Vuokra-asuntoja välittävänä olen huomannut yhden jännän seikan...
Nuorten naisten vaatimukset ovat jokseenkin erikoisia. yksi suurimmista syistä ettei haluta asuntoa on kun ei ole astianpesukonetta?!
eikö nuoret naiset enää osaa tiskata. miehillä en ole samaa asiaa huomannut. heillä on eri asiat oleellesimpia kuten pohjaratkaisu.
tämä on "vaatimus" on vain jokseenkin yleistynyt vuosien aikana.
Kommentit (111)
Kyllä naisetkin osaa tiskata, mutta ne ei hakua. No, harva mieskään haluaa, mutta he taas eivät tiedosta tätä ajoissa, vaan vasta sitten kun tiskit valtaavat keittiön.
Ja kyllä se astianpesukonepaikan puuttuminen ON osa pienen asunnon pohjaratkaisua : joko se sopii tai sitten ei, eli joko pohja on hyvin suunniteltu tai sitten ei.
(En asu vuokralla, ja kakkosasuntooni ei mahdu tiskikone. Tekisin asialle jotain, jos kerrostalon pohjaratkaisua voisi muuttaa, vaan kun ei voi.)
Vierailija kirjoitti:
Nuorten naisten vaatimukset ovat jokseenkin erikoisia. yksi suurimmista syistä ettei haluta asuntoa on kun ei ole astianpesukonetta?!
eikö nuoret naiset enää osaa tiskata. miehillä en ole samaa asiaa huomannut. heillä on eri asiat oleellesimpia kuten pohjaratkaisu.
tämä on "vaatimus" on vain jokseenkin yleistynyt vuosien aikana.
Oletko kertonut heille " SEN ASTIANPESUKONEEN SAA OSTAA KAUPASTA. KAUPPA JOKA MYY ASTIANPESUKONEITA. Ja sitten siihen, että asennuksesta LVI liikkeen todistus. "
Ihan oikeasti ei kukaan joka aikoo vuokrata asunnon rupea vaatimaan tiskikonetta. Liesi ja jääkaappi on ns. perushommat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä naisetkin osaa tiskata, mutta ne ei hakua. No, harva mieskään haluaa, mutta he taas eivät tiedosta tätä ajoissa, vaan vasta sitten kun tiskit valtaavat keittiön.
Ja kyllä se astianpesukonepaikan puuttuminen ON osa pienen asunnon pohjaratkaisua : joko se sopii tai sitten ei, eli joko pohja on hyvin suunniteltu tai sitten ei.
(En asu vuokralla, ja kakkosasuntooni ei mahdu tiskikone. Tekisin asialle jotain, jos kerrostalon pohjaratkaisua voisi muuttaa, vaan kun ei voi.)
Sun kakkoseen ei mahdu tiskikone. Se me voidaan uskoa.
Kun sen kanssa on kerran elänyt ei halua tiskata. Ja ap, arjessa merkkaa joku tiskikone paljon enemmän kuin vuokrakämpän neliöiden "tehokkuus". Yleensä ei pienissä asunnoissa hukkaneliöitä olekaan. Kaikkea voi hyödyntää varsinkin just nuorena, kun ihminen on sisustajana melko joustava tai ei edes varsinaisesti vielä sisusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kakkoseen ei mahdu tiskikone. Se me voidaan uskoa.
Kuitenkin on tiukilla, oletko kokeillut lautasia poikittain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämä on "vaatimus" on vain jokseenkin yleistynyt vuosien aikana.Oletko kertonut heille " SEN ASTIANPESUKONEEN SAA OSTAA KAUPASTA. KAUPPA JOKA MYY ASTIANPESUKONEITA. Ja sitten siihen, että asennuksesta LVI liikkeen todistus. "
Ihan oikeasti ei kukaan joka aikoo vuokrata asunnon rupea vaatimaan tiskikonetta. Liesi ja jääkaappi on ns. perushommat.
Tietenkin voi vaatia asuntoa, jossa on tiskikone. Haloo..... Se on toki eri asia kuin vaatia asuntoon tiskikonetta, mutta eihän sellaisesta ollutkaan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Kun sen kanssa on kerran elänyt ei halua tiskata. Ja ap, arjessa merkkaa joku tiskikone paljon enemmän kuin vuokrakämpän neliöiden "tehokkuus". Yleensä ei pienissä asunnoissa hukkaneliöitä olekaan. Kaikkea voi hyödyntää varsinkin just nuorena, kun ihminen on sisustajana melko joustava tai ei edes varsinaisesti vielä sisusta.
