Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelithan sinä ennen lasten tekemistä miten erossa toimitaan

Vierailija
22.01.2016 |

Siis että kumpi jää yh.ksi tai onko viikko-viikko systeemi, ettei se sitten tule yllätyksenä. Meillä sovittiin että jos ero tulisi mies jäisi yh-isäksi ja itse olisin etä-äiti. Miten teillä on sovittu?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bautismo de Fuego kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ei olemää voi elää niin, että odottaa koko ajan pahinta. Ottaa kaikki syöpävakuutukset, varmistaa ja ennakoi. Mitä elämää pelossa eläminen on?

En minä pelossa elä. Tämä on vaan minusta hyvä käytäntö, ei sitten tarvitse miettiä tällaisia jos ero sattuisi tulemaan. Ei meilläkään ole erottu vaan ollaan 12v oltu yhdessä.

Mistä sinä tiedät mikä teidän elämäntilanteenne on siinä kohtaa jos se ero tulee?

Ainakin se on ollut samankaltainen näin 12v niin tuskin se siitä kovasti muuttuu. Miehellä paremmat tulot, asuu omakotitalossa,asuisi eronkin jälkeen, itse pienessä asunnossa yms joten siksi olisi parempi jos hän olisi lähi.

Just just. Ette siis asu yhdessä? Älä edes harkitse lapsia.

Asutaan yhdessä ja on meillä lapsia. Noin kävisi jos ero tulisi, muuttaisin pieneen asuntoon, mies jäisi omakotitaloon yms.

Vierailija
22/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M39 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ei olemää voi elää niin, että odottaa koko ajan pahinta. Ottaa kaikki syöpävakuutukset, varmistaa ja ennakoi. Mitä elämää pelossa eläminen on?

En minä pelossa elä. Tämä on vaan minusta hyvä käytäntö, ei sitten tarvitse miettiä tällaisia jos ero sattuisi tulemaan. Ei meilläkään ole erottu vaan ollaan 12v oltu yhdessä.

Olettehan keskustelleet jo siitä, että eron sattuessa minkälaista elämää vietätte sitten sinkkuna? Millaista puolisoa etsitte itsellenne seuraavaksi? Paljon olet luvannu maksaa miehelle elareita?

Kaikki on mietitty valmiiksi. Oikeasti, on aina hyvä olla olemassa plan b, jos kaikki ei sujukaan kuin Strömsössä. Me olemme miehen kanssa jutelleet jo omaishoitajuus- ja leskeytymisasiatkin valmiiksi. On testamentti, hoitotestamentti ja kaikki mahdollinen varautuminen tehty.

Miksi ihmiset ottavat vakuutuksia, jos mihinkään ei pidä varautua ennalta vaan katsellaan sitten, kun sen aika koittaa? Huomaa, että tällä mentaliteetilla olevia ihmisiä on paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin, että kumpikaan ei tee uutta kierrosta lapsia. Että jos tätäkään perhettä ei jaksa hoitaa ja panostaa, niin turha jättää lapsia heittopusseiksi ja aloittaa alusta. Mutta eipä oo ainakaan ajatuksena erota vaan hoitaa asiat niin, ettei tulekkaan tarve.

Vierailija
24/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tiedät mikä teidän elämäntilanteenne on siinä kohtaa jos se ero tulee?

Ainakin se on ollut samankaltainen näin 12v niin tuskin se siitä kovasti muuttuu. Miehellä paremmat tulot, asuu omakotitalossa,asuisi eronkin jälkeen, itse pienessä asunnossa yms joten siksi olisi parempi jos hän olisi lähi.

No minkä takia sitten eroaisitte jos kaikki jatkuu ennallaan yhtä auvoisasti?

Emme me olekkaan eroamassa, tämä on vain sovittu jos joskus tulee ero.

Vierailija
25/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia asiasta pitäisi puhua jo nyt. Meillä on hyvin aikaa puhua siitä silloinkin, kun asia olisi ajankohtainen. Ei niitä eroja yhdessä päivässä tehdä ja seuraavana jo pitäisi olla lapset jaettuna. 

Vierailija
26/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sovittiin, että kumpikaan ei tee uutta kierrosta lapsia. Että jos tätäkään perhettä ei jaksa hoitaa ja panostaa, niin turha jättää lapsia heittopusseiksi ja aloittaa alusta. Mutta eipä oo ainakaan ajatuksena erota vaan hoitaa asiat niin, ettei tulekkaan tarve.

Suloista<3

Vierailija
27/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin, mies kävi varmuuden vuoksi sterilisaatiossa.

Vierailija
28/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tässä henkilökohtaisen konkurssin, pahoinpitelen perhettäni, ryypäään, saan maksasyövän ja hankin turkista rakastajan, jonne sitten muutan...vien lapseni mukani, kun niin kerran sovittiin!

