Hemmotteletko itseäsi joskus kahvilan kalliilla kahvilla tai irtopullalla välittämättä kalliista hinnoista?
Meillä hemmotellaan meidän perheenä aika useasti leipomon tuotteilla, esim ostetaan iso säkki berliininmunkkeja. Njam!!! :-P
Kommentit (66)
Kyllä. Tuo on juuri se johon käytän rahaa. Ostan hyvin vähän tavaraa. En shoppaile. En myöskään käytä rahaa esim kampaajakäynteihin, kasvohoitoihin, manikyyreihin tai vastaaviin. Sen sijaan herkuttelen kahviloissa tämän tästä enkä mieti hintoja. (En ole lihava.)
Vierailija kirjoitti:
En. Ja millä perusteella tuollaisen skeidan syöminen on hemmottelua?
Paljon mieluummin syön vaikka laadukkaista raka-aineista valmistetun kanasalaatin ja herkullista ruisleipää.
Onnistuuko niidenkään syönti kovin hyvin kun vanne kiristää päätä noin pahasti?
Suski79 kirjoitti:
Välillä ostan näitä parempia lihapiirakoita mitä kaupasta saa. Eromangan lihiksiä vai mitä ne oli.. Ihan törkeän hyviä ja isoja. Siinä on naperot kotimatkan hiljaa kun ne niitä nakertaa. Mies tykkää niistä kanssa:D
Kaupan lihikset ei kyllä vedä vertoja itse tehdyille. Niissä se täytekkin on niin epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne nyt ole ihan tavallista eikä mitään hemmottelua?
Läskeille varmasti onkin tavallista..
Kun ruuasta on kyse, en koskaan välitä hinnasta. Joskus nuorena pienituloisena ajattelin, että mulla on riittävästi rahaa sitten, kun mun ei tarvitse miettiä rahaa ostaessani jotain syötävää. Tulee siis käytyä myös kahviloissa herkuttelemassa.
Kyllä. Olen lopettanut arkisen karkkien, keksien, pullien napsimisen, joten jos jotain herkkua haluan, täytyy sen olla extra-mega-herkullinen ja huolella valitu. Usein siis leipomosta tai kahvilasta valittu.
Vierailija kirjoitti:
Käyn välillä aamiaisella Munkkivuoren Fasulla tunnelman vuoksi.
Ihan yksin käyn! Ja maksan tietysi kymmenkertaisen summan siitä, mitä aamiainen kotona maksaisi. Tykkään kytätä tuttuja ikkunasta (asun siis Munkkivuoressa), viivyn aina ainakin tunnin. Tämän teen pari kertaa viikossa.
Ystävien/tuttujen kanssa käyn mieluummin kaljalla.
Oih, vieläkö Munkkivuoressa on Fasu? Asuin elämäni ensimmäiset 12 vuotta Munkkivuoressa.
Noita Berliinin munkkeja saa ostaa 12 kpl rasian cittarin pakastealtaasta. Samoja fazerin sulatetuja munkkeja joita ostatte kalliilla kahvilasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn välillä aamiaisella Munkkivuoren Fasulla tunnelman vuoksi.
Ihan yksin käyn! Ja maksan tietysi kymmenkertaisen summan siitä, mitä aamiainen kotona maksaisi. Tykkään kytätä tuttuja ikkunasta (asun siis Munkkivuoressa), viivyn aina ainakin tunnin. Tämän teen pari kertaa viikossa.
Ystävien/tuttujen kanssa käyn mieluummin kaljalla.
Oih, vieläkö Munkkivuoressa on Fasu? Asuin elämäni ensimmäiset 12 vuotta Munkkivuoressa.
Jep!
Ja sillä menee ilmeisen hyvin korkeasta hinnoittelusta huolimatta. On tupaten täynnä koko päivän. Joskus ei oikein paikkaa meinaa löytää. Olen asunut täällä 23 vuotta ja moni asia ostarilla on muuttunut, mutta Fasu on pysynyt. Tämä on näistä vanhoista ostareista ehkä ainoa, jossa ei ole yhden yhtä ns. kaljakuppilaa. Näin ollen hyvin siisti, vaikka Alkokin löytyy.
yksi sana: juustokakku. en saa itse ikinä tehtyä' yhtä hyvää kuin kahviloissa, joten aina kun on vähän ylimääräistä pistän 10 e juustokakun palaseen & latteen :P
perheen kanssa jos käyn kahvilassa, otan vain normikahvin. lapset onneksi juovat mielellään vettä, mutta ovat persoja croisanteille joten käy liian kalliiksi.
AP tarkoittaa varmaan piispanmunkkeja.
Tai sitten AP tarkoittaa ihan berliininmunkkeja
Vierailija kirjoitti:
Piispanmunkki on oikea nimitys tuolle leivokselle. T: leipuri hiiva
En. Kahvioloissa ei kannata käydä. Samalla hinnalla saa hyvän lounaan jolla pysyy hengissä kokonaisen päivän. Kahvilat kun on yleensä aina niin ylihintaisia että sitä voisi vertailla ryöstöksi.
En piittaa kahvilassa istuskelusta, mutta nimipäiviksi, syntymäpäiviksi halloweenina ja ystävänpäivänä käyn hakemassa Naantalin Aurinkoisesta kotiin teemaan sopivat leivokset tai minikakun.
Käyn aika paljon muksujen kanssa Leonidaksessa, vietämme äiti-poika-aikaa tai äiti-tytär. Tai sitten useampi muksu kerralla mukana, jos on sopivasti aikaa.
Mies ostaa kyllä usein säkkikaupalla munkkeja tai muuta sellasta, ihan normia meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piispanmunkki on oikea nimitys tuolle leivokselle. T: leipuri hiiva
JEP!
Jos kahvila käynti maksaa lähemmäs kympin niin eihän sellainen kannata. Sillä hinnalla syö hyvän lounaan kahvilla ja jälkiruualla.
No voihan se tietysti pussillinenkin olla. Mutta niin herkullisia ne kyllä on että pitää kerralla ottaa mukaan useampikin. ;-) ap