Meinasin vinkata au pair-työstä tyttärelleni Japanissa. Luin perheen blogin. En vinkkaakaan.
Perheenäidin blogi on pelkkää valittamista.
Erillinen pitkä postaus esimerkkeineen siitä, miten asiakaspalvelijat ovat tympeitä, vaikka hänen, asiakkaan, pitäisi olla jumalatar heidän silmissään. Esimerkkejä mm. Helsinki-Vantaan lentokentältä, jossa kassahenkilö oli pyytänyt äitiä nostamaan ostoskorin liukuhihnalta pois. Kuinka julkeaa! Tai että kun oli ravintolassa joutunut kymmenen minuuttia odottamaan, tarjoilija oli pyytänyt vielä odottamaan. Kamalaa.
Äiti valittaa japanilaisten tavasta kääriä ostokset. Kuvia ostoksista, jotka on typerästi kääritty.
Äiti valittaa siitä, ettei ehdi kuntoilemaan, koska on puolet vuodesta miehen työn takia yksinhuoltaja ja sillä on kaksi lasta ja on työ.
Äiti valittaa japanilaisten tavasta viettää joulua. Thank God he pääsivät jouluksi pois Japanista.
Koko blogin sävy on negatiivinen ja valittava, oli aihe mikä tahansa. En haluaisi tytärtäni sellaiseen perheeseen. Vaikka tyttäreni tekisi mitä, äiti valittaisi aivan varmasti kaikesta.
Perusnegatiiviselle ihmiselle työskentely on tuhoisaa. Kuka haluaisi omalle lapselleen sellaista?
Kommentit (26)
Mua ärsyttää kun ei laiteta aloitukseen linkkiä ja poimitaan jutusta vain osa lauseista ja niitäkin vääristellään..
Tunnen tällaisia ihmisiä enkä itsekään halua olla tekemisissä heidänlaistensa kanssa. Kauheaa olisi jos oma puoliso olisi tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun ei laiteta aloitukseen linkkiä ja poimitaan jutusta vain osa lauseista ja niitäkin vääristellään..
Mistä jutusta? Oletko blogin kirjoittaja kun näytät tietävän?
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä blogiin?
Ja nyt ylänuoli, jos olet vimmatusti yrittänyt googlettaa tuota blogia :-) Tunnustan!
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun ei laiteta aloitukseen linkkiä ja poimitaan jutusta vain osa lauseista ja niitäkin vääristellään..
Muakin ärsyttää. Ja anteeksi, unohdin sen aloituksesta. https://brightoneagle.wordpress.com
ap
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ylänuoli, jos olet vimmatusti yrittänyt googlettaa tuota blogia :-) Tunnustan!
Ei tarvitsekaan hakea enää, sieltähän se linkkikin tuli, kiitos!
Työnarkomaanin katkera vaimo, antanut oman elämän pois miehen uran vuoksi.
Happy face trainer - mainoksen bongasin blogista ;) hauska!
Olihan siinä ihan asiaakin, ei se nyt ympäristölle ole kovin hyväksi kääriä jojaista huultenrajauskynää kuplamuoviin ja hedelmää moninkertaiseen muovipakkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olihan siinä ihan asiaakin, ei se nyt ympäristölle ole kovin hyväksi kääriä jojaista huultenrajauskynää kuplamuoviin ja hedelmää moninkertaiseen muovipakkaukseen.
Tottakai oli asiaa. Jokaisessa postauksessa on asiaa. Kyllä asiakaspalvelijoiden tehtävä on palvella asiakasta ja japanilaisten tavaroiden pakkaamisen käytetty muovimäärä on ympäristölle haitallista. Mutta koko blogin sävy on negatiivinen ja valittava. Kirjoitustapa kertoo paljon ihmisestä. Samat asiat olisi voinut kirjoittaa positiivisesti, humoristisesti tai neutraalisti esitellen eri ongelmia ja vaikka ratkaisuja niihin. Asiakaspalvelusta olisi voinut postata kirjoittamalla esimerkkejä huonosta asiakaspalvelusta ja vastapainoksi kertoa, milloin on saanut hyvää palvelua ja mistä. Nyt koko asiakaspalvelupostaus oli pelkkää valittamista ja lopuksi vielä lukijoiden kommenttien kerjäämistä muista huonoista asiakaspalvelukohtaamisista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan siinä ihan asiaakin, ei se nyt ympäristölle ole kovin hyväksi kääriä jojaista huultenrajauskynää kuplamuoviin ja hedelmää moninkertaiseen muovipakkaukseen.
