Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pesetkö kädet AINA vessakäynnin jälkeen?

Vierailija
22.01.2016 |

Pesen. Saippualla. Mies.

Oletko mies vai nainen?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk, mun duunissa on yksi nainen, joka ei pese käsiään pissan jälkeen. Pokkana tulee ulos vessalooshista ja häipyy saman tien. Hän on luomuihminen ja varmaan haluaa hieman wc-bakteereilla saada itsensä marinoitua pöpöjä vastaan. En juo töissä enää kahvia, koska käsittelee pannua pissikäsillään.

Vierailija
22/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vedellä pissan jälkeen, saippualla isomman hädän jälkeen.

Se vesi ja saippuahan ei niitä likoja poista, vaan kaikki päätyy siihen käsipyyhkeeseen. Vesi ja saippua vaan edesauttaa irtoamista. Nyt siis en puhu desinfioivasta saippuasta.

Miten moni saippua edes on hygieeninen, kun se lilluu siinä kosteudessaan?

Saati sitten se käsipyyhe, vai pesettekö senkin joka vessakäynnin jälkeen? Jos ette, ne samat bakteerit on käsissänne.

Ja muutenkin länsimaisten ihmisten vastustuskyky on ihan huono, koska ollaan niin ylihygieenisiä. Ei ole tervettä desinfioida käsiä, joka käynnin jälkeen.

En ole ollut kipeä, yllätys yllätys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kusetteko te käsillenne?

Siis ulostatko käsillesi?

Itse en pese käsiäni niinkään sen takia, että pelkäisin omia pöpöjäni tai eritteitäni. Mua oksettaa ajatella, että wcn edellinen käyttäjä on koskenut eritteitään täynnä olevilla käsillään joka paikkaan (wc kansi, hana, oven kahvat...). Siispä kun itse ensin olen joutunut koskemaan samoihin pintoihin (lukitsemaan wc kopin, avaamaan kahvasta, nostamaan istuinkannen...), haluan todellakin pestä kaikkien edellisten ihmisten saastan pois käsistäni. Joskus tämä on toki haastavaa, kun joutuu vielä käsien pesun jälkeen sulkemaan hanan tai koskemaan wcn ovenkahvaan. Silloin joutuu kikkailemaan käsipaperien tai paidanhihojen/kyynärpäiden avulla. Aina en ole yhtä neuroottinen, mutta jotkut wct vain ovat niin ällöttäviä ja yleisessä käytössä, että pakko huolehtia hygieniasta.

Sinä, joka et pese käsiäsi JOKAISEN wc reissun jälkeen: onneksi olkoon, jos olet pysynyt terveenä etkä aiheuta kumppanisi/läheistesi parissa kuvotusta. Mutta itse olen kyllä huomannut korrelaation sairastavuuden ja käsihygienian suhteen. Ne ihmiset, joiden tiedän skippaavan käsipesun, sairastavat eniten lähipiiristäni.

Terveisin 24v nainen, joka on ollut kipeänä viimeksi yli kaksi vuotta sitten. Ja silloinkin reppureissussa ruokamyrkytyksen takia. Sitä edellistä kertaa en edes muista.

Vierailija
24/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Aina. Nainen.

Vierailija
25/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pesen! Ja olen nainen.

Vierailija
26/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen todellakin jokaisen vessakäynnin jälkeen. Vaikka olis pää kainalossa! Muutenkin pesen käteni aina kun olen koskenut johonkin likaiseen/tahraavaan. En voi käsittää ihmisiä jotka eivät pese käsiään.

Vierailija
27/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen olen, ja pesen kaupasta tullessa, ennenkuin laitan ruuat jääkaappiin. Kotiin tullessa,varsinkin, jos olen käyttänyt linja-autoa. Kannattaa pestä, ja varsinkin nyt flunssakautena. Ja niistämisen jälkeen, itse en ole kärsinyt flunssasta aikoihin.

Vierailija
28/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, pesen kädet vessaan mennessä.

t. Mies paskasissa mutta rahakkaissa hommissa

Vierailija
29/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod.

Mies

Vierailija
30/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yäk, mun duunissa on yksi nainen, joka ei pese käsiään pissan jälkeen. Pokkana tulee ulos vessalooshista ja häipyy saman tien. Hän on luomuihminen ja varmaan haluaa hieman wc-bakteereilla saada itsensä marinoitua pöpöjä vastaan. En juo töissä enää kahvia, koska käsittelee pannua pissikäsillään.

Kuule, mä kyykkyvatkaan, ei siis kädet sotkeudu. Miksi ihmeessä siis pesisin? Vai pitäisikö pestä siksi kun veski on sun jäljiltä?

Vierailija
31/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vesi ja saippuahan ei niitä likoja poista, vaan kaikki päätyy siihen käsipyyhkeeseen. Vesi ja saippua vaan edesauttaa irtoamista. Nyt siis en puhu desinfioivasta saippuasta.

Saati sitten se käsipyyhe, vai pesettekö senkin joka vessakäynnin jälkeen? Jos ette, ne samat bakteerit on käsissänne.

Ja muutenkin länsimaisten ihmisten vastustuskyky on ihan huono, koska ollaan niin ylihygieenisiä. Ei ole tervettä desinfioida käsiä, joka käynnin jälkeen.

On kyllä niin surkeaa argumentointia ja oman ällöttävyytensä puolustamista, että huhhuh.