Edellisessä oli tiskikone, tässä ei, mutta olen vain kiroillut pohjaratkaisua.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Niin ja sitä kun tiskialtaassa ei ole tulppaa. Se tietenkin vaikeuttaa tiskaamista, sekä se että joku idiootti on laittanut tuohon liian pienen tiskialtaan jonka vieressä on vielä pienempi hyödytön allas, jonka olisi voinut käyttää isoon altaaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Ja mikä siinä on vikana? Varmaan joku melko älytön syy.
No täällä Helsingissä kun etsin asuntoa niin en voinut kelpuuttaa sellasta yksiötä, jossa suihkuna oli pelkästään bideesuihku. Tai "keittiönä" pelkästään keittolevy. Vitsi kun kranttu olin.
Tietysti minä osaan tiskata, vapaa-aikani on vaan sen verran arvokasta, etten aio tuhlata käsin tiskaamiseen minuuttiakaan. Heittämällä inhottavin kotityö, hyh.
Nuoret miehet eivät tiskaa. Ne juovat olutta tölkistä.
Mulla ei oo koskaan ollut astianpesukonetta enkä sitä vaatinutkaan vuokra-asunnosta, vaikka minulla on lapsi.
Nuorilla miehillä tiskipöydän täyttävät tyhjät pitsalaatikot. Naisilla kattilat, joten olisi se tiskikone kiva. Tässä sulle vastaus, vuokravälittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo koskaan ollut astianpesukonetta enkä sitä vaatinutkaan vuokra-asunnosta, vaikka minulla on lapsi.
Iso käsi sulle! Meillä oli selvää jo kun suunniteltiin raskautta, että muutetaan asuntoon missä on tiskikone. Kyllä se niin iso apu on arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla miehillä tiskipöydän täyttävät tyhjät pitsalaatikot. Naisilla kattilat, joten olisi se tiskikone kiva. Tässä sulle vastaus, vuokravälittäjä.
Juuri näin. Tai sitten kaupasta ostetut einesruuat. Ei mies yhden haarukan tiskaamiseen konetta tartte. Nykyään nuoret naiset tuntuvat tekevän monimutkaisiakin ruokia, salilla joskus kuuntelen ja puhuvat jostain keitoista, jotka ovat todella työläitä valmistaa. Sekä smoothiet sun muut, mitkä ovat nyt muotia.
Mulla on kaksi opiskelijapoikaa ja he molemmat pitävät asuntojensa suurinpana puutteena juuri sitä, ettei ole tiskikonetta. Kas kun toinen ei edes voi allergioidensa takia syödä eineksiä tai pizzaa. Toinen hakee joskus sitäkin, mutta tykkää tehdä itse monimutkaisiakin ruokia.
AP taitaa olla näitä, jotka käyttävät asunnostaan sanoja "yksiö kuin kaksio" ja "neliöitään tilavampia". Sinua taitaa vaan harmittaa, että sinulla ei ole sitä, mitä vuokralaiset haluaisivat vuokrata?
Toisen asuntokriteerejä onkin hyvä mennä haukkumaan, sillä kyseessähän ei tietenkään ole täysin subjektiivinen asia. Ja tiedän minäkin poitsuja jotka ovat etsineet kämppää joiden kriteerilistalla on juurikin ollut astianpesukone kun se tiskivuori alkaa vituttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja Suomessa ei myöskään osata käyttää koko talon pesutupaa. Pitää olla oma pesukone pienessä vessassa viemässä tilaa, vaikka olisi hyvät yhteiset koneet kuivausrumpuineen käytössä.
Joo, se on helvetin kiva raahata pyykkejä edestakaisin jonnekin vitun pesutupaan. No takaisin päin ei ehkä tarvitse tuoda niin paljon, jos joku on varastanut osan. Tai joku on vetänyt pyykit veks kuivausrummusta kun itsellä on ollut kiire. Sieltä haet kosteita pyykkejä. Tai tappelet vuoroista, kun kaikki sulle sopivat vuorot on varattu. Tuollaista ei tapahdu omassa kylppärissä mutta kyllä se pesutupa on vaan niin kätevä.
Kai nyt joku taso kodinvalinnassa saa/pitää olla? Itse olen tässä asuntoja katsellut ja en halua ostaa sellaista, jossa ei ole saunaa ja parveketta. Turhaa luksusta varmasti jonkun mielestä, mutta kyllä kodin valinnassa saa ollakkin vähän valikoiva.
Ja jos ihmisellä on varaa maksaa tällaisista "turhista ylellisyyksistä" niin ei luulisi olevan kenenkään ongelma. Paitsi tietysti vuokranantajan, joka ei saa korutonta "tehoyksiötään" menemään.
Ja Suomessa ei myöskään osata käyttää koko talon pesutupaa. Pitää olla oma pesukone pienessä vessassa viemässä tilaa, vaikka olisi hyvät yhteiset koneet kuivausrumpuineen käytössä.