Vierailija
29/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eihän sitä voi tietää onko kymmenen vuoden päästä vielä samoilla linjoilla. Mies voi luvata vaikka mitä, tai haluta vaikka mitä, mutta eron tullessa mieli voi muuttua. Kummallakin.

Vierailija
30/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin meilläkin, mies kävi varmuuden vuoksi sterilisaatiossa.

Rakas entinen puolisonikin kävi, mutta tämän jälkeen hän on hankkinyt 1 + 2 lasta kahden eri naisen kanssa. :D

Vierailija
31/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole keskusteltu ennen tosin jo "lasten teon aikana" tilanne olisi muuttunut useampaan otteeseen, siihen kun kului useampi vuosi. Matkan varrella joskus asiasta on keskusteltu, mutta luulen että itse ero yllättäisi molempia huomattavasti enemmän kuin lasten asumis- ym. järjestelyt.

Vierailija
32/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei voi jäädä työttömäksi tai sairastua?! Jotenkin naivia pitää hyviä aikoja ikuisiksi ajoiksi ansaituksi ja silti puhua jo sopia eroon liittyvistä asioista.

Eikä se rakkauskaan katso aikaa, paikkaa tai tämän hetkisen suhteen kestoa ja tilaa niin mies voi vaan tulla ilmoittaa, että haluaa eron, mutta lapset ei siihen uuteen kuvioon sovi.

Elämässä kun ei sitä ennustettavuutta ole niin turha sitä on jossitella.

Vierailija
33/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä suunnitelma

Mutta käytännössä yhtä tyhjä kanssa

Vierailija
34/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka realismi on negatiivisuutta niin kyllä se oma selusta on hyvä turvata työttömyyden, sairauden, kuoleman ja eron varalle. Ei se auttamatta tarkoita pahimman odottamista tai pelossa elämistä. Se tuo eräänlaista vakautta elämään. Ei me kyllä olla mitään huoltajuuskysymystä mietitty vaikka omaisuuteni on eron varalle turvattu.

Vierailija
35/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä suunniteltu että 10v. kuluttua erotaan. Jos ero tulee niin silloin voidaan sopia asioista. Ellei toinen ole vittumainen kusipää.

Vierailija
36/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin ja soviittiin, mutta täällä minä istun vuokrakämpässä kahden lapsen kanssa laskemassa jokaista senttiä ja isä elää uutta elämäänsä vaikka sovittiin, että hän ei selkäänsä lapsilleen käännä ja oli kaikin puolin kunnollinen puoliso ja isä, mutta joku vaan muutti hänet.

Miksi sitten lasken niitä senttejä. Sairastuin ja opiskelen uutta alaa. Tervetuloa todellisuuteen!

Vierailija
37/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keskusteltu, mutta ihan hyvin on mennyt, kun ollaan pyritty asiallisuuteen.

Vierailija
38/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies ei voi jäädä työttömäksi tai sairastua?! Jotenkin naivia pitää hyviä aikoja ikuisiksi ajoiksi ansaituksi ja silti puhua jo sopia eroon liittyvistä asioista.

Eikä se rakkauskaan katso aikaa, paikkaa tai tämän hetkisen suhteen kestoa ja tilaa niin mies voi vaan tulla ilmoittaa, että haluaa eron, mutta lapset ei siihen uuteen kuvioon sovi.

Ei tämä pelkkää hyvää aikaa ole ollut. On mies tänä aikana ollut lomautettuna, jäänyt työttömäksi, opiekellut uuden ammatin yms silti on jatkettu yhdessä eikä ole erottu. Tuohon en usko etteikö ottaisi lapsia mukaan jos ero tulisi.

Vierailija
39/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta puhuttiin koska halusin että mies ymmärtää etten tee lapsia jos joudun eron takia elämään heistä erossa.

Tein siis selväksi että jos lapsia tulee niin miehestä tulee joka 2.viikonloppuisä ja muuten lapset asuu minun kanssani...ota tai jätä.

Nyt lapset ovat jo melkein aikuisia ja ei olla erottu ja toivottavasti ei erotakaan.

Vierailija
40/44 |
22.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä pelkkää hyvää aikaa ole ollut. On mies tänä aikana ollut lomautettuna, jäänyt työttömäksi, opiekellut uuden ammatin yms silti on jatkettu yhdessä eikä ole erottu. Tuohon en usko etteikö ottaisi lapsia mukaan jos ero tulisi.

Voi lapsi rakas, kun se ei ole uskon asia. Olen ehkä vähän kateellinen tielle, jotka voitte katsoa sitä elämänne vaaleanpunaisten sydämenmuotoisten lasien läpi. Työttömyyden, sairauden ja eronkin myötä sitä voi menettää koko elämänsä hallinnan. Se on niin pienstä kiinni.

Toivotan teille onnea ja kaikkea hyvää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän