Miten pesisin vauvan patjan?
Onko joku pessyt vauvan pinnasängyn patjan? Patja on kankaalla päällystetty ja uutena ostettu, mutta nyt pitäisi pestä.
Ei taida mahtua pesukoneeseen.
Kommentit (3)
eikö tavallisen pinnasängyn patja mahdu pesukoneeseen...voihan sen laittaa hieman rullalle kyllä se vesi sinne silti pääsee...meillä luulisin että mahtuu kun on 4.5kg kone...siis sen verran menee pyykkiä...sulloisin sen sinne vaan....ja jos se ei tosiaan mahdu niin sitten tekisin kuten edellä neuvottiin!!
Olen pessyt ihan pesukoneessa ja 60. asteessa. Kait päälliskangas on irroitettava? Jos on, niin puukko käteen ja patja halki. Ja mahtuu koneeseen. :-) Patjan olen kuivattanut takkaa vasten. Öljytäytteinen patteri ajaa varmaankin saman asian. Kuivuminen ottaa n. 2 päivää patjan paksuudesta riippuen. Superlon kun kuivaa pinnasta todella nopeasti, mutta sisältä ei kyllä kuivu muutamassa tunnissa edes saunassa. Usko pois! Sen verran olen superlonia pessyt ja halkonut ja asiaa tutkinut. :-)
Koirien superlon patjat pesen yleensä 90 asteessa, mutta lasten patjalle riittää varmaankin tuo 60. On kuitenkin hieman hellempi patjalle, tuo miedompi lämpötila.
Lila75
tavalliset lasten patjat (ei joustin) ihan runsaalla haalealla vedellä ja pienellä määrällä esim. miniriskin nestemäistä pesuainetta: kylppärin lattialla harjalla harjannut ja runsaalla vedellä huuhdellut, sekä puristellut jaloila aina niitä likavesiä pois patjasta. Kuivattanut ja sit vielä kuumassa saunassa pitänyt pari tuntia, että pöpöt kuolee kaikki (jos on esim. pissat tullut sänkyyn ja patja siinä hötäkässä kärsinyt kans).