RKP kaipaa takaisin vuotta 1809 edeltäneeseen aikaan
Haglund ehdottelee jotain "pohjoismaiden kansalaisuutta", käytännössä siis haluaa, että Suomesta tulee jälleen Ruotsin takamaa, jossa suomenkielisillä ei ole mitään oikeuksia.
Kommentit (9)
Suomenruotsalaisille oli kova paikka, kun alempirotuiset suomenkieliset pääsivät täällä viimeinkin valtaan.
Oli kyllä outo ehdotus mieheltä, jota olen aina pitänyt fiksuna. Tre Kronor = Ruotsi, josta Suomi on osa, + Norja + Tanska. Kaikkea sitä pitää oppositiosta huudella.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä outo ehdotus mieheltä, jota olen aina pitänyt fiksuna. Tre Kronor = Ruotsi, josta Suomi on osa, + Norja + Tanska. Kaikkea sitä pitää oppositiosta huudella.
Haglund ja fiksu ei sovi samaan lauseeseen.
Jokaisen RKP:n ehdotuksen tavoitteena on lopulta se, että suomenkieliset pakotetaan opiskelemaan lisää pakkoruotsia. Tämä kannattaa muistaa, kun näitä Haglundin "nerokkaita" ajatuksia mietiskelee.
Miksi poliittisella eliitillä on niin kiire luopua Suomen itsenäisyydestä? Sitä ollaa suoraan tyrkyttämässä milloin EU:n, milloin Ruotsin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään uutta. Sitä sanotaan Kalmarin Unioniksi. Olisi suuri voimatekijä Itämeren piirissä, jopa sotilaallisesti. Valvoisi Tanskan salmia aika tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään uutta. Sitä sanotaan Kalmarin Unioniksi. Olisi suuri voimatekijä Itämeren piirissä, jopa sotilaallisesti. Valvoisi Tanskan salmia aika tehokkaasti.
Niin. Kannattaa muistaa, että vasta Venäjän valla alla suomen kielen asema pääsi paranemaan ja suomenkieliset pääsivät itse päättämään edes osittain omista asioistaan. Kaipaammeko tosiaan Venäjän valtaa edeltäneeseen aikaan, jolloin suomalaiset olivat lähinnä siirtomaan asukkaiden asemassa?
Et siis vaan esitä ihan pirun tyhmää vaan olet sellainen. Asia selvä.