Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotiäidit!

Vierailija
23.01.2016 |

Tai -isät. Kertokaa teidän päiväohjelmia :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla lapset herättää. pistän niille videot pyöriin ja itte roikun vauvapalstalla. päivällä käydään syömässä mäkkärissä. Iltapäivällä paasaan palstalla siitä, kuinka päivähoito tekee lapsista kamalia.

Vierailija
2/5 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.30 vauva herää ja mies lähtee töihin. Otan vauvan viereen pötköttelemään ja imetän

8.00 tyttö 3v herää, noustaan vauvankin kans ylös, laitan aamupalaa minulle ja tytölle. Heräillään rauhassa ja puetaan vaatteet.

9.00 pihalla tai puistossa leikkimässä, lähikaupasta saatetaan jotain pikaisesti ostaa

10.30 tytölle Muumit pyörimään, syötän vauvan ja laitan hänet päikkäreille

11.00 tytölle lounasta

11.30 luetaan tytön kans muutama kirja ja hän nukahtaa unille

Tässä puolisentoista tuntia "omaa aikaa", yleensä siivoilen/valmistelen päivällistä/katson telkkaria.

13.00 kumpikin muksu heräilee, kummallekkin välipalaa

13.30 saatetaan kävästä serkuilla/mummolassa/naapurissa. Tai sitten ihan vaan ollaan kotosalla.

15.30 alan laittamaan ruokaa, mies tulee kotiin

16.00 syödään päiväruoka

16.30 mies jää tytön kanssa kotiin, minä laitan vauvan rattaisiin ja käväsen kävelyllä. Vauva nukkuu hetken.

17.30 hengailua perheen kans

19.30 iltapala ja -pesut tytölle

20.00 tytölle iltasatu ja hän nukahtaa, mies nukuttaa aina tytön, sillä aikaa minä imetän vauvaa.

20.30 vauvakin nukahtaa, istutaan miehen kanssa sohvalla jutellaan/katsotaan telkkaria ja syödään jotain hyvää

00.00 miehen kans nukkumaan

02.00 vauva herää, yösyöttö

Ajat saattaa heittää max 30 min suuntaan tai toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9:00-9:30 heräillään. pyykkikone lopettelee ajastettua pesuohjelmaansa.

9:30-10:30 aamupalaa, piirretyt, minä vedän pannun kahvia ja luen uutisia, nakkaan pyykit kuivuriin

10:30-11:00 siivoan keittiön, valmistelen lounaan, lapset leikkii omiaan/piirtää/askartelee keittiön pöydän ääressä, pyykkisatsi koneeseen

11-12 ulkona (viikonloppuisin isä vie lapset ulos, minä siivoan, tai toisinpäin)

12-13 lounas

13-15 leikitään, pienin vetää päiväunet, isompien kanssa leivotaan, askarrellaan, opetellaan kirjoittamaan,luetaan, tehdään palapelejä

15-15:30 pienin herää päivänunilta, vedetään välipalaa, minä preppaan päivällisen, tungen seuraavan pyykkisatsin koneeseen ja edellisen kuivumaan

15:30-17 ulkona (viikonloppuisin isä vie lapset ulos, minä siivoan, tai toisinpäin)

17-18 syödään päivällinen, siivotaan keittiö

18-19 luetaan, pelataan pelejä, tehdään palapelejä

19-20 lapset iltapesulle ja sänkyyn, pyykit kuivumaan, ellei aikaisemmin ehtinyt niitä laittaa

20-22 rentoutumista hyvän kirjan, saunan, leffan tai muun parissa

22-> itsekin nukkumaan

Ei voi valittaa, elämä ei ole raskasta. Lapset alle kouluikäisiä.

Vierailija
4/5 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heräillään 7-9 maissa. Syödään aamupalaa ja tehdään yhdessä kotitöitä (pestään pyykkiä, tyhjennetään/täytetään tiskikonetta, imuroidaan, tehdään ruokaa ym.). Sitten ulkoillaan, huonolla säällä leikitään sisällä. Puolilta päivin on pojalla päiväunet, nukkuu 2-3 tuntia. Ennen käytin tämän ajan ruuanlaittoon ja kotitöihin mutta nyt olen pakottanut itseni sohvalle kahvikupin kanssa ja osaan jo jopa nauttia siitä, että saan vaan olla. Mies tulee kotiin 3 aikaan, touhuaa lapsen kanssa (joskus ottaa päikkärit jos on tosi väsyny) ja mä teen ruuan jos ei olla aamulla tehty, 16-17 aikaan syödään päivällinen. Sit lähdetään yhdessä ulos jos jaksetaan, muuten leikitään sisällä. Nukkumaan lapsi menee klo 20 maissa, minkä jälkeen meille jää miehen kanssa omaa aikaa vielä parisen tuntia.

Tässä nyt tollanen normipäivä. Joskus heitän keikkaa ja oon illan pois mutta tolla kaavalla meidän perhe pyörii silloinkin.

Vierailija
5/5 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 7: 5v herää ja tulee viereen pötköttelemään ja juttelemaan. Lähtee siitä vartin kuluessa pelailemaan super marioa tms. Imetän vauvan ja nousen kahvin keittoon ja aamupalan laittoon.

Klo 8: Aamupala, minkä jälkeen päivävaatteet päälle ja aamupesut kaikille.

Klo 9: Vauva päikkäreille sänkyyn (nukkuu noin 45min) . Luen samalla isommalle kirjaa, jos haluaa kuunnella (yleensä haluaa. Joskus harvoin menee itsekseen leikkimään)

Vauvan nukkuessa pelaillaan lautapelejä tai leikitään.

Klo. 11 syödään lounas (pakastimesta löytyy :D)

Klo 12: ulos. Ehkä käydään kaupassa, jos tarvii.

Klo 14: Sisälle välipalalle. Välipalan jälkeen juon kahvit ja istun. Esikoinen saa viihdyttää itseään ja vauvan laitan lattialle touhuamaan.

Sitten siivotaan tai tehdään muita kotitöitä (5v auttaa vähän jossain ja saa sen jälkeen mennä puuhailemaan omiaan tai jatkaa auttamista) Sen jälkeen alan kokkailemaan.

Klo 16: päivällinen. Mies tulee kotiin. Tämän jälkeen "vapaata oleilua". Hoidan elukat (mies viihdyttää vauvaa tällä välin. En jaksa desinfioida käsiä vähän väliä, että saan napattua kitisijän syliin). Samoin hoidan pyykit, jos on vuoro tuvalla. Sinne on vaikea vauvan kanssa mennä, kun on kellarissa.

Klo 18 5v saa hetken katsoa lastenohjelmia tms.

Klo 19.30 iltapala, vaatteidenvaihto ja iltapesut.

Klo 20.30 iltasatu ja lapset nukkumaan. Itse surffaan netissä tämän jälkeen tai luen tms.

Klo 23: nukahdan itse :D

Kahtena päivänä viikossa esikoinen käy kerhossa

Lähdetään aamupalan jälkeen ja jaen ennen kolmea pois.

Näin pääpiirteissään.. Toki vaihtelee menojen mukaan