1. Lilluu omassa kosteudessaan? Mitä ihmeen saippuaa tarkoitat, se saippuahan on siinä omassa, pakatussa purkissaan, täynnä sitä saippuaa itseään, oikealla phlla. Ellet sitten tarkoita palasaippuaa, joka kieltämättö on ällömpi, mutta parempi sekin kuin pelkkä vesi.

2. Kyllä vesi ja saippua nimenomaan poistaa lähes 100% lian käsistä, JOS PESET NE KÄDET KUNNOLLA. Eli ei siihen pyyhkeeseen niin paljon kulkeudu saastaa kuin että jätät pesemättä ja sitten kosket kaikkialle muualle ja levität bakteereja suuremmassa määrin. Miksi siis pyyhe pitäisi pestä joka kerta, jos siihen kuivaa puhtaat kädet eikä vain pyyhi muodon vuoksi vedellä kostutettuja likaisia käsiä?

3. Länsimainen vastustuskyvyn puute ja suolisto ongelmat ei johdu käsienpesusta, vaan allergeeneille altistumisesta, joka taas liittyy luonnon, kasvien ja eläinten vähentymisestä ihmisen jokapäiväisessä elämässä. Monissa kehitysmaissahan nimenomaan kuolleisuus ja sairastavuus on suurempi kuin länsimaissa, koska siellä ei ole hyvää hygieniaa&sairaanhoitoa ja taudit leviävät helpommin isoisssa populaatioissa. Lisäksi monet taudit ovat resistantteja lääkkeiden ja antibioottien vuoksi. Ei johdu käsienpesusta. Mitä enemmän väestö kasvaa, ihmiset liikkuvat globaalisti ja taudit muuttuvat resistanteiksi, tulee käsihygieniasta entistä tärkeämpää. Ei auta, että sinä vain päätät yhtäkkiä olla pesemättä käsiä ja kuvittelet, että jostain ilmestyy huikea vastustuskyky ja immuniteetti kaikkia tauteja vastaan.

3. Kyse ei ole pelkästään sinusta itsestä. On itsekästä jättää kädet pesemättä, sillä siinä altistaa myös muut ihmiset, vaikkei itse mitään tautia saisikaan. Joillain ihmisillä on synnynnäisesti huonompi vastustuskyky ja he sairastuvat kantamistasi bakteereista.

Vierailija
32/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut nestesaippuasta pumppupullossa ja käsipaperista? Käteviä julkisissa vessoissa ja työpaikalla.

Vierailija
33/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pesen vessassa käynnin jälkeen, kotiin tullessa, ennen ruuanlaittoa ja syömistä. Aina saippualla. En ajattele, että sairastuisin heti jos en pese, mutta kun hyvään käsihygieniaan on tottunut, niin ei pystyisi olla enää pesemättä ja ällöttää ihmiset, jotka eivät pese käsiään. Tähän ketjuun taitaa vastata enimmäkseen hyvin käsihygieniastaan huolehtivat. Nämä vastaukset tuskin edustaa keskivertoa.

Vierailija
34/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Minä en puhtaaseen kulliini koske likaisilla käsillä.

Vierailija
35/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa vessassa en pese yleensä koskaan. Miksi pesisin? Vieraassa vessassa käydessä tottakai pesen aina huolellisesti saippualla, sama jos tulen ulkoa kotiin. Pippeliäni koskettelemalla en voi saada virustartuntaa, mutta kodin ulkopuolella niitä voi olla ihan missä vain.

Vierailija
36/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin. Minä en puhtaaseen kulliini koske likaisilla käsillä.

Puhtaaseen? Sinun ihollasi on vähintään 1 miljoonaa bakteeria jokaisella senttineliöllä. Koko kehossa.

Vierailija
37/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa vessassa en pese yleensä koskaan. Miksi pesisin? Vieraassa vessassa käydessä tottakai pesen aina huolellisesti saippualla, sama jos tulen ulkoa kotiin. Pippeliäni koskettelemalla en voi saada virustartuntaa, mutta kodin ulkopuolella niitä voi olla ihan missä vain.

No ehkä et viirustartuntaa, mutta kikkeliäsi koskettamalla sinun käsiisi on siirtynyt miljoonia bakteereja. Ja kaikki mitä sitten koskettelet sen jälkeen saavat osansa sinun kikkelibakteereista. Kiva juttu kaikille sinun työtovereillesi, perheenjäsenillesi, yms. NOT. Voi kun he jotka sinua kättelevät tietäisivät tuon sinun kikkelibakteereista käsissäsi.

Vierailija
38/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aina saippualla.

Pesen myös käsiäni aina kun kosken jotakin likaista (vien roskat jne). Kun tulen kotiin jostakin jne.

Ei ole iso homma tuo käsienpesu, ja jos kaikki sen pienen jutun viitsisi tehdä, niin mm. vatsatauteja olisi murto-osa nykyisestä määrästä, eikä ne leviäisi kuin kulovalkea.

Vatsatautikin yleensä tarkoittaa sitä, että on suuhunsa saanut toisen eritteitä, ja aika usein ne sinne suuhun menee ihan omien käsien kautta.

Vierailija
39/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AINA pesen. Saippualla paskottuani, vedellä pissittyäni. N30

Saippuan huono puoli on kuivuvat kädet.

Vierailija
40/64 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AINA pesen. Saippualla paskottuani, vedellä pissittyäni. N30

Saippuan huono puoli on kuivuvat kädet.

Ai niin, kotona on käsidesi ahkerassa käytössä. Ei yllättäen kuivata yhtään niinku saippua.