatkuvasti veljien kanssa. Ihan terveitä aikuisia ollaan. Älä välitä ellei jotain satu.

Vierailija
4/4 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos naureskelevat yhdessä tappeluidensa jälkeen, niin mikä on ongelma? Sehän on hyvä, että painivat keskenään jne. niin oppivat samalla puolustamaan itseään, jos tarve vaatii. Niin kauan, kun kumpikaan ei ole ns. alakynnessä ja suhtautuvat itse asiaan naureskellen, ei ole mitään syytä puuttua asiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi