Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GALLUPPI: Säästetäänkös teillä lapsilisiä vauvoille? ja...

15.02.2006 |

...mitä niillä aijotte tehdä/hankkia/ tai miten olette ne aikoneet käyttää tulevaisuudessa? (kaipaan vinkkejä) . Ite ollaan säästetty mutta pitäs keksiä joku hyvä ratkasu miten ne sitten käytetään. Ollaan päätetty että ei niitä käytetä mihinkään vauvan tavaroiden ostamiseen vaan annetaan sitten lapselle joskus. Mutta millon ja millä " verukkeella" sillä halutaan opettaa ettei rahakasva puussa vaan kaikki täytyy ansaita.

Entäpä kuinka monella on säästövakuutus tms? Ja miten se toimii?

kiitos...

-Hansu-

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kanssa säilyttämään tiliotteet verottajaa varten, että voi todistaa että rahat on annettu useamman vuoden kuluessa. Ja huomioikaa, että siirätte rahaa molempien vanhempien tililtä, lapsilisä kun käsittääkseni ylitää vuodessa verottomuuden rajan.

Itse olen joutunut selvittämään verottajalle 5v ajalta mistä rahat ovat tulleet. Onneksi oli tiliotteet tallessa.

Säästän jotakin tytön tilille. Pitää vielä miettiä kun menee töihin, että siirtääkö isompia summia.

j+beibi

Vierailija
22/23 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan pojan ns käyttötilille 44e ja vakuutussäästötilille 50ekk. Käyttötilin rahoja voidaan käyttää sit lapsen vaatteisiin yms jos tarvii, mut yritetään olla koskematta säästötiliin. Poika saa ne sit ku täyttää 18v.

Mä ite sain myös lapsilisät, vanhemmat käytti niitä mun vaate,lääkäri ym kuluihin. Sit ku lähin opiskeleen ei vanhemmilla tarvinu antaa rahaa eikä mulla ottaa opintolainaa. Eli mekin yritetään säästää opiskeluun ja ajokottiin. On sit mistä ottaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pysty ja toisaalta lapsilisä on tarkoitettu lapsen kuluihin. Lahjarahat laitetaan lasten tileille, ellei ole mitään suurempaa hankintaa. Lahjarahoja käytetään mm. kenkiin, polkupyörään. suksiin tms. hankintoihin, mutta kyllä niistä joku aina tilillekin pääsee.

Lapsilla on myös hipot, joihin silloin tällöin saavat kolikoita.

Myöhemmin ehkä maksetaan viikkorahaa/korvausta töistä.