Tottakai oli asiaa. Jokaisessa postauksessa on asiaa. Kyllä asiakaspalvelijoiden tehtävä on palvella asiakasta ja japanilaisten tavaroiden pakkaamisen käytetty muovimäärä on ympäristölle haitallista. Mutta koko blogin sävy on negatiivinen ja valittava. Kirjoitustapa kertoo paljon ihmisestä. Samat asiat olisi voinut kirjoittaa positiivisesti, humoristisesti tai neutraalisti esitellen eri ongelmia ja vaikka ratkaisuja niihin. Asiakaspalvelusta olisi voinut postata kirjoittamalla esimerkkejä huonosta asiakaspalvelusta ja vastapainoksi kertoa, milloin on saanut hyvää palvelua ja mistä. Nyt koko asiakaspalvelupostaus oli pelkkää valittamista ja lopuksi vielä lukijoiden kommenttien kerjäämistä muista huonoista asiakaspalvelukohtaamisista.
ap
No tästä olen kyllä samaa mieltä. Sori, sain aluksi kuvan että kaikki bloggaajan valitukset olivat sinusta turhia.
Jiihaa, jälleen kerran nokkela tapa kahmia blogilleen lukijoita! I appreciate.
Bloggari on huono onnellisuudessa
Mä en ymmärrä, miksi joku haluaa kirjottaa julkista blogia omalla nimellään ylipäätään. Asiasta olen samaa mieltä, tosi valittava ja negatiivinen sävy koko blogilla. Tuollaiset ihmiset valittavat siitä, että aurinko on liian kirkas, jäätelö liian kylmää, lapset halaavat liian kovaa, miehen romanttinen ele on liian imelä ja löytävät ihan kaikesta sen negatiivisenkin puolen.
Näköjään blogilla on myös Facebook-sivu.
Olipas todella raivostuttavan oloinen bloggaaja. Osaako hän tehdä muuta kuin valittaa? Tuliko noin suurena yllätyksenä, että baarin sipsit ovat kalliita? Olisi kysynyt hinnan ensin eikä oleta että Suomessa olisi samanlainen baarisnacksikulttuuri kuin Britanniassa.
Noin suuri negatiivisuus on jo taitolaji.
En jaksanut lukea tuota vuodatusta. Kokeilin muitakin postauksia, mutta liian jaarittelevaa minun makuuni.
Luin vain tuon yhden postauksen ja silmiin pisti hänen esimerkkinsä huonosta suomalaisesta asiakaspalvelusta. Hän kuitenkin kertoi osaavansa erottaa oikean töykeyden suomalaisesta puhekulttuurista,mutta ihan ei siltä vaikuttanut.
Suomessa ei ole tapana laittaa ostoskoria kassahihnalle. Siksi siellä on kassojen päässä ne pakkaustilat. Jokainen suomalainen tietää tämän, myös tämä bloggaaja tiesi. Silti hän veti herneen nenään kun kassahenkilö ystävällisesti ja asiallisesti perustellen pyysi asiakasta nostamaan korin pois hihnalta.
Kuinka tämän kassahenkilön olisi mieluummin pitänyt toimia? Näinhän jokainen kassahenkilö Suomessa toimisi vastaavassa tilanteessa. Täällä nyt ei ole tapana lyyttää sitä koria kassahihnalle häiritsemään.
Toinen esimerkki baarista. Okei, oli baarimikonkin kommentti aika kummallinen, mutta tyhmää oli alkaa vertailemaan hintoja brittihintoihin. Ensinnäkään baarimikot harvemmin hintoihin voivat vaikuttaa ja toiseksi helvetin typerää on verrata kahden eri maan hintoja toisiinsa.
Linkkiä blogiin?